اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه قم:

تشکل‌های دانشجویی از گفتمان عدالت‌محور حمایت می‌کنند

خبرگزاری فارس: مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه قم گفت: تشکل‌های دانشجویی با بی‌عدالتی‌ها مبارزه کرده و از عدالت و گفتمان‌های عدالت محور دفاع می‌کنند.

تشکل‌های دانشجویی از گفتمان عدالت‌محور حمایت می‌کنند
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، امین کیانی سه‌شنبه شب در نشست تشکل‌های فعال دانشجویی قم که با هدف بررسی مطالبات مقام معظم رهبری از دانشجویان در سازمان بسیج دانشجویی برگزار شد، اظهار کرد: ستاد استقبال دانشجویان از رهبر انقلاب که سال گذشته تشکیل شده بود، موفق ظاهر شد و نشان داد تشکل‌های دانشجویی می‌توانند حول محور ولایت اجماع داشته باشند و پیرو مطالبات مقام معظم رهبری باشند.
وی افزود: هنوز در ابتدا هستیم و نتوانستیم به روز به مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی توجه کنیم.
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه قم با بیان اینکه از مهم‌ترین ویژگی‌های تشکل‌های دانشجویی آرمان‌خواهی و روحیه استکبارستیزی است، تصریح کرد: وقتی روحیه استکبار‌ستیزی را تعریف می‌کنیم فقط محدود به یک بعد جغرافیایی و یک ملت آمریکا نیست بلکه این تبدیل به یک عقیده و ایدئولوژی آمریکایی می‌شود.
کیانی با اشاره به اینکه آمریکا یک امپراطوری سیاسی، فرهنگی و اقتصادی در دنیا شکل داده است و بر شریان‌های اساسی و مهم دنیا سیطره پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: از این طریق آمریکا اصولش را با هر عنوانی از جمله مباحث جنگ نرم به مردم دنیا دیکته می‌کند.
وی اضافه کرد: اکنون مردم جهان در یک پازل فکری مبتنی بر عقیده فرهنگی جهان بینی مادی حرکت می‌کنند نه جهان‌بینی توحیدی.
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه قم با تاکید بر اینکه از دیگر ویژگی‌های تشکل دانشجویی عدالت‌خواهی است، تصریح کرد: تشکل‌های دانشجویی با بی‌عدالتی‌ها مبارزه خواهند کرد و از عدالت و گفتمان‌های عدالت محور دفاع می‌کنند.
کیانی با بیان اینکه از دیگر ویژگی‌های تشکل‌های دانشجویی پایبندی به اصول و ارزش‌هاست، اظهار کرد: بیانات و دیدگاه‌های حضرت امام خمینی(ره) موجب تشکیل شاکله اصلی تشکل‌های دانشجویی شد و سبب این شد که تشکل‌ها در درون نظام جمهوری اسلامی به این شکل حرکت کنند.
وی با اشاره به اینکه از دیگر ویژگی‌های تشکل‌های دانشجویی بیداری همراه با هوشیاری است، افزود: مصلحت‌اندیشی به معنای محافظه‌کاری نیست بلکه این است که ما بیاییم از مواضع و اصول خودمان دفاع کنیم و دقت کنیم حرفی که گرچه حق باشد، زده می‌شود در چه جایی مطرح می‌شود.
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه قم با تاکید بر اینکه گاهی تشکل‌های دانشجویی دچار آسیب‌ها و ضعف‌هایی می‌شوند، خاطرنشان کرد: این آسیب‌ها زمانی شکل می‌گیرد که عنصر پاک دانشجو با ارزش‌ها و اصول مقدس وارد فضای اجتماعی جامعه می‌شود اما گروه‌هایی هستند که در راستای منافع خود از دانشجو استفاده ابزاری می‌کنند.
کیانی یکی از گروه‌هایی که از دانشجویان استفاده ابزاری می‌کنند را مسئولان اجرایی دانست و اظهار کرد: مسئولان اجرایی گاهی با حمایت‌های مادی غیرمتعارف خود سعی می‌کنند افرادی را که با هدف آرمان عدالت‌خواهی حضور پیدا کرده‌اند را به نفع خود مصادره و از ابزارهای قانونی از دانشجو سوء استفاده کنند.
وی با تاکید بر اینکه گاهی مشاهده می‌شود دانشجویان وابسته به جریان مدیریتی می‌شوند، تصریح کرد: در این صورت فضای آرمان‌خواهی و عدالت را ترک می‌کنند و به عنوان نیروهایی عمل می‌کنند که به نوعی زبان مسئولان می‌شوند.
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه قم با اشاره به اینکه احزاب و گروه‌های سیاسی با هدف کسب قدرت وارد فضای سیاسی می‌شوند، گفت: این احزاب سیاسی هم سعی دارند از گروه‌ها و تشکل‌های دانشجویی استفاده ابزاری کنند.
وی با تاکید بر اینکه اکنون مسئولان اجرایی برای رسیدن به اهداف خود مانع حرکت‌های تشکل‌های دانشجویی می‌شوند، خاطرنشان کرد: در این صورت عنصر عدالتخواه و آرمانگرای دانشجویی تبدیل به یک عنصر ساکت محافظه‌کار می‌شود.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول