اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بردخون خواستار شد:

جلوگیری از ورود اندیشه‌‌های باطل به مرزهای عقیدتی

خبرگزاری فارس: امام جمعه بردخون گفت: مرزهای عقیدتی باید حفظ و از ورود افکار و اندیشه‌های باطل به آنها جلوگیری شود.

جلوگیری از ورود اندیشه‌‌های باطل به مرزهای عقیدتی
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حجت‌الاسلام سید حسین رکنی حسینی سه‌شنبه شب در دیدار مربیان پرورشی مدارس بردخون  اظهار داشت: برنامه‌های عبادی و دینی باید در مدارس اجرا شود و پرداختن به معنویات از وظایف اصلی مربیان پرورشی در مدارس است.
وی با اشاره به آسیب‌های پیش روی دانش‌آموزان گفت: برای حفاظت از هر کشور و شهری موانعی وجود دارد تا دشمن وارد مرزها نشود و اگر از این مرزها حفاظت نشود بدخواهان وارد مرزها می‌شوند و برای خارج کردن آنان هزینه‌های زیادی لازم است که جنگ هشت ساله نمونه‌ای آشکار است.
امام جمعه بردخون گفت: اگر دشمن با شبهات و تضعیف اعتقادات پای در سرزمین ما نهاد و به اعتقادات ما دهن‌کجی کرد هزینه‌های زیادی باید انجام شود تا مانع پیشرفت آن گردیم و چه بسا می‌توانستیم مانند پیشگیری از بیماری سدی محکم در برابر آن بسازیم و از خطرات مصون بمانیم.
رکنی حسینی اضافه کرد: اگر دانش‌آموزان نسبت به احکام و مبانی دینی و اهل بیت آشنا نباشد، قادر نیستند در برابر دشمن مقاومت کنند زیرا ممکن است ذهن افراد دچار شبهاتی شود که موجب انحراف و گمراهی آنان شود.
وی ادامه داد: بنابراین مربیان پرورشی در این زمینه مسئولیت سنگینی دارند و توقع این است که ابتدا با فرهنگ غنی اسلام آشنا شوند و با استفاده از آیات و روایات و احادیث، مبانی اصیل دینی را به علاقمندان منتقل کنند.
وی خاطرنشان کرد: مربیان پرورشی باید روانشناسی برخورد را بدانند و دوره‌های خاصی را طی کنند تا ضمن آشنا کردن دانش آموزان با قرآن، فرهنگ اهل بیت، مطالعه کتب دینی، مذهبی، روانشناسی و نهج البلاغه آنان را با رعایت شئون دینی و ظاهر و پوشش مناسب نیز آشنا کنند.
رکنی‌حسینی تصریح کرد: بحث نماز را ریشه‌ای دنبال کنید زیرا خوارج و اصحاب معاویه و یزید نیز نماز اقامه می‌کردند اما بصیرت و تفکر نداشتند.
 وی با بیان اینکه این ما هستیم که به نماز نیاز داریم و خداوند محتاج نماز ما نیست، گفت: پس انتظار است فرهنگیان حضور بیشتری در نمازهای جمعه و جماعات داشته باشند تا زمینه حضور دانش‌آموزان نیز در این مکان‌ها فراهم شود.
وی با اشاره به جمعیت جوان کشور گفت: تهاجم فرهنگی غوغا می‌کند و دنیا از هر ابزاری برای مقابله با ما استفاده می‌کند تا سرمایه‌های ارزشمند کشور را تباه کرده و به دلخواه بسازد که این بسیار خطرناک است.
حسین مصلحی‌پور رئیس اداره آموزش و پرورش بردخون نیز گفت: برنامه‌های مدارس در مسیر عبادی و دینی تنظیم شده و مربیان پرورشی با جدیت در این مسیر حرکت می‌کنند، همچنین با بهره‌مندی از امور دینی و قرآنی سعی در مصونیت فکری دانش‌آموزان داریم.
معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش بردخون نیز در این مراسم گفت: برنامه نماز در مدارس زمانبندی شده و زنگ نماز جزو برنامه اصلی مدارس است البته در مقطع راهنمایی و متوسطه کمبود روحانی داریم و قادر نیستیم همه مدارس را پوشش دهیم.
اسماعیل خیاط افزود: در مدارس ابتدایی آموزش عملی نماز اجرا می‌شود و در زمینه امام شناسی و مرجع شناسی، آموزش احکام و اصول دین تلاش می‌شود.
وی بیان داشت: مدارس به نوبت در نماز جمعه شرکت می‌کنند و طرح پیوند با مسجد در مقطع راهنمایی و متوسطه برای حضور دانش‌آموزان در مساجد همجوار مدارس اجرا می‌شود.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول