اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار؛

نمایشنامه‎های برگزیده تئاتر گلستان کتاب می‎شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان از چاپ نمایشنامه‎های برگزیده بیست و دومین جشنواره تئاتر گلستان در قالب کتاب خبر داد.

نمایشنامه‎های برگزیده تئاتر گلستان کتاب می‎شود
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، غلامرضا منتظری پیش از ظهر امروز در مراسم اختتامیه بیست و دومین جشنواره تئاتر استان گلستان از چاپ نمایشنامه‎های برگزیده این جشنواره در قالب کتاب خبر داد و اظهار داشت: هنرمندان تا پایان آبان سال جاری فرصت دارند که آثارشان را بررسی کنند.
 وی ادامه داد: تا پایان بهمن سال 1390 این مجموعه به چاپ خواهد رسید و در تیراژ گسترده، تکثیر و توزیع می‌شود.
وی با بیان اینکه بیست و دومین جشنواره تئاتر گلستان با استقبال کم نظیری از سوی علاقمندان مواجه شد، خاطرنشان کرد: از بین 40 متن رسیده به جشنواره و پس از بازبینی تیم تخصصی تئاتر، 10 گروه به جشنواره راه یافتند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان با اشاره به اینکه این هنرمندان طی یک هفته رقابت، موفق شدند توانمندی‎ها و قابلیت‎های خودشان را به نمایش بگذارند، تصریح کرد: در برگزاری این جشنواره سعی شد علاوه بر کارهای اجرایی به لحاظ اینکه سطح دانش، بینش و توانایی علمی شرکت کنندگان ارتقا یابد نشست‎های تخصصی برای هنرمندان با حضور اساتیدی از تهران پیش‎بینی شد.
منتظری یادآور شد: در این جشنواره جلسات نقد و بررسی پس از هر اجرا برگزار شد و نشست‎های تخصصی با حضور چینی فروشان یکی از منتقدان برجسته تئاتر کشور صورت گرفت و در کنار آن اقدامات علمی و آموزشی نیز تحقق یافت.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان به اقدامات نوین دیگری که در این جشنواره شاهد بوده‎ایم اشاره کرد و گفت: در آیین اختتامیه جشنواره انتخاب نمایش برگزیده از دیدگاه مردم مورد ارزیابی قرار گرفت، کما اینکه معمولا در جشنواره ها فقط آراء هیئت داوران قرائت می‌شد و ما برای ارج نهادن به سلایق شهروندان مشارکت در این انتخاب را به آنان سپردیم.
منتظری اظهار داشت: در این دوره از جشنواره دو اثر نمایشی از شهرستان‎های گنبدکاووس و رامیان توانستند حائز بیشترین امتیارات شوند و به جشنواره منطقه‎ای راه پیدا کنند و اگر در آنجا نیز حائز رتبه شوند در جشنواره بین‎المللی تئاتر فجر حضور پیدا خواهند کرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان با بیان اینکه 150 نفر در این نمایشنامه‎ها ایفای نقش کردند، خاطرنشان کرد: 10 شهرستان توفیق حضور در این جشنواره را داشتند که شهرستان‎های گرگان، علی‎آبادکتول، گنبدکاووس، بندرگز، بندرترکمن، رامیان، آزادشهر و کردکوی به عنوان مهمان و سه گروه از شهرستان گرگان در بیست و دومین جشنواره تئاتر استان گلستان حضور یافتند.
وی به مزیت‎های این جشنواره نسبت به سال‎های گذشته اشاره کرد و افزود: تلاش شد در این جشنواره متن‎ها، تولید نویسندگان بومی باشد و توجه به این مسئله یک امتیاز برای ما محسوب می‎شد.
وی اضافه کرد: تفاوت دیگری که در این جشنواره مشهود بود، سوق هرم سنی جشنواره به سمت جوانان بود که بر این اساس به طور متوسط از بین 10 نمایشنامه، هشت مورد آن و حتی کارگردانان و بازیگران نمایش از طیف جوان بودند که این موضوع برای تئاتر استان بسیار امیدبخش است.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول