اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد کرمان تأکید کرد:

عمران معنوی مساجد با تعریف نهادهای مختلف

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: اگر نهادها و نقش‌های مختلفی در کنار مسجد ایجاد و تعریف می‌شود، برای عمران معنوی مساجد است.

عمران معنوی مساجد با تعریف نهادهای مختلف
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، احمد سعیدی در گردهمایی مدیران مسئول کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان با اشاره به نقش مساجد در جامعه اسلامی اظهار داشت: اکنون زمان آن است که نقش مساجد را به نقش و کارکرد مساجد در زمان صدر اسلام برگردانیم.
وی افزود: در جامعه اسلامی مساجد نه تنها پایگاه و محلی برای عبادت و یاد خدا است، بلکه به عنوان پایگاهی فرهنگی، سیاسی، اجتماعی در راستای پیشبرد اهداف اسلامی مطرح هستند.
سعیدی تصریح کرد: در اسلام مسجد، جایگاهی به وسعت یک مکتب جامع و زنده دارد و نقش مساجد در جامعه اسلامی چنان است که پیامبر اکرم (ص) مساجد را کانون‌های همیشه بیدار امت اسلامی معرفی کرده‌اند.
وی بیان کرد: وجود کانون‌های فرهنگی و هنری و پایگاه‌های بسیج، برگزاری کلاس‌های نهضت سوادآموزی، مکتب‌القرآن‌ها و شوراهای حل و اختلاف در کنار مساجد بیانگر توجه و اهتمام نظام اسلامی به کارکردهای مهم مساجد و جایگاه آن است، البته ظرفیت‌های بیشتری در مساجد وجود دارد که لازم است از آن استفاده مناسب شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: اساس رونق و آبادانی مساجد پویایی و رونق مساجد است و اگر نهادها و نقش‌های مختلفی در کنار مسجد ایجاد و تعریف می‌شود، برای عمران معنوی مساجد است.
سعیدی بیان داشت: فلسفه شکل‌گیری کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد تربیت نسل معنوی است و این کانون‌ها باید هنرمندانی تربیت کنند تا با ارائه هنر ناب و فاخر بسترساز تجلی امام عصر (عج) باشند.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول