اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل هنری کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خبر داد:

ارتقای کیفی جشنواره‌های کانون‌های مساجد در سال 90

خبرگزاری فارس: مدیرکل هنری کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گفت: امسال تعداد جشنواره‌ها کاهش یافته و در ازای آن ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور به سمت تولید و حمایت از نیروهای کیفی کانون‌ها حرکت خواهد کرد.

ارتقای کیفی جشنواره‌های کانون‌های مساجد در سال 90
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، مجتبی میرزایی نسب در نشست خبری با حضور خبرنگاران رسانه‌های گروهی که ‌ظهر امروز در دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان قم برگزار شد اظهار کرد: جشنواره‌های مربوط به کانون‌های مساجد در سال جاری تفاوت‌های چشمگیری با برنامه‌های سال‌های گذشته دارند.
وی افزود: تعداد جشنواره‌ها کاهش یافته و در ازای آن ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور به سمت تولید و حمایت از نیروهای کیفی کانون‌ها حرکت خواهد کرد.
مدیرکل هنری کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گفت: دوره هفتم جشنواره کانون‌های مساجد شامل سه عنوان خواهد بود که در مرحله استانی و کشوری برگزار می‌شوند. 
وی ابراز کرد: جشنواره قرآنی مدهامتان که رتبه نخست از لحاظ کمی و کیفی را در میان سایر جشنواره‌ها در اختیار دارد روزهای سوم تا ششم آبان ماه سال جاری به میزبانی استان زنجان و با حضور بیش از 220 نفر از اعضای کانون‌های مساجد در رشته‌های حفظ، قرائت و تفسیر قرآن برگزار خواهد شد ضمن اینکه رشته تفسیر تنها مختص ائمه جماعات مساجد است. 
میرزایی نسب با بیان اینکه مرحله استانی این جشنواره در همه استان‌های کشور برگزار شده است، افزود: برگزیدگان این مرحله به دبیرخانه جشنواره ملی مدهامتان در زنجان معرفی شده اند ضمن اینکه جشنواره ملی شعر کانون‌های مساجد با عنوان «گلدسته‌های سفید» اوایل آذر ماه امسال در استان ایلام برگزار می‌شود. 
وی همچنین از برگزاری جشنواره سرود روستایی ویژه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد روستاها خبر داد و گفت: این جشنواره در راستای اجرای سیاست‌های ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد برای بسط و گسترش فعالیت کانون‌های روستایی اجرا می‌شود که مرحله ملی آن در بهمن ماه سال جاری خواهد بود.
مدیرکل هنری کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در ادامه به سیاست‌های دبیرخانه دائمی این ستاد اشاره ‌و اظهار کرد: کارگروه‌های تخصصی با دعوت از اساتید رشته‌های مختلف ایجاد شده‌اند و با تشکیل اتاق فکر برای سامان‌دهی به فعالیت‌های هنری کانون‌های مساجد اقدامات مربوطه را انجام می‌دهند.
وی افزود: فعال‌ترین کارگروه‌های تشکیل شده تاکنون مربوط به رشته‌های نمایش، هنرهای تجسمی و فعالیت‌های قرآنی بوده‌اند ضمن اینکه شیوه نامه اجرایی این کارگروه‌ها نیز در مراحل پایانی تدوین قرار دارد.
میرزایی نسب از حمایت ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور از گروه‌های تئاتر کانون‌های مساجد خبر داد و عنوان کرد: گروه‌های سرود نیز مشمول این حمایت‌ها خواهند شد ضمن اینکه سایت دبیرخانه دائمی جوانان ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور نیز همچنان در حال ارتباط با اعضای این کانون‌ها و تکمیل بانک اطلاعاتی هنرمندان عضو است.
وی خاطرنشان کرد: سال گذشته استان قم میزبانی جشنواره ترنج را بر عهده داشت که با استقبال بسیار خوبی نیز روبه‌رو شد.
دبیر جشنواره دائمی جوانان ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور با اشاره به برگزاری جشنواره‌هایی چون شیوه‌های نوین تبلیغ دین و محراب قلم افزود: در سال گذشته جشنواره‌های ویژه 29 رشته فرهنگی و هنری در قالب هفت عنوان در سراسر کشور برگزار شده است.
انتهای پیام/ ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول