اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط خیر اردبیلی انجام می‌شود؛

ساخت مدرسه در اردبیل به نام اسرای کربلا

خبرگزاری فارس: بعد از کار ماندگار مرحوم حسنعلی علیپور در ساخت 72 مدرسه به نام شهدای کربلا، خیر اردبیلی نیز مدارسی را متبرک به نام اسرای کربلا می‌سازد.

ساخت مدرسه در اردبیل به نام اسرای کربلا
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در جلسه صبح امروز مجمع خیرین مدرسه‌ساز در اردبیل که با حضور اعضای جلسه و چند تن از مدیران استانی برگزار شد، قرارداد ساخت مدرسه به تعداد اسرای کربلا توسط خیر نامی مالک جعفر‌زاده مقدم با مجموعه آموزش و پرورش  و مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان به امضا رسید.
رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان اردبیل در این جلسه با اشاره به ماندگاری کار بزرگ مدرسه‌سازی در تمام دوره‌ها، ابراز داشت: کار بزرگی که بعد از حرکت ماندگار مرحوم علیپور به همراه خیر دیگر بنا نهاده شد ساخت مدرسه به تعداد اسرای کربلاست که خیر بزرگوار جعفرزاده هزینه ساخت این مدارس را در استان اردبیل تقبل می‌کند.
جواد قرآن‌نویس با یادآوری اینکه کار مدرسه‌سازی در سال‌های اخیر و با هدف کمک به مجموعه آموزش و پرورش در تامین فضاهای مناسب آموزشی رونق گرفته است، گفت:‌ این خیران که سرآمد آنها مرحوم علیپور و جعفرزاده هستند امروز افتخار استان اردبیل هستند چرا که حسنه جاری آنها همیشه بر پیشانی تعلیم و تربیت همچون دری گرانبها می‌درخشد.
وی ادامه داد: در پرداخت هزینه زمین واگذار شده برای ساخت مدرسه مرحوم علیپور با مسکن و شهرسازی به مشکل برخورده بودیم که با همت خیر نیک ‌اندایش مالک جعفرزاده و تامین 48 میلیون تومان، تمام مشکلات خود را در واگذاری اسناد مربوط به زمین احداثی این مدرسه برطرف کردیم.
رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان اردبیل تصریح کرد: به دنبال این حرکت و در یک پیشامد مناسب دیگر با حضور مسئولان موسسه قلم‌چی در اردبیل پیشنهاد کردیم که این موسسه هزینه ساخت یک باب کتابخانه را در حیاط مدرسه مرحوم علیپور تقبل کند که بعد از رایزنی‌ها و پیگیری‌های مستمر و مکرر آنها موافقت کردند تا به این کار شایسته دست بزنند.
وی گفت: نقشه متراژ پیشنهادی خود را به این موسسه ارسال کردیم تا ما را در ساخت این مجموعه بزرگ و ماندگار همراهی کنند که موافقت‌های اولیه نیز برای این کار اخذ شده است.
قرآن‌نویس ادامه داد: ‌به دلیل آن که مرحوم علیپور هیچ مدرسه‌ای را به نام خود ثبت نکرده بود ما مصمم به ساخت این واحد آموزشی هستیم تا بتوانیم در یک فرصت مناسب از این خیر نیک‌اندیش و نامی کشور تجلیل شایسته داشته باشیم.
در این جلسه مالک جعفرزاده‌مقدم خیر اردبیلی نیز در سخنانی هدف از ساخت مدارس به تعداد اسرای کربلا را کمک به آموزش و پرورش در تامین فضاهای مورد نیاز تحصیل دانش‌آموزان مناطق محروم و دورافتاده اعلام کرد.
وی گفت: تا کنون چهار مدرسه را احداث کرده و عملیات ساخت دو مدرسه را نیز در دستور کار داریم و بنده تا آخر عمر خود مصمم هستم تا در خدمت نیازمندان و مستضعفان باشم.
این خیر مدرسه‌ساز یادآور شد: هر جا مسئولان نیاز ببینند این مدارس احداث می‌شود اما بیشتر علاقمند هستم تا در مناطق محروم و فقیر‌نشین خدمتی ماندگار کرده باشم تا شاهد روزی باشیم که در این کشور هیچ دانش‌آموزی زیر سقف مدرسه‌ای کهنه و فرسوده تحصیل نکند.
این خیر نیک‌اندیش همچنین هزینه تجهیز مجمع خیرین استان را به سیستم صوتی متقبل شد و بر تکمیل و ساخت مدرسه خیریه علیپور تاکید کرد و قول مساعد داد تا برخی از نیازمندی این پروژه را تامین و پرداخت کند.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول