اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله مصباح‌یزدی در همایش غدیر در قم ـ2:

وجود رهبری بالاترین نعمت الهی است‌

خبرگزاری فارس: رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: رهبری به عنوان نقطه‌ای در راس هرم نظام اسلامی قرار دارد و این بالاترین نعمتی است که در حال حاضر در جامعه اسلامی در اختیار مردم قرار گرفته است.

وجود رهبری بالاترین نعمت الهی است‌
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله محمدتقی مصباح‌یزدی پیش از ظهر امروز در همایش غدیر در قم که در سالن همایش‌های موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) قم برگزار شد، اظهار کرد: یکی از نعمت‌های اجتماعی که فایده بسیاری برای انسان دارد و همگان نیز قدر آن را نمی‌دانند، نعمت وجود مدیران صالح در جامعه است و در راس همه آنها نیز نعمت وجود مدیریت کلان کشور قرار داد که در فرهنگ انقلابی از آن به عنوان رهبر یاد می‌شود.
وی افزود: رهبری به عنوان نقطه‌ای در راس هرم نظام اسلامی قرار دارد و این بالاترین نعمتی است که در حال حاضر در جامعه اسلامی در اختیار مردم قرار گرفته است. 
رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) به مقایسه ایران با افغانستان پرداخت و گفت: انقلاب مردمی هر دو کشور تقریبا در یک دوره بوده است و در افغانستان نیز احزاب اسلام‌گرا به رهبری افرادی که سابقه دینی داشتند بر ضد نظام مارکسیستی قیام کرده و شیعه و سنی را همکاری یکدیگر موفق به براندازی نظام سلطه کمونیستی شدند.
وی ادامه داد: با این وجود انقلاب آنها به اینجا منتهی شد که اکنون دشمنان خاک آنها را تصرف کرده و در همه زمینه‌های داخلی افغانستان از جمله امور مادی و فرهنگی دخالت کرده و آنها را زیر نظر دارند.
‌مصباح‌یزدی با اشاره به برادرکشی در این کشور خاطرنشان کرد: بر خلاف افغانستان کشور ایران در مقایسه با همه انقلاب‌های جهان علاوه بر پرداخت هزینه کمتر، حرکتی جهش‌گونه را آغاز کرد و موجب شد که موقعیت ایران در معادلات جهانی به طور چشم‌گیری ارتقا یابد.
وی دلیل این امر را وجود رهبری مانند امام خمینی(ره) دانست و افزود: رهبری امام راحل موجب پیروزی سریع و نجات جان میلیون‌ها تن انسان شد اما در افغانستان وضعیت متفاوت بوده و بسیاری از انسان‌ها به دست گروه‌های داخلی از جمله طالبان کشته می‌شوند. 
این استاد برجسته حوزه علمیه گفت: مردم ایران در همان آغاز انقلاب قانون اساسی جدید را تصویب کرده و دولت اسلامی را تشکیل دادند و با حرکتی سریع به سمت اهداف مادی و معنوی به راه افتادند که این مسئله در طول تاریخ ایران بی‌سابقه بوده است.
وی پیدایش انقلاب ایران را مرهون تلاش‌ها و رهبری امام خمینی(ره) دانست و تصریح کرد: ادامه این مسیر نیز به برکت رهبری جانشین خلف او صورت گرفت و در واقع می‌توان گفت کسی که کشتی انقلاب را در طوفان‌های متعدد با آرامش به ساحل رساند، رهبری نظام بود که برای تبیین این نقش ارزنده باید تحلیل‌های گوناگونی انجام شود و بعد از ده‌ها سال این عامل ثبات و پیروزی نظام را به طور کامل مورد شناسایی قرار داد.
رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان اینکه اگر رهبری مقتدر در راس انقلاب ایران وجود نداشت، ما با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو بودیم، اظهار کرد: ملت ایران در حال حاضر در جهان اثرگذار هستند و به برکت رهبری فرزانه، رشد معنوی خوبی در میان طبقات مختلف جامعه صورت گرفته است.
وی تصریح کرد: به نظر من اگر تمام شبانه‌روز را به دلیل همین یک نعمت به درگاه الهی شکرگزاری کنیم باز نمی‌توانیم حق شکر را به‌جا آوریم، اما برخی افراد حتی نعمت وجود والدین را انکار می‌کنند که این مسئله از القائات تفکر الحادی است که فرهنگ ناسپاسی را در جامعه رواج می‌دهد و سبب می‌شود که انسان خود را بدهکار هیچ کس نداند.
‌مصباح‌یزدی با بیان اینکه انسان پس از مدرنیته تنها به دنبال دریافت حقوق خود است، گفت: این انسان حتی در مواجه با خداوند نیز حق خود را طلب می‌کند و به فکر تکالیف خود نیست و این همان کفر است که در قرآن نیز بدان اشاره شده است.
رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) تاکید کرد: چنانچه نخواهیم به این دام دچار شویم باید روحیه شکرگزاری را در خود تقویت کنیم که با این کار به طور قطع خداوند نیز نعمت‌های خود را بر ما افزونی می‌بخشد تا آنجا که این انقلاب و نظام به ظهور حضرت ولی عصر(عج) منتهی شود. 
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول