اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آستان قدس رضوی:

سمپاشی‌های وهابیت ارزش‌های اسلامی را نشانه گرفته است

خبرگزاری فارس: معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی گفت:سمپاشی‌های وهابیت نیز ارزش‌های اسلامی را نشانه گرفته است.

سمپاشی‌های وهابیت ارزش‌های اسلامی را نشانه گرفته است
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از ستاد خبری جشن‌های میلاد رضوی، حجت‌الاسلام و المسلمین سید جلال حسینی در نشست خبری با محوریت همایش بین‌المللی گردشگری دینی و توسعه فرهنگ زیارت در حرم مطهر رضوی اظهار داشت: 70 درصد میراث گرانسنگ بشری در حوزه تمدنی جهان اسلام رقم خورده و میراث فرهنگی اسلامی از ظرفیت ممتاز و برجسته‌ای برای جذب گردشگر برخوردار است.
وی افزود: با وجود این میراث ارزشمند فرهنگی و معنوی اقدامی درخور جایگاه و منزلت آن صورت نگرفته و هجمه‌ها و سمپاشی‌های وهابیت نیز ارزش‌های اسلامی را نشانه گرفته است.
دبیر شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی به لزوم پرداختن و ورود آستان قدس رضوی به موضوع توسعه فرهنگ زیارت و گردشگری مذهبی اشاره و تصریح کرد: گردشگری مذهبی ضرورتی اساسی در نظام مقدس جمهوری اسلامی است که بعد از سه دهه هنوز کار کارشناسی و اصولی در مورد آن صورت نگرفته و آستان قدس رضوی برحسب ضرورت و تاکید تولیت عظمای آستان قدس برای ارائه الگو و مدلی پیشرفته و  اسلامی همت گمارده است.
دبیر شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: اماکن مذهبی جمهوری اسلامی ایران غیر از ماهیت عمیق معرفتی که دارند با اندیشه و هنر تمدن‌ساز ایرانی نیز گره خورده که جذابیت فراوانی برای گردشگران و زائران خارجی دارد.
وی تاریخ برگزاری همایش را چهاردهم و پانزدهم مهرماه جاری و همزمان با دهه کرامت و ایام میلاد مسعود حضرت رضا (ع) اعلام و تصریح کرد: ریاست این همایش را علی‌اکبر ولایتی مشاور بین‌الملل رهبر معظم انقلاب اسلامی به عهده دارند و پنج کمیسیون ویژه نیز برای بحث‌های تخصصی و کاربردی در نظر گرفته شده است.
حسینی افزود: ریاست کمیسیون‌های تخصصی جانبی این همایش با موضوعات ماهیت فرهنگ زیارت و گردشگری دینی را حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود مرویان حسینی مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی و عضو هئیت علمی دانشگاه علوم اسلامی رضوی، نقش گردشگری دینی در همگرایی اسلامی را منوچهر متکی وزیر خارجه سابق، پژوهشگر، کارشناس و فعال امور بین‌الملل، نقش حفظ آثار اسلامی و تاریخی در گردشگری دینی را حسن بلخاری استاد دانشگاه تهران، بایسته‌ها، موانع و راهبردهای گردشگری دینی را محمود واعظی عضو هئیت علمی دانشگاه تهران و مشاور ویژه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و نقش زیارت و گردشگری دینی در تحقق الگوی پیشرفت اسلامی و ایرانی را علم الهدایی رئیس طرح مطالعه توسعه کمی و کیفی زیارت امام رضا (ع) بر عهده خواهند داشت.
انتهای پیام/صا
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول