اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار مشهد خبر داد:

ساخت 10 ایستگاه جدید آتش‌نشانی در مشهد

خبرگزاری فارس: شهردار مشهد با اشاره به ساخت 19 ایستگاه آتش نشانی تعداد ایستگاه‌های شهر مشهد را 43ایستگاه دانست و افزود: 10 ایستگاه جدید آتش نشانی دیگر نیز در حال ساخت داریم.

ساخت 10 ایستگاه جدید آتش‌نشانی در مشهد
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سید محمد پژمان صبح امروز در ساختمان مرکز مدیریت بحران و بلایای طبیعی شمال شرق کشور اظهار داشت: با  ساخت 19 واحد جدید تعداد ایستگاه‌های آتش نشانی شهر مشهد به 43 واحد رسیده است و 10 ایستگاه دیگر نیز درحال ساخت داریم.
وی امر پیشگیری به دلیل ایجاد آرامش فیزیکی و روانی را در کشوری حادثه خیز همانند ایران را مهم دانست و افزود: با بضاعت عقلی و علمی ای که داریم می‌توانیم تعادلی را در ارتباط با عوامل طبیعی برقرار کنیم تا کمترین خسارات را داشه باشیم.
شهردار مشهد با اشاره به موضوع مهم مقاوم‌سازی ساختمان‌ها در برابر بلایای طبیعی ، خاطرنشان کرد: در مقاوم سازی اولویت با مراکز حساس همانند بیمارستان‌هاست و نیز باید به این مورد در مراکز فعالیتی و سکونتی عمده کشور هم توجه خاصی داشته باشیم.
وی نگاه ویژه سازمان مدیریت بحران درارتباط با حوادث طبیعی به کلان‌شهرها را خواستار شد و بیان داشت: در صورت بروز حادثه‌ای در کلان‌شهرها میزان خسارات بسیار سنگین خواهد بود.
پژمان آیین‌نامه‌های مصوب در ارتباط با ساخت‌وساز با توجه به شرایط جغرافیایی مناطق در کشور را مثبت ارزیابی و تصریح کرد: اگر آیین‌نامه‌ای تعریف شده را اجرا کنیم آسیب‌ها به حداقل می‌رسد و از سوی دیگر طراحی درست ساختمان، استفاده از مصالح با کیفیت و مجریان متعهد را دیگر عوامل در کاهش خسارات است.
 وی به احداث بناهایی با کیفیت نا مطلوب قبل از تصویب آیین‌نامه‌ها‌ی ایمنی  ساختمان اشاره کرد و اظهار داشت: اگر حادثه‌ای در بافت‌های فرسوده و قدیمی روستاها و شهرها روی دهد بیشترین تلفات را خواهیم داشت.
پژمان توجه دولت به اعطای تسهیلات برای ساخت مسکن روستایی را مثبت ارزیابی کرد و افزود : موضوعی که به سلامت و امنیت مردم مربوط است تنها کمک دولت کافی نیست و همه افراد باید کمک کنند تا در آینده اگر حادثه‌ای اتفاق افتاد از ناحیه اقدامات پیشگیرانه‌ای که انجام داده ایم ، خسارتی دیده نشود.
وی احداث مرکز مدیریت بحران شمال شرق کشور را امری مهم در جهت مدیریت هرچه بهتر بحران‌ها و حوادث در استان خراسان رضوی عنوان و تصریح کرد: یک مرکز مدیریت بحران که همیشه آماده به کار باشد و دارای تجهیزات و امکانات مدرن است در زمان حادثه برای برقراری ارتباط و مدیریت بحران یک نیاز است و می‌تواند کمکی به استان خراسان رضوی و استان‌های همجوار باشد.
انتهای پیام/ر20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول