اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان عمومی و انقلاب بجنورد خبر داد:

توقیف خودرو مزاحمان خیابانی در بجنورد

خبرگزاری فارس: دادستان عمومی و انقلاب بجنورد از برخورد جدی با مزاحمان مدارس دخترانه و نوامیس در این شهر خبرداد و گفت: خودرو مزاحمان خیابانی در بجنورد توقیف می‌شود.

توقیف خودرو مزاحمان خیابانی در بجنورد
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، سید میرعلم سیدی شامگاه سه شنبه در مسجد جامع در نشست با اعضای ستاد مردمی پیشگیری و حفاظت اجتماعی این شهرستان اظهار داشت: در این راستا از واحدهای انتظامی به عنوان ضابط قضایی خواسته شده است تا در ساعت‌های خاص، گشت‌های منطقه‌ای را به همین منظور برپا و مزاحمان را شناسایی و خودروی آنان را توقیف کند.
وی همچنین از اعضای ستاد مردمی پیشگیری و حفاظت اجتماعی خواست تا در صورت مواجهه با هرگونه مزاحمت افراد، ضمن ثبت شماره وسیله نقلیه، موضوع را به دادستانی منعکس کرده تا پیگیری‌های لازم در این راستا انجام شود.
سیدی تصریح کرد: خودروهای این افراد نیز به پارکینگ انتقال یافته و ضمن توقیف، پرونده‌ای تشکیل و برای رسیدگی به مرجع قضایی ارسال می‌شود.
دادستان عمومی و انقلاب بجنورد در ادامه با اشاره به رویکرد دستگاه قضایی در حوزه مواد مخدر گفت: توان جمع آوری معتادان و خرده فروشان در بجنورد ظرف 24 ساعت داشته لیکن باید شرایط لازم در دستگاه‌های مرتبط به ویژه بهزیستی برای پذیرش آن‌ها وجود داشته باشد.
وی افزود: صرف دستگیری و پلمپ منزل و یا مغازه موجب بروز مشکلات و ناهنجاری‌های اجتماعی و رها شدن آنان در معابر خواهد شد، از این رو باید در این زمینه با تدبیر عمل شود.
سیدی با تاکید بر اینکه مبارزه با مواد مخدر عزم ملی می‌طلبد، اظهار داشت: همه باید وظیفه خود را در قبال این پدیده شوم قرن انجام دهند.
وی با بیان اینکه مواد مخدر بسیج عمومی می‌طلبد، گفت: همان طوری که در جنگ با مشارکت آحاد مردم در مقابل دشمنان ایستادیم، در امر مبارزه با مواد مخدر هم باید چنین حرکت‌هایی انجام شود.
دادستان عمومی و انقلاب بجنورد از مواد مخدر به عنوان ریشه بسیاری از معضلات اجتماعی یاد کرد و گفت: پیشگیری و مقابله با عرضه مواد مخدر بهترین رویکرد برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی است.
وی تصریح کرد: متأسفانه مواد مخدر یکی از مسائل مهمی بوده که دشمن آن را بر علیه ما به کار بسته است و حتی عرضه یک گرم مواد مخدر سبب سود و نفع دشمنان در رسیدن به اهداف پلید خود علیه نظام اسلامی است.
 سیدی همچنین بر برگزاری منظم نشست‌های ستاد مردمی پیشگیری و حفاظت اجتماعی تاکید کرد و گفت: این نشست‌ها سبب ارتباط بیشتر اعضا و تقویت هرچه بیشتر این ستاد می‌شود.
وی اظهار داشت: در این نشست‌ها مسائل و موضوعات مختلف در قالب پرسش و پاسخ بررسی شده و دادستانی نیز آمادگی داشته تا در این نشست‌ها حضور داشته باشد.
دادستان عمومی و انقلاب بجنورد همچنین کسب آموزش‌های حقوقی توسط اعضای این ستاد را ضروری عنوان کرد و گفت: کسب این آموزش‌ها در انعکاس گزارشات از سوی اعضا و کشف جرائم بسیار موثر است.
وی با بیان اینکه اعضای ستاد حفاظت اجتماعی انگیزه بالایی برای خدمت دارند، افزود: فعالیت اعضا در این ستاد صرفاً خدایی است و دید مسئولان قضایی نیز به اعضا و گزارشات مثبت بوده، لذا باید در انعکاس موارد، دقت و توجه شود.
سیدی همچنین از مسئولان هسته‌ها خواست تا در قبال اعضای ستاد به وظایف تعیین شده عمل کنند.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون هزار و 500 نفر در ستاد مردمی پیشگیری و حفاظت اجتماعی شهرستان عضویت دارند، گفت: این ظرفیت بسیار خوبی برای شناسایی ناهنجاری‌های اجتماعی و رفع آن از جامعه است.
این نشست که در مسجد جامع بجنورد برگزار شد، رئیس و معاون ستاد مردمی پیشگیری و حفاظت اجتماعی خراسان شمالی شرکت داشتند.
انتهای پیام/خ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول