اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بشرویه:

عدالت و مهرورزی از صفات برجسته قضات است

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان بشرویه با بیان اینکه عدالت و مهرورزی یکی از صفات برجسته قضات است، گفت: رفتار عادلانه و محبت به مردم زمینه اعتماد و ارتباط صمیمی را برقرار می‌سازد.

عدالت و مهرورزی از صفات برجسته قضات است
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، غلامرضا پورسلطانی صبح امروز در مراسم تودیع و تجلیل از رئیس دادگستری شهرستان بشرویه اظهار داشت: رفتار عادلانه و محبت به مردم زمینه اعتماد و ارتباط صمیمی را برقرار می‌سازد که این ویژگی‌ها در مجموعه عوامل قضایی این شهرستان بسیار مشهود است.
امام جمعه شهرستان بشرویه نیز گفت: دستگاه قضایی دستگاه عدالت و دفاع از مظلوم و مبارزه با ظالم است.
حجت‌الاسلام و المسلمین محمد شمس‌الدین با اشاره به جایگاه قضا و داوری در اسلام افزود: کسانی که در دستگاه قضایی کار می‌کنند باید از سیره و الگوی رفتاری مولا علی (ع)پیروی کنند که در رعایت عدالت و قضاوت به ویژه دفاع از بیت‌المال به حد اعلای عدالت رفتار کرد تا حدی که پس از شهادتش مشهور بود که علی به واسطه شدت برقراری عدالت که در امور حکومتی داشت به شهادت رسید.
وی ادامه داد: امروزه هم در نظام اسلامی انتظار می‌رود مجموعه قوه قضائیه در دفاع از حقوق بیت‌المال با قاطعیت و شهامت از حقوق مردم دفاع کرده و در جریان اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی همانگونه که تا به الان به سرعت به این موضوع رسیدگی کرده در ادامه هم طوری عمل کنند که از وقوع اینگونه فسادهای مالی پیشگیری شود.
دادستان شهرستان بشرویه نیز با اشاره به اینکه حکم قضا و داوری یک حکم الهی است، گفت: در این مجموعه معمولا یک طرف دعوا حاکم و طرف دیگر محکوم است.
علی رحیمی افزود: معمولا محکومان به لحاظ معمول و عادی ممکن است ناراحتی‌هایی هم داشته باشند اما با توجه به مدیریت و کفایت مسئولان دادگستری در این شهرستان طوری رفتار شده که از نگرانی‌ها و یا ناراحتی‌های محکومان که احتمال ضعیفی داده شود که عدالت رعایت نشده مشاهده نشده است و مجموعه مدیریتی دادگستری شهرستان بشرویه به عنوان دستگاه نمونه شهرستان معرفی شده است.
رئیس سابق دادگستری شهرستان بشرویه نیز طی گزارشی گفت: مجموعه قضایی شهرستان بشرویه تمام تلاش و همت خود را برای اجرای دو اصل مهم پیشگیری از وقوع جرم و رسیدگی هر چه سریع‌تر و با دقت به پرونده‌های وارده به کار گرفته است.
رضا حسینی افزود: به همین دلیل میانگین وقت رسیدگی به پرونده‌های وارده و با توجه به روند رو به رشد رسیدگی به امور قضایی در شوراهای حل اختلاف و مجموعه دادگستری به کمتر از 20 روز رسید.
وی از مسئولان فرهنگی و اجتماعی شهرستان خواست با توجه به فرهنگ بالای دینی و مذهبی مردم منطقه، نسبت به ارشاد هر چه بیشتر مردم به مسائل اجتماعی و فرهنگی زمینه‌های وجود اختلاف و دعاوی بین مردم را کاهش داده تا مراجعات آنها نیز به محاکم قضایی کمتر شود.
حسینی افزود: طی یک سال گذشته تعداد 572 فقره به دادستانی وارد شده که بیشترین پرونده‌ها مربوط به جرایمی علیه اموال و مالکیت و کمترین مربوط به جرایمی همچون شکار و صید حیوانات حفاظت شده، ورود اتباع بیگانه و نگهداری آلات قمار بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 10 درصد کاهش داشته است.
وی میزان پرونده‌های وارده به دادگاه عمومی و جزایی را 977 مورد عنوان کرد که بیشترین موضوعات آن بی‌احتیاطی در رانندگی و کمترین موارد عناوین حقوقی بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته تغییرات محسوسی نداشته است.
رئیس سابق دادگستری شهرستان بشرویه همچنین آمار پرونده‌های وارده به شوراهای حل اختلاف در سه حوزه از این شوراها را یک‌هزار و 62 مورد عنوان کرد و گفت: بیشترین آن مربوط به دعاوی مالی بوده و کمترین موضوعات در مورد تخلیه اماکن استیجاری که نسبت به مدت مشابه 5 درصد رشد داشته است.
در ادامه این مراسم از رضا حسینی رئیس دادگستری شهرستان بشرویه به عنوان مدیر دستگاه نمونه تجلیل و از خدمات وی در مدت تصدی دادگستری قدردانی و علی رحیمی دادستان شهرستان بشرویه به عنوان سرپرست دادگستری معرفی شد.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول