اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اصفهان:

برای اعتلای اصفهان از نخبگان استفاده می‌شود

خبرگزاری فارس: استاندار اصفهان گفت: وجود نخبگان قابلیت بزرگی است و مدیریت استان با شناسایی طیف نخبه در راستای اعتلای اصفهان از آنها در بخش‌های گوناگون استفاده می‌کند.

برای اعتلای اصفهان از نخبگان استفاده می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علیرضا ذاکر اصفهانی شامگاه چهارشنبه در نشست شورای علمی بنیاد نخبگان استان اصفهان با اشاره به اینکه استان اصفهان خاستگاه علمی، فرهنگی و تحقیقاتی است، اظهار داشت: در حال حاضر باید به شناسایی ظرفیت نخبگان در بعد سخت‌افزاری و نرم‌افزاری پرداخت.
وی با بیان اینکه در بخش سرمایه انسانی استان افراد نخبه‌ای وجود دارد، افزود: برگزاری جشنواره‌های نخبگان سبب افزایش ارتقاء علمی در کشور می‌شود که باید استمرار داشته باشد.
استاندار اصفهان تصریح کرد: مدیریت استان حمایت‌های زیادی برای برگزاری چنین جشنواره‌هایی در استان می‌کند زیرا این امر سبب انعکاس ظرفیت‌های استان در بخش‌های مختلف می‌شود.
وی با بیان اینکه اختراعات نخبگان باید در دید عموم مردم قرار گیرد، تصریح کرد: برگزاری این جشنواره‌ها سبب می‌شود که مردم با دستاوردها و اختراعات این قشر از نزدیک آشنا شوند.
ذاکر اصفهانی با بیان اینکه که باید نخبگان به مرحله خودباوری و اعتماد به نفس  برسند، ادامه داد: در راستای ارتقاء جایگاه نخبگان در جامعه  باید تلاش شود.
وی اضافه کرد: مدیریت استان از تمام  ظرفیت‌های پشتیبانی استان در بعد مالی و معنوی نخبگان استفاده می‌کند.
استاندار اصفهان وضعیت علمی استان را مثبت ارزیابی کرد و ادامه داد: نخبگان سرشار از استعداد، خلاقیت و نوآوری هستند و استان در همه سطوح از این نعمت برخوردار است.
وی خواستار حفظ و تعمیق جایگاه نخبگان در اعتلا و پیشرفت کشور شد و اظهار داشت: امروز این استان در بخش‌های علمی به ویژه دانشگاه‌ها و مراکز علمی و تحقیقاتی دارای شرایط خوبی نسبت به گذشته است.
ذاکر اصفهانی با بیان اینکه وجود نخبگان در استان قابلیت بزرگی است، بیان کرد: مدیریت استان با شناسایی طیف نخبه در جهت اعتلای استان از آنها در بخش‌های گوناگون استفاده می‌کند.
وی تصریح کرد: نخبگان باید در خدمت مردم جامعه و کشور باشند و امروز کشور شاهد ارتباط طیف نخبه با بدنه حاکمیت است.
استاندار اصفهان با بیان اینکه طیف نخبه با صنعت استان ارتباط خوبی دارد، گفت: این استان با همکاری این مجموعه قطب اول صنعت کشور با 8هزار واحد تولیدی است.
وی با بیان اینکه از تحریم‌ها به‌عنوان تهدید از سوی دشمنان یاد می‌شود، اضافه کرد: این کشور با استفاده از قابلیت نخبگی توانسته است در راستای رفع موانع و تحریم‌ها گام‌های اساسی بردارد.
ذاکر اصفهانی درباره وضعیت بنیاد نخبگان کشور و استان افزود: بنیادهای نخبگان در سراسر کشور در یک دوره مقدماتی سیر می‌کنند.
وی با بیان اینکه بسترسازی‌های خوبی برای طیف نخبه از سوی این بنیادها صورت گرفته است، ادامه داد: در حال حاضر از سوی این بنیادها بیش از چند هزار نفر نخبه در اصفهان شناسایی شدند و هر روز بر تعداد اعضای آنها افزوده می‌شود.
استاندار اصفهان اضافه کرد: امروز  این بنیاد برنامه خود را در افق 1404 با جلسات متعدد ترسیم کرده است.
 انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول