اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان سال جاری؛

217 کانون فرهنگی مساجد در اصفهان راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان اصفهان گفت: تا پایان سال جاری 217 کانون فرهنگی و هنری مساجد استان اصفهان راه‌اندازی می‌شود تا سقف کانون مساجد در استان اصفهان به یک‌هزار و 300 عدد برسد.

217 کانون فرهنگی مساجد در اصفهان راه‌اندازی می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌الاسلام رمضانعلی معتمدی ظهر امروز در نشست خبری که در کانون فرهنگی و هنری مساجد استان اصفهان برگزار شد، اظهار داشت: در استان اصفهان 5هزار مسجد وجود دارد که در این تعداد مساجد یک‌هزار و 803 کانون فرهنگی و هنری تا پایان سال 89 مشغول به فعالیت بوده‌اند.
وی ادامه داد: تا پایان سال جاری 217 کانون فرهنگی و هنری مساجد استان اصفهان راه‌اندازی می‌شود تا سقف کانون مساجد به یک‌هزار و 300 عدد برسد و سعی بر این است تا 80 درصد از کانون‌های تشکیل شده در روستاها تشکیل گردد.
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان اصفهان با اشاره به اینکه از ظرفیت مساجد باید به‌عنوان پایگاه فرهنگی استفاده شود، تصریح کرد: تا سال گذشته 700 عدد کتابخانه‌ زیر نظر کانون فرهنگی و هنری مساجد استان اصفهان فعال بوده، که تا پایان سال جاری 50 باب کتابخانه دیگر به آن اضافه می‌شود.
وی با اشاره به اینکه 30 کانون‌ تخصصی در استان اصفهان فعالیت دارند که تا پایان سال به 60 عدد افزایش می‌یابند، اضافه کرد: کانون‌های مساجد در مباحث پژوهشی بسیار فعال بوده که در حال حاضر نزدیک به 100 هسته پژوهشی راه‌اندازی شده است.
معتمدی از دیگر فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان اصفهان به طرح تلاوت نور در مساجد اشاره داشت و گفت: 3هزار مسجد در استان اصفهان از طرح تلاوت نور که هر روز قرائت یک صفحه از قرآن به‌صورت جمعی است، شرکت دارند.
وی استان اصفهان را با 82 هزار کانون فرهنگی مساجد در استان اصفهان حائز رتبه نخست در کشور دانست و افزود: طی سه سال گذشته استان اصفهان بالاترین رتبه را از لحاظ فعالیت‌های فرهنگی و هنری و همچنین کیفیت در کانون‌های فرهنگی مساجد کل کشور داشته است.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول