اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در یزد صورت گرفت؛

افتتاح نخستین کلاس هوشمند دانش‌آموزان گروه کم‌توان ذهنی

خبرگزاری فارس: نخستین کلاس هوشمند دانش‌آموزان گروه کم‌توان ذهنی کشور در یزد راه‌اندازی شد.

افتتاح نخستین کلاس هوشمند دانش‌آموزان گروه کم‌توان ذهنی
به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، ابراهیم اعتصام معاون تشخیص، پیشگیری و امور پرورشی و تربیت بدنی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، ظهر امروز در مراسم راه‌اندازی نخستین کلاس هوشمند دانش‌آموزان کم‌توان ذهنی کشور در یزد، ایجاد این کلاس را به عنوان نخستین تجربه در آموزش و پرورش استثنایی و در گروه کم‌توان ذهنی ستود و اظهار امیدواری کرد: این خلاقیت و نوآوری به عنوان یک کار خوب الگوی سایر مناطق کشور شود.
وی از تحصیل افزون بر 104 هزار دانش‌آموز استثنایی در هفت گروه معلولیتی خبر داد و افزود: از این تعداد، 74 هزار دانش‌آموز در هزار و 400 مدرسه ویژه دانش‌آموزان استثنایی و قریب 30 هزار دانش‌آموز در کنار دانش‌آموزان عادی مشغول تحصیل هستند.
معاون تشخیص، پیشگیری و امور پرورشی و تربیت بدنی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور خاطرنشان کرد: بیش از 20 هزار معلم و کارمند نیز کار تعلیم و تربیت این گروه از دانش‌آموزان را به عهده دارند.
وی از برابری میانگین‌های آموزش و پرورش استثنایی کشور با میانگین‌ کشورهای توسعه یافته خبر داد و عنوان کرد: دانش‌آموزان استثنایی بهشتیان روی زمین هستند.
اعتصام ادامه داد: خدمت به دانش‌آموزان استثنایی، توفیقی است که خداوند به معلمان و دست‌اندرکاران آموزش و پرورش استثنایی عطا کرده است.
این مسئول از مدارس استثنایی به عنوان یک محیط نورانی یاد کرد که هرکس به آن خدمت و کمکی کند به دنیا و آخرت خویش کمک کرده است.
وی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه آموزش و پرورش استثنایی در زمینه‌های ارتقای جایگاه، امتیازات، ساختار و نیروی انسانی، بر ضرورت پیشگیری از معلولیت‌ها تاکید کرد و گفت: هم‌اکنون با مشارکت نهادهایی همچون دانشگاه‌ها، صدا و سیما و ... اقدامات خوبی برای پیشگیری از معلولیت‌ها در دست انجام است.
اعتصام نقش مدیران را در پویایی و فعال کردن هر مجموعه مهم دانست و از اقدامات و فعالیت‌های ارزنده مدیران، مربیان و تمامی دست‌اندرکاران آموزش و پرورش استثنایی قدردانی کرد.
به گزارش فارس، امروز با حضور اعتصام و جمعی از مسئولان فرهنگی استان یزد، نخستین کلاس هوشمند دانش‌آموزان گروه کم‌توان ذهنی کشور در یزد راه‌اندازی شد.
برای راه‌اندازی و تجهیز این کلاس که به امکانات و وسایل الکترونیک و رایانه‌ای مجهز است و لب تاپ، تخته الکترونیکی و نرم‌افزارهای آموزشی جای کتاب و دفتر و تابلو را پر کرده‌اند و تمام امور آن به صورت الکترونیکی انجام می‌شود، 40 میلیون ریال هزینه شده است.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول