اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان خواستار شد:

نامگذاری اماکن ورزشی کردستان به نام پیشکسوتان ورزش استان

خبرگزاری فارس: مدیرکل ورزش و جوانان کردستان خواستار نامگذاری اماکن ورزشی استان به نام بزرگان و پیشکسوتان ورزش کردستان شد.

نامگذاری اماکن ورزشی کردستان به نام پیشکسوتان ورزش استان
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، فرهاد عبداللهی بعد از ظهر امروز در دیدار روسای هیئت‌های ورزشی و و مسئولان ورزش استان با نماینده ولی فقیه در کردستان، اظهار داشت: افرادی در گذشته برای اعتلای ورزش کردستان زحمات زیادی کشیده و یا در رشته‌های مختلف به ورزش استان و ایران عزت داده‌اند که می‌توانیم با حمایت شورای فرهنگ عمومی و نامگذاری اماکن ورزشی نام این افراد، یاد و خاطره آنان را زنده نگه ‌داریم.
وی افزود: استان کردستان در زمینه ورزش‌های همگانی و قهرمانی ظرفیت‌های زیادی دارد که با اقدامات اداره‌کل ورزش از این ظرفیت‌ها در زمینه رشد و تقویت ورزش استان بهره‌گیری می‌شود.
به گفته مدیرکل ورزش و جوانان استان کردستان، توسعه ورزش در بین خانواده‌ها از بعد همگانی نسبت به گذشته پیشرفت قابل قبولی دارد تا جایی که در همایش‌های پیاده‌روی استقبال خانواده‌ها ستودنی است.
عبداللهی توسعه ورزش قهرمانی در استان کردستان را چشمگیر خواند و کسب 272 مدال رنگارنگ توسط ورزشکاران در میادین ملی، بین‌المللی، آسیایی و جهانی را مصداقی بارز برای این ادعا عنوان کرد.
وی در ادامه با اشاره به سرانه 18.5 سانتی‌متری فضای ورزشی کردستان تا قبل از سال 85، تصریح کرد: با بهره‌برداری از 18 باب سالن ورزشی برادران و خواهران از مصوبات دور اول سفر هیئت دولت به کردستان این آمار به 33.12 سانتی‌متر افزایش یافته است.
عبداللهی اظهار داشت: احداث سالن‌های یک‌هزار و 200 نفره در شهرهای مریوان، بانه، قروه و سریش‌آباد یکی از این مصوبات است که از پیشرفت فیزیکی 25 تا 30 درصد برخوردارند.
به گفته مدیرکل ورزش و جوانان استان کردستان، احداث استخر سرپوشیده در شهرستان دهگلان، احداث 55 زمین ورزشی در روستاهای استان و احداث دو زمین چمن مصنوعی در سنندج و سقز از دیگر پروژه‌های مصوب این سفر است که پیشرفت مناسبی دارند.
وی خاطرنشان کرد: اعتبار 700 میلیون تومانی 2 زمین چمن مصنوعی شهرستان‌های سنندج و سقز اختصاص یافته و در آینده‌ای نزدیک عملیات اجرایی ساخت این زمین‌ها آغاز می‌شود.
مدیرکل ورزش و جوانان استان کردستان در پایان گفت: 5 سالن ورزشی مصوب سفر مقام معظم رهبری تا آخر سال جاری مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول