اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر گروه خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی چهارمحال و بختیاری خبر داد:

آغاز بیمه محصولات زراعی پاییزه در چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: مدیر گروه خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی چهارمحال و بختیاری از آغاز بیمه محصولات زراعی پاییزه در این استان خبر داد.

آغاز بیمه محصولات زراعی پاییزه در چهارمحال و بختیاری
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حمید رحیمی بعدازظهر امروز در نشست با مسئولان و مدیران جهاد کشاورزی این استان اظهار داشت: با ابلاغ تعرفه‌های بیمه محصولات زراعی پاییزه و شروع کشت و کار این محصولات برای سال زراعی 91-1390، بیمه محصولات زراعی پاییزه گندم آبی، گندم دیم، جو آبی، جو دیم و کلزا در استان آغاز شد.
وی افزود: مهلت بیمه‌پذیری محصولات زراعی گندم و جو حداکثر تا 15 آبان ماه و کلزا در مناطق سرد تا 15 مهرماه و در مناطق معتدل تا 10 آبان ماه است.
رحیمی اظهار داشت: با توجه به اهمیت بیمه کشاورزی و لزوم گسترش عملیات بیمه‌ای در حمایت از بهره‌برداران بخش کشاورزی به زارعین و کشاورزان توصیه می‌شود در مهلت مقرر با مراجعه به شرکت‌های خدمات بیمه‌ای و شعب بانک کشاورزی نسبت به بیمه محصولات خود اقدام کنند.
مدیر گروه خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به عوامل و خطرات تحت پوشش بیمه در زراعت گندم و جو، گفت: سیل، تگرگ، سرما، یخبندان، باران‌های سیل آسا، طوفان، زلزله، خشکسالی، تنش گرما و باد گرم و باد زدگی از مهم‌ترین این خسارات به‌شمار می‌رود.
وی افزود: این عوامل در زراعت کلزا شامل سیل، تگرگ، سرما، یخبندان، باران‌های سیل آسا، زلزله، خشکسالی و حمله پرندگان است.
رحیمی همچنین در ادامه بر ضرورت اجباری شدن بیمه‌های بخش دام تاکید کرد و گفت: باید برای پیشگیری از خسارات این گونه حوادث و بلایا، بحث اجباری شدن بیمه دام‌ها در این استان جدی گرفته شود.
مدیر گروه خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه بروز انواع بیماری‌ها و بحران‌های موجود در این زمینه همواره ضرر و زیان و خسارات زیادی را به دامداران، کشاورزان و تولیدکنندگان تحمیل کرده است، گفت: دستگاه‌های مسول، باید دامداران را برای استفاده بیشتر از خدمات حمایتی بیمه‌های موجود در این بخش‌ها ترغیب و تشویق کنند.
وی اجرای طرح بیمه دام را کمک به جلوگیری از ریسک‌پذیری سرمایه‌گذاری دام این استان، عنوان کرد و گفت: دام‌هایی که بیمه نشوند در صورت تلف شدن، بیمه تعهدی در قبال آنها ندارد.
رحیمی خاطرنشان کرد: برهمین اساس دامداران می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با شرایط بیمه دام‌های خود به شرکت‌های خدمات بیمه‌ای مناطق این استان و یا شعب بانک کشاورزی در سطح این استان مراجعه کنند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول