اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اهر خبر داد:

واگذاری زمین به سرمایه‌گذاران بدون هیچ محدودیتی در اهر

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان اهر گفت: زمین مورد نیاز سرمایه‌گذاران برای اجرای طرح‌های تولیدی و صنعتی در شهرک‌های صنعتی این شهرستان بدون هیچ محدودیتی واگذار می‌شود.

واگذاری زمین به سرمایه‌گذاران بدون هیچ محدودیتی در اهر
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، رضا صدیقی ظهر امروز در جمع تولید‌کنندگان محصولات کشاورزی و باغی شهرستان منطقه اهر، تولید بیش از 140 هزار تن میوه سردرختی به خصوص سیب لبنانی و قره قرمز در این شهرستان را زمینه‌ای مناسب برای سرمایه‌گذاری در صنایع تبدیلی و توسعه باغات میوه اعلام کرد.

اعطای تسهیلات ویژه برای تجهیز اراضی کشاورزی و باغی
وی افزود: با اعطای تسهیلات ویژه و برنامه‌های ترویجی و وام‌های بلندمدت کم‌بهره و همچنین کمک‌های بلاعوض برای تجهیز اراضی کشاورزی و باغی به سیستم آبیاری تحت فشار باعث شده که این شهرستان از رونق ویژه‌ای در ایجاد باغات جدید میوه برخوردار شود.
رئیس کارگروه آب کشاورزی و منابع طبیعی ایجاد و صنایع تبدیلی میوه و راه‌اندازی صنایع بسته‌بندی و کنسانتره را برای تکمیل چرخه تولید و فروش برای رونق کشاورزی منطقه، افزایش درآمد باغداران و ایجاد اشتغال جدید در بخش کشاورزی بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: در چند سال گذشته این شهرستان فاقد سردخانه برای نگهداری محصولات باغی روستاییان و باغداران منطقه بوده تولیدکنندگان بخش کشاورزی مجبور بودند محصولات خود را برای نگهداری به استان اردبیل و تبریز ارسال کنند که افزایش هزینه‌ها و مشکلات جانبی را همراه داشت و الحمدالله با پیگیری‌های انجام شده و اعطای تسهیلات ویژه و حمایت مالی لازم تاکنون چندین سردخانه در شهرستان اهر ایجاد شده و سردخانه‌های جدید نیز در دست اجرا است که با اتمام آنها مشکل باغداران در خصوص سردخانه مرتفع خواهد شد.

تسریع در عملیات اجرایی صنایع تبدیلی اهر
وی در ادامه در خصوص ایجاد صنایع تبدیلی میوه و صنایع جانبی نیز گفت: دو طرح مهم صنایع تبدیلی که عملیات اجرایی آنها در بخش مرکزی، دهستان ورگهان آغاز شده امیدواریم با تسریع در اجرای این طرح‌ها و مشارکت و همراهی مسئولان شاهد بهره‌برداری از این طرح‌ها باشیم.
فرماندار اهر در ادامه افزود: با توافق انجام شده با سازمان جهاد کشاورزی استان به فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی در کمترین زمان ممکن مجوزهای لازم اعطا می‌شود.
صدیقی همچنین افزود: زیرساخت‌های لازم در شهرک صنعتی اهر و شهرک صنعتی 27 خرداد اهر آماده شده و به سرمایه‌گذاران زمین موردنیاز برای اجرای طرح‌های تولیدی و صنعتی بدون هیچ محدودیتی واگذار می‌شود.
فرماندار اهر همچنین همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهرستان اهر را که آذرماه سال‌ جاری با حضور مسئولان کشوری و استانی با شرکت سرمایه‌گذاران و اهری‌های مقیم تهران و مرکز استان برگزار می شود فرصتی مناسب برای انعکاس پتانسیل های منطقه ذکر کرد.
وی در پایان به روز شدن سیستم آبیاری از سیستم سنتی به صنعتی، مکانیزه شدن زمین های کشاورزی و باغات منطقه با همکاری کشاورزی در بهبود زراعت و توسعه باغات و افزایش درآمد بسیار مهم و تأثیرگذار عنوان کرد.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول