اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از علل انصراف توزین الکتریک از لیگ 90؛

لیگ برتر بسکتبال و جای خالی توزین الکتریک کاشان

خبرگزاری فارس: رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال کشور کمتر از دو روز دیگر در حالی با انجام شش دیدار آغاز می‌شود و جای خالی توزین الکتریک در این مسابقات در حالی دیده می‌شود که هنوز کسی علت حضور نیافتن پدیده لیگ 89 را به وضوح نمی‌داند.

لیگ برتر بسکتبال و جای خالی توزین الکتریک کاشان
به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، پس از انصراف تیم توزین الکتریک کاشان از حضور در  مسابقات لیگ برتر بسکتبال کشور بحث‌های زیادی در بین ورزش‌دوستان کاشانی به راه افتاد و تحلیل‌های گوناگونی نیز در این زمینه از سوی کارشناسان مطرح شد تا آنکه با مراجعه چندین باره علاقمندان این تیم به دفتر خبرگزاری فارس در کاشان ضمن بیان نگرانی‌شان از حضور نیافتن نماینده کاشان در رقابت‌های امسال لیگ برتر بسکتبال خواستار پیگیری موضوع از سوی این رسانه شدند.
این در حالی است که خبرگزاری فارس در کاشان در چندین مقطع با درج خبرها و یادداشت‌هایی به تحلیل مشکلات ورزش کاشان به طور عام و بحث انصراف تیم بسکتبال توزین الکتریک به طور خاص پرداخته بود.
اما با این وجود به دلیل اهمیت فوق‌العاده موضوع و برآورده کردن خواسته به حق افکار عمومی در شهرستان کاشان برای روشن‌تر شدن ابعاد این مسئله به سراغ مسئولان و همین‌طور طرفداران تیم بسکتبال توزین الکتریک کاشان و نیز متولیان ورزش این شهرستان رفتیم و به جستجوی توضیحی قانع‌کننده برای دوستداران ورزش کاشان در مورد انصراف نماینده این شهرستان از مسابقات لیگ برتر پرداختیم.
نخست به سراغ چند هوادار تیم توزین الکتریک کاشان رفتیم و دقایقی پای صحبت‌های آنان نشستیم:

جای خالی که پر نمی‌شود!
یکی از علاقمندان به بسکتبال و هوادار تیم توزین الکتریک کاشان در حالی که اشک در چشمانش حلقه زده بود، گفت: بعد از دو سال حضور موفق تیم توزین الکتریک کاشان در لیگ برتر کشور با انصراف یکباره  این تیم از رقابت‌های امسال، بهت و حیرتی وصف‌ناشدنی هواداران این تیم که عمدتا از قشر نوجوانان و جوانان کاشانی هستند را فرا گرفته‌است.
حسین افضلی 17 ساله اضافه می‌کند: داشتیم به تیم توزین الکتریک کاشان وابسته می‌شدیم و به چنین تیمی در کاشان افتخار می‌کردیم که با انصراف از بازی‌های امسال همه امیدهایمان به یأس مبدل شد.
وی ادامه می‌دهد: نمی‌دانید جای خالی توزین الکتریک در لیگ برتر بسکتبال با هیچ چیزی قابل پر شدن نیست و  این حسی است که با آغاز لیگ به طور مضاعف در بین دوستداران ورزش کاشان شدت می‌یابد.
یکی دیگر از هواداران این تیم گفت: امسال به نظر شما لیگ برتر بسکتبال کشور بدون حضور توزین الکتریک کاشان و تماشاگرانش که رکورد تماشاگر بسکتبال کشور را در ورزش بسکتبال شکستند، لذت و شوق دیدن و تعقیب کردن را دارد؟
امید رضایی افزود: امسال لیگ برتر بسکتبال کشور را در حالی باید به تماشا بنشینیم که به خاطر حاضر نشدن نماینده شهرمان در این رقابت‌ها نه دیگر آن شور تشویق کردن را داریم نه شوق تماشا کردن بسکتبال در وجودمان به جوشش در می‌آید.
وی خاطرنشان کرد: هر چند جای تیم بسکتبال توزین الکتریک کاشان و تماشاگرانش در رقابت‌های امسال لیگ برتر بسکتبال کشور خالی است اما انتظار داریم مسئولان زمینه حضور مجدد این تیم را برای رقابت‌های سال آینده فراهم کنند.

توزین الکتریک، بسکتبال را در کاشان زنده کرد
پس از شنیدن سخنان درد دل‌گونه تماشاچیان کاشانی به عالی‌ترین متولی ورزش شهرستان کاشان مراجعه کردیم و از او دلایل این اتفاق را جویا شدیم:
رئیس اداره تربیت بدنی شهرستان کاشان نیز در این گفت‌وگو عدم حضور تیم بسکتبال توزین الکتریک کاشان را ضربه بزرگی بر پیکره بسکتبال و ورزش  این شهرستان قلمداد کرد و گفت: توزین الکتریک کاشان، بسکتبال را در این شهرستان زنده کرد و به گونه‌ای به آن رونق داد که علاقمندان به این رشته را به طور مشهود و عینی چندین برابر کرد.
حسین حیدریان افزود: تیم بسکتبال توزین الکتریک کاشان انگیزه دیگر نماینده این شهرستان در لیگ دسته دوم بسکتبال کشور را نیز دو چندان کرد تا این تیم نیز با موفقیت در لیگ دسته دوم جواز حضور در لیگ دسته اول بسکتبال کشور را کسب کند.
به گفته وی حضور تیم بسکتبال توزین الکتریک کاشان در رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال کشور، زمینه‌ساز رونق دیگر رشته‌های ورزشی شهرستان کاشان نیز شد و انگیزه‌ای مضاعف را به آنها تزریق کرد.
معاون مدیرکل تربیت بدنی استان اصفهان و رئیس اداره تربیت بدنی شهرستان کاشان با ابراز تأسف از انصراف توزین الکتریک کاشان از رقابت‌های امسال لیگ برتر بسکتبال یادآور شد: تربیت‌ بدنی کاشان آنچه که در توان داشت برای حضور این تیم در رقابت‌های لیگ برتر انجام داد اما این امر محقق نشد.

ناعدالتی، توزین الکتریک را مجبور به انصراف کرد
در آخر به سراغ تیم بسکتبال توزین الکتریک کاشان به عنوان نقش اصلی این ماجرا رفتیم و از نماینده این تیم چگونگی به وجود آمدن این روند که منجر به کناره‌گیری نماینده بسکتبال کاشان از لیگ برتر شد را سؤال کردیم:
سرپرست تیم بسکتبال توزین الکتریک کاشان ناعدالتی در مورد این تیم را یکی از عوامل این انصراف عنوان می‌کند و می‌گوید: توزین الکتریک با وجود مشکلات فراوانی که داشت آمادگی خودش را برای حضور در لیگ برتر اعلام کرد اما به دلیل برخی بی عدالتی‌های هدفمند برای انتخاب بازیکنان به عنوان سهمیه‌های ملی دیگر قادر به حضور در لیگ برتر نبودیم.
مهدی واعظی ادامه داد: دلایل دیگری هم در این کناره‌گیری مؤثر بودند که با وجود میل باطنی مالک باشگاه، ایشان را بر آن داشت با وجود حضور موفق دو ساله در لیگ برتر بسکتبال و برنامه‌ریزی بلندمدت، تصمیم به انصراف از حضور در لیگ برتر بسکتبال بگیرد که فعلا جای طرح این موضوعات نیست.
و این چنین شد که مالک و مدیر عامل باشگاه توزین الکتریک کاشان بعد از دو سال حضور در لیگ برتر در نامه‌ای به فدراسیون بسکتبال به طور رسمی از دیدارهای لیگ سال 90 انصراف داد.
چنانکه در نامه مرتضی پویان به محمود مشحون رئیس فدراسیون بسکتبال کشورمان که یک نسخه از آن توسط علیرضا مرادی مدیر رسانه‌ای باشگاه توزین الکتریک کاشان به دفتر خبرگزاری فارس در کاشان ارسال شده‌است می‌خوانیم: "با بررسی‌های همه جانبه اینجانب، هیئت مدیره و مدیران ارشد به این نتیجه رسیدیم که استثنائا در سال جاری در مسابقات لیگ برتر کشوری حضور نداشته باشیم".

توزین الکتریک، تیمی موفق با کارنامه‌ای اخلاقی
و... اما
بجاست که مختصری از افتخارات این تیم محبوب کاشانی را یادآور شویم:
باشگاه توزین الکتریک کاشان از سال 86  به طور رسمی سرمایه‌گذاری در این رشته توپی را آغاز کرد و پس از موفقیت در مسابقات لیگ زیرگروه، قهرمانی لیگ دسته دو و نایب قهرمانی در لیگ دسته یک، در سال 88 جواز حضور در رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال را بدست آورد.
تیم بسکتبال توزین الکتریک کاشان طی دو سال حضور موفق خود در مسابقات لیگ برتر بسکتبال باشگاه‌های کشور رقابت تنگاتنگی را با تیم‌های مطرحی چون مهرام، ذوب آهن اصفهان و پتروشیمی بندر امام داشت و توانست در دومین سال حضورش در این مسابقات به رده چهارم جدول رده‌بندی لیگ برتر صعود کند.
کسب عنوان ششم در مسابقات لیگ برتر بسکتبال سال 88، دریافت کاپ اخلاق در مسابقات لیگ برتر بسکتبال سال 88، نایب قهرمانی رده جوانان سوپر لیگ بسکتبال باشگاه‌های کشور سال 88 و کسب عنوان چهارم در مسابقات لیگ برتر بسکتبال سال 89 از جمله عناوین این تیم در دو سال گذشته بوده‌است.  
به راستی چه اتفاقی افتاد تا مرتضی پویان مدیرعامل باشگاه توزین الکتریک کاشان که قصد داشت در یک برنامه پنج ‌ساله به جام باشگاه‌های آسیا صعود کند و در حالی که در دومین سال حضور این باشگاه در لیگ برتر با کسب مقام چهارم یک گام نیز از برنامه پنج ساله تدوین شده خود جلوتر بود به یکباره تصمیم به انصراف از رقابت‌های امسال می‌گیرد؟
افکار عمومی شهرستان کاشان همچنان منتظر شنیدن پاسخ این سؤال روشن و تاکنون بی‌جواب مانده هستند و خبرگزاری فارس در کاشان تا رسیدن به نتیجه‌ای قانع کننده و قابل قبول برای مردم ورزش دوست دارالمؤمنین پیگیری‌های خود را ادامه می‌دهد.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول