اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مسئولان استانی و محلی؛

چهارمین جایگاه سی‌ان‌‌جی گچساران افتتاح شد

خبرگزاری فارس: با حضور مسئولان استانی و محلی چهارمین جایگاه سی‌ان‌جی در گچساران افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

چهارمین جایگاه سی‌ان‌‌جی گچساران افتتاح شد
به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی کهگیلویه و بویراحمد شامگاه چهارشنبه در مراسم افتتاح چهارمین جایگاه سی‌ان‌جی گچساران اظهار داشت: افزایش روز‌افزون مصرف فرآورده‌های نفتی در بخش حمل و نقل کشور، محدودیت تأمین و هزینه بالای واردات آن، از جمله دلایل گرایش به استفاده از گاز طبیعی در خودروها است.
اسدالله طاهری با اشاره به اهمیت مکان احداث جایگاه سی‌ان‌جی کرمیان گچساران ابراز داشت: این جایگاه که در مسیر جاده کمربندی گچساران و در ورودی شهر از سمت آب‌شیرین قرار دارد و با توجه به پر تردد بودن این مسیر به سمت حرم مطهر بی بی حکیمه (س) جایگاه مناسبی به‌شمار می‌آید.
وی تصریح کرد: جایگاه سوخت سی‌ان‌جی  کرمیان در زمینی به مساحت 3 هزار متر مکعب احداث و دارای هشت نازل است.
طاهری ادامه داد: در این جایگاه روزانه 2 هزار و 500 خودرو سوختگیری می‌کند که مشکلات سوختگیری برای خودروها در گچساران تا حد قابل ملاحظه‌‌ای کاهش می‌یابد.
مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه جایگاه سی‌ان‌جی کرمیان گچساران با ظرفیت کمپرسور 2 هزار متر مکعب است، ابراز داشت: این جایگاه در کمتر از 13‌ماه احداث و به بهره‌برداری رسید.
طاهری اعتبار هزینه ‌شده برای ساخت این جایگاه را افزون 12میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: اعتبار این جایگاه از محل اعتبارات دولتی تأمین شده و هزینه‌های احداث و تجهیز به صورت بلاعوض در اختیار بخش خصوصی قرار گرفته است.
وی خاطرنشان کرد: در گچساران چهار جایگاه سی‌ان‌جی وجود دارد که سه جایگاه متعلق به بخش خصوصی و یک جایگاه متعلق به شهرداری این شهرستان است.
طاهری با بیان اینکه بزرگ‌ترین جایگاه سی ان جی کهگیلویه و بویراحمد در گچساران قرار دارد، بیان کرد: در حال حاضر جایگاه سی ان جی مجتمع ولی‌عصر گچساران با دارا بودن 14 نازل فعال، بزرگ‌ترین جایگاه سی‌ان‌جی در کهگیلویه‌ و بویراحمد است.
مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی کهگیلویه و بویراحمد افزود: مزیت اقتصادی استفاده از گاز سی‌ان‌جی در خودروها به دلیل وجود منابع سرشار گاز طبیعی در کشور، ضرورت حرکت به سوی استفاده از گاز طبیعی سی‌ان‌جی در خودرو‌ها را فراهم کرده است‌‌. 
طاهری عنوان کرد: گاز طبیعی فشرده یکی از مناسب‌ترین و در دسترس‌ترین جانشین‌های بنزین به شمار می‌آید که در صورت گسترش مصرف، کشور را از واردات بنزین بی‌نیاز می‌سازد.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول