اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت الله کعبی ـ 1:

رهبری به دنبال احیای نقش بین‌المللی قم بودند

خبرگزاری فارس: عضو خبرگان رهبری گفت: مقام معظم رهبری در سفر سال گذشته خود به قم به دنبال احیای ظرفیت‌ها و نقش بین‌المللی این شهر بودند.

رهبری به دنبال احیای نقش بین‌المللی قم بودند
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله عباس کعبی پیش از ظهر امروز در همایش غدیر در قم که در سالن همایش‌های موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) قم برگزار شد، اظهار کرد: یکی از آخرین پیام‌های امام خمینی(ره) ضرورت تشکیل بسیج طلاب و دانشجویان بوده است.
وی افزود: این مسئله یک پیام روشن برای ملت ایران دارد زیرا کارهای بزرگ و پایه ای که موجب استحکام انقلاب و پیشبرد اسلام خواهند شد، به دست بسیج و دو قشر روحانی و دانشجو امکان‌پذیر است.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: برای اجرای منویات رهبری و آرمان‌های امام راحل(ره) روحیه بسیجی لازم است تا بتوان این اوامر را به عینت رساند.
وی به یکی از پیام‌های امام خمینی(ره) در این رابطه اشاره کرد و افزود: ایشان 10 نکته اساسی را در این پیام خاطرنشان کرده‌اند که دفاع از اسلام و انقلاب و پاسداری از اصول نخستین نه شرقی نه غربی از جمله آنهاست.
‌کعبی توجه به مسئله اتحاد و یگانگی حوزه و دانشگاه و نیز جلوگیری از رخنه و نفوذ دشمن در این دو مرکز را از دیگر نکات حائز اهمیت این پیام برشمرد و خاطرنشان کرد: تعمیق معرفت دینی و تربیت اخلاقی بسیجیان توسط اساتید حوزه و دانشگاه و نیز تعیین چارچوب‌های فکری اسلام اصیل از مواردی هستند که رهبر کبیر انقلاب به آنها اشاره کرده است.
وی با اشاره با بیان اینکه توجه به مسئله بیداری اسلامی در پیام امام خمینی(ره) دیده می‌شود، گفت: ایشان حوزه علمیه و دانشگاه‌ها را ملزم به در اختیار قراردادن چارچوب‌های فکری اسلام اصیل به تمام اعضای بسیج می‌دانند و اظهار می‌کنند که باید بسیجیان سراسر جهان در فکر ایجاد حکومت اسلامی جهانی باشند و این امر شدنی است زیرا بسیج منحصر به ملت ایران نبوده است و اکنون نیز مشاهده می‌کنیم که این تفکر امام در منطقه اجرا شده است.
عضو خبرگان رهبری تفکر بسیجی را موجب پیروزی حزب‌الله در جنگ 33 روزه و موفقیت حماس در نبرد 22 روزه دانست و ابراز کرد: مبارزه با ضد انقلاب و نیز حضور در عرصه‌های مدیریتی و استفاده از تجربه مدیریت صحیح بسیجیان در طول دوران دفاع مقدس از دیگر نکاتی است که امام راحل بیان کرده است.
وی افزود: رهبر کبیر انقلاب اسلامی به همه مسئولان نظام سفارش کرده‌اند که توجه ویژه‌ای نسبت به بسیج طلاب و دانشجویی داشته باشند و در پایان نیز توصیه می‌کنند که نباید از تشکیل ارتش 20 میلیونی غافل بود.
‌کعبی در ادامه با طرح این پرسش که شرایط و دلیل سفر رهبری به قم چه بود، گفت: نخستین عامل این سفر، گذشت بیش از 10 سال از آخرین دیدار ایشان از شهر مقدس قم بود اما بخش دیگری از آن به شرایط بعد از فتنه 88 باز می‌گردد، شرایطی که دشمنان انقلاب بر روی دو مسئله برنامه‌ریزی ویژه‌ای کرده بودند.
وی اظهار کرد: دو راهبرد اساسی دشمنان در راستای مقابله با انقلاب اسلامی، اسلام منهای سیاست و اسلام منهای روحانیت بود و نیز آنها خواستار القای این تفکر در جامعه بودند که اعتماد میان نخبگان و مجموعه نظام ضعیف شده است.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم سفر تاریخی رهبر معظم انقلاب اسلامی به قم را موجب درهم ریختن تمام این برنامه‌ها دانست و افزود: استقبال تمام اقشار مردم شهر قم اعم از مراجع تقلید، علما، فضلا و نخبگان به صورت یکپارچه و با تمام وجود از رهبری، جلوه‌هایی از پیوند عمیق امت و امامت و رابطه مستحکم نظام و نخبگان را به نمایش گذاشت و ثابت کرد که قم به عنوان پایگاه انقلاب و نماد اسلام و پایتخت فرهنگی جهان اسلام در کنار رهبری و نظام ایستاده است.
وی تصریح کرد: دشمنان به دنبال دو دستگی روحانیت و تقسیم این قشر به روحانی حکومتی و غیرحکومتی بودند اما حضور افرادی در لباس روحانیت که در شرایط عادی در کنار یکدیگر نمی‌نشینند به صورت یکپارچه در استقبال از رهبری این نقشه را نیز با شکست مواجه کرد.
‌کعبی با بیان اینکه رهبری به دنبال احیای ظرفیت بین‌المللی قم بود، ابراز کرد: این سفر پیام ارزنده‌ای به همراه داشت و ظرفیت‌های بزرگی را در حوزه احیا کرد که این مسئله یکی از برکات سفر رهبری به قم بود. 
عضو شورای خبرگان رهبری افزود: جنگ روانی دشمنان که پس از فتنه 88 به اوج خود رسیده بود به وسیله این سفر خنثی شد و شبکه‌های استکباری دچار سکته خبری شدند زیرا ناچار بودند که به رابطه عمیق همه اقشار جامعه با رهبری اعتراف کنند.
وی با بیان اینکه استقبال پرشور مردم قم در این سفر ظرفیت عظیم مردمی انقلاب را به رخ جهانیان کشید، گفت: چنین استقبالی اکنون در سفر رهبر معظم انقلاب به کرمانشاه به نمایش گذاشته شده است.
انتهای پیام/ج10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول