اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس از لیگ برتر بسکتبال گزارش می‌دهد؛

قدرت نمایی قطب بسکتبال ایران با 2 نماینده

خبرگزاری فارس: فصل جدید لیگ برتر بسکتبال در شرایطی آغاز می‌شود که شهر اصفهان بعد از سال‌ها دو نماینده در این رقابت‌ها دارد.

قدرت نمایی قطب بسکتبال ایران با 2 نماینده
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، بیست و سومین دوره لیگ برتر بسکتبال‌ ایران از ساعت 15 روز پنجشنبه 28 مهر با دیدار دو تیم دانشگاه آزاد و لوله AS شیراز آغاز می‌شود.
این در حالی است که بسیاری از تیم‌های لیگ برتر همانند فصل گذشته در دقیقه 90 حضور خود را در این فصل اعلام کردند و یا اگر پیش از این مطمئن بودند که حاضر هستند، یا بازیکن نداشتند یا هنوز کادر فنی خود را مشخص نکرده بودند.
برای فصل جدید بیشتر تیم‌ها وضعیت نامشخصی برای حضور در لیگ داشتند و سرآمد آنها ذوب‌آهن بود که در دقیقه 90 و 48 ساعت مانده به آغاز رقابت‌ها اعلام کرد که امسال هم در بسکتبال تیم‌داری می‌کند.
 
*ذوب‌آهن؛ منحل شد اما بازگشت
دیگر تیم لیگ برتری که این روزها خبرهای بسیاری درباره آن شنیده می‌شود، ذوب آهن اصفهان است، تیمی که سابقه بسکتبا‌لش از فوتبالش بیشتر است و در آستانه انحلال قرار داشت.
نایب قهرمان ایران و تیم چهارم غرب آسیا که در ترکیب خود ملی‌پوشان زیادی را از جمله آرن داوودی و اوشین ساهاکیان دارد، به جای تمرین و آماده‌سازی با خطر انحلال دست و پنجه نرم می‌کرد.
اصفهانی‌ها بسیار زود با فرزاد کوهیان سرمربی فصل قبل خود به توافق رسیدند تا نوید تیمی هماهنگ و آماده را برای فصل جدید لیگ برتر به بسکتبال‌ دوستان اصفهان بدهد، اما شرایط جدید آنها این تیم را نیز در لیست باشگاه‌هایی که آمادگی ندارند، جای داد.
ذوب‌آهن در هفته نخست به مصاف تیم صنایع پتروشیمی می‌رود و برای اینکه نشان دهد همچنان مدعی است باید از همین هفته نخست برای سایر تیم‌ها خط و نشان بکشد.
 
*فولاد ماهان؛ تازه وارد مدعی
تیم بسکتبال فولاد ماهان (تینا) که با تصمیم هیئت مدیره باشگاه ماهان تاسیس شد، در این فصل تیمی تازه وارد عزم خود را جزم کرده تا در بین بهترین‌های ایران باشد.
فولاد ماهان اصفهان با هدایت محسن صادق‌زاده خیلی زود ترکیب اصلی‌اش را بست و برای حریفان خط و نشان کشید.
البته سرمربی این تیم همیشه به برنامه‌های مدون باشگاه اشاره می‌کند که قصد دارد، پله به پله راه پیشرفت را طی کنند.
اصغر کاردوست، جواد داوری، وارتان بیدروسیان، محمد حسن‌زاده و مجید قاسم‌زاده از بازیکنانی هستند که در این فصل برای فولاد ماهان به میدان می‌روند.
فولاد ماهان در نخستین دیدار لیگ برترش مدافع عنوان قهرمانی ایران یعنی مهرام تهران را پیش‌رو دارد.
 
*هدف ماهان قرار گرفتن در جمع تیم‌های پرقدرت است
سرمربی تیم بسکتبال تینا در مورد دیدار با مهرام در هفته اول لیگ برتر بسکتبال اظهار داشت: مهرام همیشه مهرام است و قهرمان چند ساله ایران و آسیا بوده و شایستگی‌های خود را به عنوان تیمی قدرتمند همیشه حفظ کرده و این تیم از کادرفنی با دانش و بازیکنان توانمندی بهره می‌برد.
محسن صادق‌زاده ادامه داد: تمام تلاش‌مان این است که به عنوان یک تیم تازه وارد با قدرت مقابل مهرام بازی کنیم و امیدوارم نمایش خوبی را در نخستین حضور داشته باشیم، هدف‌مان قرار گرفتن در جمع تیم‌های قدرتمند لیگ است.
وی در مورد بازیکن خارجی این تیم گفت: ما نیز مانند بیشتر تیم‌ها منتظر صدور ویزای بازیکن خارجی از سوی وزارت خارجه هستیم، تیم‌هایی که بازیکن غیر آمریکایی جذب کرده‌اند راحت‌تر آنها را در اختیار گرفته‌اند، اما در مورد آمریکایی‌ها این طور نیست.
 
*ذوب‌آهن به مرور آماده می‌شود
سرمربی تیم بسکتبال ذوب‌آهن معتقد است تیمش به مرور به هماهنگی لازم دست پیدا می‌کند.
فرزاد کوهیان با اشاره به زمان کمی که تیم ذوب‌آهن برای تمریناتش در اختیار داشته، افزود: باید امیدوار باشیم که در هفته‌های ابتدایی لیگ بتوانیم با استفاده از تجربیات بازیکنان امتیازات خوبی را کسب کنیم.
وی ادامه داد: خوب بسته شدن ذوب‌آهن بستگی به وضعیت سایر تیم‌ها دارد و باید منتظر بمانیم و ببینم سایر تیم‌ها با چه ترکیبی به مسابقات وارد می‌شوند.
 
**انصرافی‌ها
دو تیم توزین الکتریک کاشان و کاسپین قزوین دو تیم لیگ برتر بودند که پس از کنار کشیدن مهرام از لیگ برتر گفتند که به حمایت نیاز دارند و در غیر این صورت کنار می‌کشند.
مهرام بازگشت، اما این دو تیم از لیگ برتر کنار کشیدند و دیگر بازنگشتند، با انحلال تیم توزین الکتریک، اصفهان فرصت شرکت سه تیمش در لیگ بسکتبال را از دست داد.
برنامه کامل هفته نخست لیگ برتر بسکتبال به شرح زیر است:
-مهرام - فولاد ماهان اصفهان
-ذوب‌آهن - صنایع پتروشیمی
-پتروشیمی ماهشهر - همیاری زنجان
-دانشگاه آزاد - لوله a.s شیراز
-نماینده قم - بانک سامان
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول