اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بر اثر بروز حادثه برای قایق مسافربری غیرمجاز رخ داد

غرق شدن 4 مسافر زن در مسیر دریایی قشم بندرعباس

خبرگزاری فارس: جابجایی مسافر به صورت غیر مجاز در مسیر دریایی قشم بندرعباس باز هم حادثه آفرید و عصر امروز چهار نفر از 10 سرنشین یک فروند قایق تندرو که گفته می‌شود زن هستند، جان خود را از دست دادند.

غرق شدن 4 مسافر زن در مسیر دریایی قشم بندرعباس
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان ساعتی پیش در این باره اظهار داشت: یک فروند قایق موتوری غیرمجاز پس از تعطیلی اسکله‌های مجاز مسافری به دلیل نامساعد بودن وضعیت جوی دریایی، با سوء استفاده از شرایط اقدام به جابجایی مسافر در مسیر قشم به بندرعباس کرد که این اقدام منجر به بروز حادثه شد.
الله‌مراد عفیفی‌پور در ادامه افزود: بر اثر این سانحه متاسفانه 10 سرنشین این شناور بر اثر شکستگی شناور به درون آب افتادند.
وی گفت: مرکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان پس از اطلاع از این موضوع بلافاصله یک فروند شناور ناجی و یک فروند بالگرد را به محل حادثه اعزام کرد.
عفیفی‌پور افزود: همچنین با دریابانی و شناورهای مجاور نیز هماهنگی به عمل آمد تا به یاری سانحه دیدگان بشتابند.
وی خاطرنشان کرد: سرانجام پس از عملیات جستجو و نجات حادثه دیدگان، 4 سرنشین این شناور توسط شناورهای متردد و جستجو و نجات که توسط مرکز جستجو و نجات برای این امر هماهنگ شده بودند، از آب بیرون کشیده شدند که متاسفانه دو نفر از آنها جان خود را از دست داده بودند اما دو نفر دیگر به بیمارستان انتقال یافتند.
معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان تصریح کرد: همچنین شناورهای گلف نیروی انتظامی نیز موفق به نجات دو سرنشین این شناور شدند که متاسفانه این افراد جان خود را از دست داده بودند.
وی با اشاره به اینکه، این شناور دارای 10 سرنشین بوده است، گفت: عملیات جستجو برای نجات جان سایر سرنشینان نیز ادامه یافت که در نیتجه 4 سرنشنین دیگر توسط شناورهای متردد و هماهنگ شده نجات یافتند که حال عمومی آنها مساعد اعلام شده است.
معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان اضافه کرد: این رویداد در حالی اتفاق افتاد که از صبح امروز تردد شناورهای سبک در این مسیر به دلیل شرایط نامساعد جوی ممنوع بوده و تردد سایر شناورها نیز با احتیاط صورت می‌گرفت.
عفیفی‌پور با ابراز تاسف از وقوع این رویداد گفت: متاسفانه برخی سودجویان در مواقعی که اسکله‌ها به دلیل مواج بودن دریا با توصیه‌های ایمنی تردد شناورهای سبک و برخی شناورهای دیگر ممنوع اعلام می‌شود، اقدام به جابجایی مسافر در مسیر بندرعباس به قشم و بلعکس می‌کنند که این امر باعث شده ایمنی دریانوردی با خطر مواجه شود و مشکلاتی را به وجود آورد.
وی در عین حال خواستار برخورد قاطع با شناورهای غیر مجاز شد و از مردم خواست از اسکله‌ها و بنادر مجاز مبادرت به جابجایی کنند و از هر گونه سوار شدن به شناورهای غیرمجاز بپرهیزند.
معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: مبادی مجاز تردد مسافری دریایی اطلاع رسانی شده است و هر گونه تردد خارج از مبادی اعلام شده، غیرمجاز محسوب می‌شود.
انتهای پیام/ز20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول