اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت مدیره اتحادیه ملی باغداران خبر داد:

هدرروی 30 درصد محصولات زراعی پس از تولید

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت مدیره اتحادیه ملی باغداران ایران از هدرروی 30 درصد از محصولات زراعی در فرایند پس از چرخه تولید در کشور خبر داد.

هدرروی 30 درصد محصولات زراعی پس از تولید
مجتبی شادلویی امروز در گفت‏و‏گو با خبرنگار فارس در دماوند اظهار داشت: البته این بدان معنی نیست که مشکلی در فرایند تولید وجود ندارد.
وی ادامه داد: این بخش با تمامی مشکلات پیش رو به ویژه در زمینه محصولات باغی در عمل انجام شده قرار گرفته و به هر روی به کار خود ادامه می‏دهد.
شادلویی با اشاره به چرخه‏های پس از تولید محصولات کشاورزی خاطرنشان کرد: کاستی‏ها در کارخانجات فراوری، سامانه‏های بسته‏بندی، روش‏های حمل و نقل و سیستم‏های نگهداری تهدیدی برای محصولات زراعی تولیدی کشور شمرده می‏شود.
رئیس هیئت مدیره اتحادیه ملی باغداران ادامه داد: خروج 30 درصد از محصولات زراعی کشور از مسیر بین تولیدکننده و مصرف کننده زیانی قابل توجه خواهد بود.
وی تدوین برنامه‏هایی صحیح در فرایندهای پس از تولید را موجب افزایش قابل توجه تولیدات کشاورزی دانست و افزود: اگر چرخه‏های پس از تولید محصولات زراعی به نحوی تدوین شود که هدر رفت را به حداقل ممکن برساند، ظرفیت واقعی تولید کشور عیان خواهد شد.
 
* نیاز نیمی از تولیدات کشاورزی کشور به صادرات
شادلویی صادرات را نیاز امروز بیش از نیمی از تولیدات کشاورزی کشور خواند و افزود: در حال حاضر تولیدات زراعی کشور نه تنها نیاز داخلی را تامین می‏کند بلکه بیش از نیمی از آن نیازمند صادرات به دیگر نقاط جهان است.
رئیس هیئت مدیره اتحادیه ملی باغداران کشور تصریح کرد: ظرفیت تولید ایران در عمده محصولات کشاورزی سردسیری، میوه‏های هسته‏دار و دانه‏داری همچون سیب، پسته، نخیلات و مرکبات بیش از مصرف سرانه داخلی است.
 
* توجیهات برخی سودجویان
وی با بیان اینکه سودجویی عده‏ای خاص دولت را از عواقب عدم واردات محصولات زراعی نگران می‏سازد، عنوان کرد: متاسفانه برخی توجیهات غیرمنطقی به خاطر سودجویی عده‏ای خاص دولت را از عواقب عدم واردات محصولات زراعی نگران می‏سازد.
شادلویی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب پیرامون مقوله واردات خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب به عنوان فصل‏الاخطاب نظام اسلامی در بیانی گوهربار و صریح برخی واردات را دارای توجیهاتی غیرمنطقی دانستند.
رئیس هیئت مدیره اتحادیه ملی باغداران ادامه داد: این پاسخ صریح مقام عظمای ولایت به این عده نشان از درایت معظم‏له در امور مختلف کشوری است.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول