اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی:

فعالیت بانوان مبلغ اقدامی مبارک و تاثیرگذار است

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد اقامه نماز کشور استفاده از همسران مبلغان در امر تبلیغ را مبارک خواند و گفت: نقش زنان برای تبلیغ بهتر از مردان است.

فعالیت بانوان مبلغ اقدامی مبارک و تاثیرگذار است
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه ششمین دوره علمی کاربردی همسران مبلغان در قالب طرح همیاران تبلیغ که در شبستان نجمه خاتون حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، اظهار داشت: به مدیران و مسئولانی که از این معدن کشف شده می‌خواهند برای اسلام و تبلیغ استفاده کنند، تبریک می‌گویم.
وی با بیان اینکه تبلیغ رحمت واقعی است، گفت: خداوند در آیه‌ای در قرآن خطاب به پیامبر اکرم(ص) می‌فرماید:"پیغمبر تو هیچ رسالتی جز تبلیغ نداری" و در بخشی دیگر می‌فرماید:"پیامبر تو هیچ نقشی جز رحمت نداری" که اینطور استنباط می‌شود که تبلیغ رحمت است.
رئیس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به آیات قرآن خطاب به زنان پیامبر اکرم(ص) بیان کرد: خداوند به زنان پیامبر اکرم(ص) دستور می‌داد که هدف خود را دنیا قرار نداده و به آنها نوید می‌دهد که اگر هدف شما خدا و پیامبر است شما اجر عظیم دارید.
وی عنوان کرد: خداوند در همه امور حتی در اخلاق و کردار همچنین زنان پیامبر اکرم(ص) را الگو و اسوه دیگر زنان قرار داده است.
قرائتی ادامه داد: همسر یک روحانی باید رضای خدا را هدف خود قرار دهد چراکه تنها در این صورت می‌تواند 100 درصد آخرت خود را تضمین کند و هر کسی که دنیا را بخواهد آخرتش از بین می‌رود.
وی خاطرنشان کرد: خوشا به حال افرادی‌ که آخرت را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار داده و به معنویات در برابر مادیات اهمیت می‌دهند.
وی به سه آیه از قرآن اشاره کرد و افزود: خداوند در این آیات به زنان فرمان داده در خانه بمانید و آیات الهی را با علم به خواندن یاد بگیرید.
قرائتی خاطرنشان کرد: تبلیغ فعالیت مهم و اساسی بوده و لازم است مراقب سخنان خود در امر تبلیغ باشند.
وی با بیان اینکه نهج‌البلاغه از سه بخش خطبه‌ها، نامه‌ها و حکمت‌ها تشکیل شده است، گفت: حکمت‌های نهج‌البلاغه شامل سخنان دقیق و صریح است که می‌توانید در امر تبلیغ از آنها بهره بگیرید.
رئیس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به نقش همسران در همراهی مبلغان بیان کرد: در دوران حضرت موسی(ع) که فرزندان پسر را می‌کشتند زن فرعون با نهی از فرعون خواست تا از کشتن موسی خودداری کند و فرعون پذیرفت.
قرائتی خاطرنشان کرد: زنان و مادران، مبلغ دختران هستند و تربیت دختران نسبت به پسران از اهمیت بیشتری برخوردار است و دختران پیش از پسران در سر سفره خداوند به عنوان مکلف قرار می‌گیرند.
وی عنوان کرد: اجر و پاداش آموزش و یادگیری احکام به دختران از پاداش بیشتری نسبت به آموزش این احکام به پسران برخوردار است چراکه در امر تربیت فرزندان بسیار تاثیرگذار است.
رئیس ستاد اقامه نماز کشور ادامه داد: برخی از توفیقات به طور صرف به دلیل حضور زن‌هاست و زنان نباید فعالیت در منازل را دست کم بگیرند و در برخی اوقات اجر همسران بیشتر از مبلغان است چراکه بسیاری از فعالیت‌های پنهان و مخفی اجر و پاداش مضاعفی دارد.
وی تاکید کرد: زن موجودی عاطفی است و عاطفه در تبلیغ دارای تاثیر فراوانی است و زن به دلیل آنکه رحمت و عاطفه بیشتری دارد توفیق مضاعفی در امر تبلیغ نصیبش می‌شود.
قرائتی به اهمیت جذب مخاطبان به امر تبلیغ اشاره و بیان کرد: کم‌حرفی، روان حرف زدن و تبیین نکات واجب را سرلوحه امر تبلیغ خود قرار دهید و صحبت‌هایی را مطرح کنید که واجب یا مستحب یا نیاز فرد و جامعه باشد.
وی با اشاره به سخنی از امام صادق(ع) بیان کرد: این امام بزرگوار فرمودند اگر فردی خود را بهتر از دیگران بداند مستکبر است چراکه امکان تغییر انسان‌ها وجود دارد و امکان دارد در آینده‌ای نزدیک جابه‌جایی‌هایی صورت گیرد و فرد دیگر از نظر نیکی سبقت گیرد.
رئیس ستاد اقامه نماز کشور استفاده از همسران مبلغان در امر تبلیغ را مبارک خواند و افزود: نقش زنان برای تبلیغ بهتر از مردان است و باید در این حوزه با اخلاص به فعالیت بپردازید.
وی با اشاره به اهمیت تنوع در ارائه تبلیغ‌ها گفت: ارائه تبلیغ خود را همراه سخنرانی، خاطره، حدیث و مطالب دیگر به کار گیرید تا از خستگی مخاطب جلوگیری شود.
قرائتی خاطرنشان کرد: آخوندی شغل مناسب و پسندیده‌ای است چراکه می‌تواند در مقام تولید، توزیع به عنوان ناطق و مصرف‌کننده عمل کند.
وی گفت: استعدادهای فراوانی خداوند به ما عطا کرده که در گام نخست لازم است درصدد کشف و استخراج این استعدادها برآییم و سپس در قالب عمل اجرایی کنیم.
رئیس ستاد اقامه نماز کشور یادآور شد: کتاب‌های داستان راستان، احکام فلاح‌زاده و تمثیلات می‌تواند شما را در امر تبلیغ یاری کند.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول