اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمرانی استاندار اصفهان:

آزمایشگاه فنی ساختمان باید استاندارد باشد

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار اصفهان بر لزوم آزمایشگاه‌های فنی ساختمان دارای مجوز و استاندارد تاکید کرد و گفت: ادامه روند فعالیت آزمایشگاه‌های فنی ساختمان بدون مجوز فعالیت گرفته می‌شود.

آزمایشگاه فنی ساختمان باید استاندارد باشد
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سید جمال‌الدین صمصام شریعت ظهر امروز در جلسه شورای فنی ساختمان با اشاره به اینکه موارد آزمایشگاه فنی باید استاندارد داشته باشد، اظهار داشت: در آزمایشگاه‌های فنی ساختمان تمامی موارد قانونی باید رعایت و مجوز آزمایشگاه‌ها اخذ شده باشد.
وی افزود: اداره کل استاندارد باید در مورد دستگاه‌های اجرایی که به صورت متواری در این حوزه فعالیت می‌کنند در مورد وضعیت استاندارد بودن نظر دهند.
معاون عمرانی استاندار با بیان اینکه افراد سهام‌دار و سازمان نظام مهندسی باید بر این امر نظارت داشته و تایید صلاحیت کنند، تصریح کرد: 55درصد سهام شرکت بتون آرمه متعلق به آزمایشگاه مهندسی و 45درصد سهام بیشتر شهروندان است.
وی با بیان اینکه سازمان نظام مهندسی 15هزار عضو دارد، ادامه داد: 60 نفر از اعضای هیئت مدیره عضویت نظارت را عهده‌دار هستند که اگر آزمایشگاهی جدید قصد فعالیت داشته باشد باید مجوز فعالیت ارائه شود و اگر خلاف آن بود، تعطیل می‌شود.
صمصام شریعت تاکید کرد: در صورت بروز چنین مواردی به آن آزمایشگاه فرصتی برای دریافت مجوز داده و در صورتی که مجوز تهیه نشد، اجازه فعالیت داده نمی‌شود.
وی در ادامه صحبت‌های خود به بحث استاندارد اشاره کرد و گفت: باید از سمت استفاده از معادن شن و ماسه رودخانه‌ای به سمت معادن شن و ماسه‌ای کوهستانی برویم.
معاون عمرانی استاندار با بیان اینکه سیستم‌های نظارت دولتی بهتر از سیستم‌های نظارت خصوصی بر ساختمان‌های عمومی نظارت دارند، گفت: مهندسان باید به سمت نظارت واقعی رفته و به این مسئله بیشتر اهمیت دهند.
وی تاکید کرد: رعایت موارد استاندارد ساختمان‌ها باید به صورت بخشنامه صادر و اجرایی شود.
صمصام شریعت همچنین به اخذ این مجوزها توسط شهرداری اشاره کرد و گفت: مهندسان ناظر در این راستا باید در استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد در همه مراحل نظارت داشته باشند.
وی به شناسنامه فنی اشاره کرد و افزود: در بحث استفاده از مصالح ساختمانی مرغوب به ویژه آجر باید از خاک مناسب و نیز در موارد دیگر از شن و ماسه کوهستانی استفاده کرد.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول