اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه تبریز:

فرهنگسرای الغدیر کانون‌ آموزش‌های فرهنگ دینی باشد

خبرگزاری فارس: امام جمعه تبریز از شهرداری تبریز خواست فرهنگسرای بزرگ الغدیر به کانون ارائه و ترویج آموزش‌های فرهنگ دینی و اسلامی تبدیل شود.

فرهنگسرای الغدیر کانون‌ آموزش‌های فرهنگ دینی باشد
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، آیت‌الله مجتهد شبستری در آیین بهره‌برداری از بزرگ‌ترین فرهنگسرای شمالغرب کشور با اعلام این مطلب ضمن قدردانی از اقدام شهرداری تبریز در احداث این فرهنگسرا، از این اقدام تحت نام باقیات‌الصالحات یاد و ابراز امیدواری کرد این مجموعه به محلی برای اشاعه و ترویج فرهنگ و ارزش‌های دینی تبدیل شود.
امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود تلاش برای راه‌اندازی و اجرای برنامه‌های متنوع و مختلف فرهنگی، هنری و تفریحی مبتنی بر ارزش‌های دینی و اسلامی را از دیگر ضرورت‌های برنامه‌سازی و مدیریت در این قبیل مجموعه‌ها دانست و خاطرنشان کرد: تبیین مفاهیم و ارزش‌های اعتقادی و دینی، پاسخگویی به شبهات دینی جوانان و خانواده‌ها، تبیین و تدوین برنامه‌های فرهنگی هنری بر اساس شئونات اسلامی و ارزش‌های انقلاب و آرمان‌های شهدا و در نهایت تلاش برای هدایت جوانان در این چارچوب‌های ارزشی از مهم‌ترین وظایف و مسئولیت‌های متولیان فرهنگی و این قبیل مراکز است.
نماینده ولی فقیه در استان همچنین برنامه‌ریزی برای مقابله نرم و مقابله فرهنگی در برابر جنگ نرم دشمن در این قبیل مجموعه‌ها را از دیگر ضرورت‌های مدیریت فرهنگی اعلام و تصریح کرد: برنامه‌ریزی فرهنگی مبتنی بر اصول و ارزش‌های اسلامی لازمه کار فرهنگی در حکومت اسلامی است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
امام جمعه تبریز در پایان از تلاش و اهتمام جدی شهرداری و شورای اسلامی شهر تبریز در احداث این فرهنگسرا قدردانی کرد و خواستار تداوم و توسعه این قبیل اقدامات شد.
احمد علیرضابیگی استاندار آذربایجان‌شرقی نیز در این مراسم احداث و بهره‌برداری از فرهنگسرای بزرگ الغدیر را در مکان سابق کشتارگاه تبریز قابل تقدیر دانست و افزود: بهره‌برداری از این فرهنگسرا نشانگر توجه شهرداری تبریز در اجرای پروژه‌های فرهنگی در کنار اجرا و بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی و زیربنایی شهری است.
فرهنگسرای الغدیر به عنوان بزرگ‌ترین و مجهزترین فرهنگسرا و مجموعه فرهنگی، هنری و تفریحی شمالغرب کشور در فضایی به وسعت 9 هکتار در 9 هزار متر مربع زیربنای مفید با کاربری‌های متنوع و متعدد فرهنگی، هنری، تفریحی و رفاهی  با اعتباری بالغ بر 350 میلیارد ریال همزمان با سالروز ولادت حضرت امام رضا(ع)  افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول