اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد قم:

مدیران دانشگاه‌ها در برگزاری کرسی‌های آزاد‌اندیشی همکاری نمی‌کنند

خبرگزاری فارس: دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد قم با بیان اینکه مدیران دانشگاه‌های قم در برگزاری کرسی‌های آزاد‌اندیشی کمک ‌نمی‌کنند، گفت: از راهکارهای مبارزه با جنگ نرم، کرسی‌های آزاداندیشی است.

مدیران دانشگاه‌ها در برگزاری کرسی‌های آزاد‌اندیشی همکاری نمی‌کنند
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محسن ذاکری سه‌شنبه شب در نشست تشکل‌های فعال دانشجویی قم که با هدف بررسی مطالبات مقام معظم رهبری از دانشجویان در سازمان بسیج دانشجویی برگزار شد، اظهار کرد: ظرفیت عظیم شهر مقدس قم می‌تواند محتوای ذاتی و شکلی انقلاب اسلامی را تامین کند و به دلیل اینکه انقلاب اسلامی مبتنی بر دین مبین اسلام بوده و مرکز تشیع هم در شهر مقدس قم است، قم باید جریانی باشد که جریان‌های مخالف را در خود حل کند.
وی با بیان اینکه جنبش دانشجویی به حق وظیفه دارد که از مسئولان، مطالبات مقام معظم رهبری را طلب کند، تصریح کرد: مسئولان باید در بخش‌های کشاورزی، صنعت، صنایع دستی و معماری اسلامی که از مطالبات جدی رهبری است، پیگیری‌های لازم را انجام دهند.
دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد قم با اشاره به اینکه باید با همکاری و همدلی مردم و مسئولان موضوع مناطق محروم در قم را که از دغدغه‌های رهبری بود پیگیری کنیم، افزود: مسئولان گزارش دهند که چقدر از مصوبات سفر رهبری به قم در سال گذشته انجام شده است.
ذاکری با تاکید بر اینکه خدمت به شهر مقدس قم خدمت به یک شهر نیست بلکه به طریق اولی خدمت به کشور و اسلام است، خاطرنشان کرد: اگر قم پیشرفت کند و معیشت قم فراهم شود، ظرفیت علمی به کشورهای دیگر نیز صادر می‌شود.
وی با بیان اینکه ورود حوزه به مسائل چالشی، وظیفه حوزه در شبهه‌زدایی و تحول در حوزه از مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی از حوزه علمیه بود، اضافه کرد: باید در طی این یک سال انتظارات رهبری از حوزه و وظایف نظریه‌پردازی و کرسی‌های آزاد‌اندیشی در حوزه و دانشگاه‌های قم شکل می‌گرفت.
دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد قم با اشاره به اینکه باید در برابر جریان‌های سیاسی بصیرت‌افزایی و آگاهی‌بخشی داشته باشیم، اظهار کرد: اگر آگاهی و قدرت تحلیل داشته و راهکارهای مبارزه با نقشه‌های دشمن را بشناسیم می‌توانیم نقشه‌های دشمن را خنثی کنیم.
ذاکری با تاکید بر اینکه از دغدغه‌های مقام معظم رهبری تقویت دینی جوانان و پاسخگویی به شبهات است، افزود: دانشجویان نسبت به بسیاری از مسائل آگاهی کامل ندارند و پیشنهاد می‌کنیم در دانشگاه‌ها مرکز پاسخگویی به شبهات یا دفتر مشاوره دینی تشکیل شود تا شبهات جوانان برطرف شود.
وی خاطرنشان کرد: در درون تشکل‌های فعلی دانشجویی باید بصیرت‌افزایی و اخلاص باشد.
دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد قم با انتقاد از اینکه در دانشگاه‌ها اجازه برپایی کرسی‌های آزاد‌اندیشی که از دغدغه‌های رهبری است داده نمی‌شود، تصریح کرد: اکنون این سؤال مطرح است که مسئولان دانشگاه‌های قم چقدر اهتمام ورزیده‌اند که کرسی‌های آزاد‌اندیشی برگزار شود و کدام رئیس دانشگاه گفته است کمک می‌کنم تا کرسی‌های آزاد‌اندیشی برگزار شود.
ذاکری با تاکید بر اینکه متاسفانه مدیران دانشگاه‌های قم در برگزاری کرسی‌های آزاد‌اندیشی کمک که نمی‌کنند، اظهار کرد: از راهکارهای مبارزه با جنگ نرم، کرسی‌های آزاد‌اندیشی است و وقتی فضای آزاد دانشجویی در دانشگاه ایجاد می‌شود سم زدایی صورت می‌گیرد.
وی با بیان اینکه 33 سال از انقلاب اسلامی می‌گذرد اما هنوز در رشته‌های علوم سیاسی، روانشناسی و رشته‌های دیگر، مطالب سکولار و لیبرالیسم تدریس می‌شود، خاطرنشان کرد: تشکل‌های دانشجویی هم جسارت در گفتار، هم صداقت در عمل و هم جرأت در پذیرش خطا را دارند.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول