اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر توسعه سرمایه‌گذاری ‌زنجان در گفت‌و‌گو با فارس:

زنجان قابلیت‌های فراوانی برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی دارد‌

خبرگزاری فارس: مشاور استاندار و مدیر توسعه سرمایه‌گذاری استان زنجان با بیان اینکه بانک اطلاعاتی سرمایه‌گذاری با روند کندی جمع‌آوری می‌شود، گفت: زنجان قابلیت‌های فراوانی برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی دارد‌.

زنجان قابلیت‌های فراوانی برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی دارد‌
سیروس میانجی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان‌ اظهار داشت: تشکیل بانک اطلاعاتی سرمایه‌گذاری از اقدامات مطلوب استان است که در زمینه جمع‌آوری اطلاعات سرمایه‌گذاران صورت می‌گیرد.
وی ادامه داد: تشکیل این ستاد لازمه برنامه‌ریزی و پیگیری‌های مناسب در راستای جمع‌آوری اطلاعات سرمایه‌گذاران محسوب می‌شود.
مشاور استاندار زنجان ‌تصریح کرد: این بانک می‌تواند اطلاعات سرمایه‌گذاران را جمع‌آوری کرده و سرمایه‌گذاران استانی و کشوری را به خوبی برای سرمایه‌گذاری در استان شناسایی کند.
وی اطلاعات جامع از سرمایه‌گذاران را در راستای جذب سرمایه‌گذار برای استان مطلوب ارزیابی کرد و گفت: اتاق بازرگانی استان می‌تواند با رصد کردن سرمایه‌گذاران و امکانات لازم برای سرمایه‌گذاری، استان را در پیشبرد برنامه‌های خود یاری رساند.
میانجی با بیان اینکه جذب سرمایه‌گذار زیر ساخت‌های مطلوب و مناسبی را می‌طلبد، خاطرنشان کرد: این اطلاعات می‌تواند در برنامه‌ریزی‌های استان به ویژه در برنامه‌های پنج ساله و چشم‌انداز 20 ساله کشور توفیقات خوبی را برای توسعه سرمایه‌گذاری در استان کسب کند.
وی با ابراز ناخرسندی از عدم برنامه‌ریزی مناسب برای استفاده از امکانات بانک اطلاعاتی سرمایه‌گذاران استان‌ متذکر شد: هنوز مسئولان بخش خصوصی، تشکل‌ها و سیستم اداری به این حوزه ورود نکرده‌اند.
مشاور استاندار زنجان بر لزوم توجه به اهمیت تشکیل بانک اطلاعاتی سرمایه‌گذاران تصریح کرد: جمع‌آوری اطلاعات سرمایه‌گذاران در مراحل اولیه خود قرار دارد و هنوز برنامه‌ریزی مطلوبی برای این امر در استان صورت نگرفته است.
وی از کندی روند تشکیل بانک اطلاعاتی سرمایه‌گذاری استان ابراز ناراحتی کرد و گفت: هنوز برنامه‌ریزی مناسبی برای این امر در استان صورت نگرفته است.
میانجی با بیان اینکه ظرفیت‌های استان تا اندازه‌ای است که می‌تواند سرمایه‌گذاران را مجاب به حضور در استان کند، افزود: با وجود برخی موانع بر سر راه سرمایه‌گذاران باز هم استان از رشد خوبی در سرمایه‌گذاری برخوردار است.
‌وی با تأکید بر اینکه استان به لحاظ موقعیت خاص جغرافیایی و برخورداری از ظرفیت‌های ‌لازم، قابلیت بالایی برای جذب سرمایه‌گذاران از سوی کشورهای دیگر دارد، گفت: باید شرایط را به گونه‌ای فراهم کنیم تا سرمایه‌گذار جذب شود چون همه استان‌های کشور برنامه‌ریزی لازم در این زمینه را دارند.
‌وی با بیان اینکه زنجان در محور اصلی 19 استان شمالی و شمال‌غربی کشور واقع شده است، تصریح کرد: واقع شدن این استان در محور ترانزیتی اروپا، یکی از مزیت‌های مهم استان است.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول