اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون انرژی مجلس انتقاد کرد:

اجرا نشدن مصوبه اشتغال 50 درصدی نیروهای بومی

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون انرژی مجلس از اجرا نشدن مصوبه دولت در اشتغال 50 درصدی نیروهای بومی در پارس جنوبی انتقاد کرد.

اجرا نشدن مصوبه اشتغال 50 درصدی نیروهای بومی
به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه، عسکر جلالیان چهارشنبه‌شب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دولت تلاش بسیار زیادی برای رفع معضل بیکاری انجام داده و در مواردی نیز نتایج خوبی حاصل شده که البته این امر در استان بوشهر و بویژه در جنوب این استان به خوبی انجام نگرفته است.
وی با بیان اینکه بیکاری جوانان عسلویه هیچ توجیهی ندارد، افزود: بیکاری یکی از معضلاتی است که تمام استان‌های کشور با آن دست به گریبانند اما وجود این معضل در استان بوشهر خاصه در مناطق پیرامونی پارس جنوبی و شمالی هیچ توجیهی ندارد.
این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: با چه زبانی و با چه استدلالی باید به حجم بالای بیکارانی که در شهرها و روستاهای نخل‌تقی، عسلویه، سیراف، کنگان، بنک، بردستان، دیر، بردخون، آبدان، جم، ریز و توابع آنها که در همسایگی پارس جنوبی، پارس شمالی و پالایشگاه بزرگ فجر جم قرار گرفته‌اند بگوییم کار نیست و باید صبر کنید.
 جلالیان با انتقاد از اجرا نشدن مصوبه دولت در اشتغال 50 درصدی نیروهای بومی در پارس جنوبی تصریح کرد: از وزیر نفت انتظار داریم پیگیری کند که چرا مصوبه دولت در زمینه اختصاص حداقل 50 درصدی از ظرفیت اشتغال به نیروهای منطقه، اجرایی نمی‌شود.
وی اضافه کرد: با وجود تاکیدات مکرر رئیس جمهور و معاون اول ایشان متاسفانه وزارت نفت راه خود را طی می‌کند و در این زمینه گوش شنوایی وجود ندارد و کماکان جوانان متخصص بومی شهرستان کنگان بیکار هستند.
 عضو کمیسیون انرژی مجلس افزود: خدا را شاهد می‌گیرم جوانان بسیار زیادی آنهم با مدرک فنی دانشگاهی به پارس جنوبی مراجعه و برای اشتغال خود التماس می‌کنند و هیچ پاسخ روشنی هم نمی‌شنوند و هیچ زمانی به کار گرفته نمی‌شوند.
جلالیان گفت: پارس جنوبی به عنوان قطب اقتصادی و انرژی کشور و خاورمیانه مطرح است و با وجود گذشت چند سال از تصویب مصوبه اشتغال 50 درصدی نیروهای بومی هنوز نیز این امر اجرایی نشده و جوانان منطقه پیرامونی پارس جنوبی دنبال کار می‌گردند.
وی خاطرنشان کرد: از مسئولان ذی‌ربط انتظار داریم پیگیری ویژه‌ای داشته باشند و پاسخی درست و منطقی به جوانان بدهند و به تعهدات دولت جامه عمل بپوشند تا رضایت خاطر مردم جلب شود.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول