اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیته فرهنگی و پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قم:

هزینه پیشگیری از اعتیاد قابل قیاس با هزینه‌ها درمان نیست

خبرگزاری فارس: رئیس کمیته فرهنگی و پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قم گفت: هزینه‌های پیشگیری از اعتیاد در برابر هزینه‌های درمانی بسیار ناچیز است.

هزینه پیشگیری از اعتیاد قابل قیاس با هزینه‌ها درمان نیست
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، هادی کریمی‌اصل در همایش پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر که ظهر امروز به میزبانی کمیته فرهنگی و پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قم در تالار اجتماعات دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد، از اهمیت پیشگیری در برابر درمان گفت و اظهار کرد: اهمیت پیشگیری در مقابل درمان یک موضوع اثبات شده است.
وی در ادامه اعتیاد را هم بیماری و هم یک نوع جرم خطرناک خواند و در این زمینه افزود: اعتیاد زمانی بیماری محسوب می‌شود که فرد با آگاهی پیدا کردن از مضرات مقوله اعتیاد به ترک آن اقدام کند و در راستای درمان آن قدم بردارد اما هنگامی که فرد با آگاهی داشتن از مضرات اعتیاد و مشکلات تولید شده توسط آن، نسبت به درمان آن اقدام نکند، مجرم است و در این صورت اعتیاد هم یک جرم محسوب می‌شود.
رئیس کمیته فرهنگی و پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قم با بیان اینکه برای جامعه پیشگیری مهم‌تر از درمان است، اعلام کرد: بر اساس مطالعات انجام شده توسط محققین و کارشناسان هر یک تومان هزینه برای پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر، جایگزین 30 تومان هزینه درمان مواد مخدر است که این میزان جدای از زمان و دشواری است که افراد برای درمان اعتیاد متحمل می‌شوند.
وی حاصل هرگونه محاسبه در ارتباط با اهمیت پیشگیری و درمان اعتیاد را، یک نتیجه دانست و اظهار کرد: تمام محاسبه‌ها مقدم بودن پیشگیری بر اعتیاد را مطرح می‌کنند چرا که ابعاد اجتماعی، اقتصادی و خانوادگی افراد در درمان اعتیاد مطرح است که در زمینه پیشگیری از اعتیاد عنوان نمی‌شود.
کریمی‌اصل با بیان اینکه مشکلی به نام اعتیاد سراسر جهان را در برگرفته است، گفت: در سراسر دنیا بیش از 200 میلیون معتاد وجود دارد که 30 درصد آنها به مواد مخدر صنعتی روی ‌آورده‌اند که مشکلات بیشتری گریبان‌گیر آنان خواهد بود.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول