اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده پلیس راه گیلان خبر داد:

تشکیل معاونت روستایی در پلیس راه گیلان

خبرگزاری فارس: فرمانده پلیس راه گیلان از تشکیل معاونت روستایی به عنوان یک بخش مستقل در این فرماندهی خبر داد.

تشکیل معاونت روستایی در پلیس راه گیلان
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مجید جمشاد عصر امروز در همایش راهوران محله گیلان با بیان اینکه بیش از 88 درصد محورهای فرعی و روستایی گیلان آسفالته هستند اظهار داشت: 60 درصد از تصادفات مهم که منجر به جرح و فوت می‌شود، در این راه‌ها اتفاق می‌افتد.
وی طرح‌هایی مانند راهوران محله را بستری مناسب برای انضباط بخشی ترافیکی روستائیان و کاهش سوانح جاده‌ای عنوان کرد و افزود: هدف کاهش تلفات جاده‌ای و خسارت مالی در جاده‌های روستایی سراسر کشور است.
جمشاد افزایش سطح آگاهی عمومی در زمینه رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی در کاهش حوادث رانندگی را تاثیرگذار خواند و تصریح کرد: دهیاران به جاده‌های روستایی توجه بیشتری داشته باشند.
فرمانده پلیس راه گیلان تهیه تجهیزات و امکانات، توجه به وضعیت جاده‌ها، نظارت و کنترل بیشتر در نقاط دوردست روستاها و جاده‌های فرعی، رسیدگی سریع‌تر به تصادفات و سوانح رانندگی، ارتباط مناسب با پلیس راه، ارائه گزارش و تعامل به منظور مدیریت ترافیک در حوزه‌های روستایی را از وظایف راهوران محله برشمرد.
وی پاسگاه‌ها را نزدیک‌ترین صف نیروی انتظامی به مردم نامید و ابراز داشت: راهوران محله نزدیک‌ترین صف دولتی به مردم هستند و در کنار آنها به امور رسیدگی می‌کنند.
جمشاد نظارت و گزارش تردد وسایل نقلیه کشاورزی و موتوری را از دیگر وظایف راهوران محله معرفی کرد و بیان داشت: دهیاران روستایی پس از آموزش کافی در مورد ترافیک به عنوان همیار و همکار در امور آموزشی، فرهنگی و کنترل ترافیک به پلیس راه در رسیدن به اهداف انضباط بخشی ترافیک کمک می‌کنند.
فرمانده پلیس راه گیلان محدوده فعالیت راهور محله را تعریف شده نامید و خاطرنشان کرد: داشتن حداقل مدرک دیپلم یا بالاتر، داشتن گواهینامه ب یک یا دو و اهدای حکم راهور محله توسط رئیس پلیس راه استان از جمله شرایط فعالیت راهور محله است.
وی خواستار افزایش راهوران محله در استان شد و اذعان داشت: راهوران محله بیشترین سهم را در راه‌های روستایی دارند و اگر توفیقی در کاهش تصادفات داریم به دلیل نقش پر رنگ این افراد و تلاش آنهاست.
جمشاد آموزش‌های ارائه شده به راهوران محله و نصب بنر در مسیرهای مختلف در کاهش تصادفات راه‌های فرعی و روستایی را تاثیرگذار دانست و متذکر شد: توجیه رانندگان روستا با هدف کنترل تخلفات حادثه‌ساز از وظایف راهوران محله است.
فرمانده پلیس راه گیلان عدم ارتکاب سرعت و سبقت غیرمجاز، عدم حمل مسافر توسط وسایل نقلیه باربری، عدم استفاده از کمربند ایمنی در رانندگی، کنترل و نظارت بر رفت و آمد گله و رمه در محدوده روستا، کنترل و تطبیق گواهینامه رانندگان، کنترل و نظارت بر تردد وسایل نقلیه کشاورزی و موتورسیکلت‌های روستایی را از دیگر وظایف راهوران محله اعلام کرد.
وی به اجرای برنامه‌های آموزشی و اهدای کلاه ایمنی به موتورسیکلت سواران با همکاری سازمان حمل و نقل و پایانه‌ها در بعضی از روستاها اشاره کرد و یادآور شد: تعداد تلفات موتورسواران بسیار است و نیاز به راهنمایی دارند.
جمشاد انجام امور فرهنگی و آموزش و ترویج فرهنگ صحیح ترافیکی مانند تذکر و راهنمایی افراد بی‌توجه و پیگیری نصب تابلوهای هشدار دهنده در مناطق پر خطر روستایی را در کاهش حوادث رانندگی موثر خواند و افزود: نصب بنر و تابلوهای حاوی توصیه‌های ایمنی و ترافیکی، استفاده از تریبون مساجد و مدرسه‌ها در روستاها به منظور ترویج امور فرهنگی، مدیریت و رسیدگی در مواقع اضطراری و ویژه، همراهی با پلیس و کنترل عبور و مرور و برطرف کردن انسداد معابر در مواقع تصادف و کمک‌رسانی جزو وظایف راهوران محله است.
فرمانده پلیس راه گیلان با تاکید براینکه تصادفات خسارتی نباید منجر به سد معبر شود، اظهار داشت: اطلاع‌رسانی به‌موقع تصادفات به مراکز انتظامی و درمانی همچنین مدیریت در مورد برطرف کردن مشکلات غیرمترقبه در حوادث و سوانح بسیار مهم است.
وی شناسایی موقعیت روستاها با همکاری بخشداری‌ها را از وظایف فرماندهان پلیس راه عنوان کرد و افزود: شناسایی دهیاران با تهیه لیست منطقه‌ای و محلی، شناسایی مشکلات ترافیکی، جغرافیایی، اقلیمی و فرهنگی و اهدای گواهی پایان دوره آموزشی به دهیاران توسط فرمانده پلیس راه صورت می‌گیرد.
جمشاد از تشکیل معاونت روستایی در پلیس راه گیلان خبر داد و تصریح کرد: معاونت روستایی به عنوان یک بخش مستقل فعالیت‌های چشمگیری را انجام می‌دهد.
فرمانده پلیس راه گیلان به کارگروه مشترک استانداری و سازمان‌های ذی‌ربط اشاره کرد و اظهار داشت: 74 دهیار در گیلان برابر دستورالعمل ابلاغی دارای شرایط ویژه‌اند که انتخاب شدند.
وی 22 نفر راهور یکم و 52 دو نفر را راهور دوم نامید و گفت: 18 نفر راهور در پلیس راه رشت لاهیجان، 12 نفر راهور در فومنات، 11 نفر راهور در پلیس راه رشت انزلی، 10 نفر راهور در پلیس راه آستارا، 13 نفر راهور در پلیس راه رشت قزوین، 7 نفر راهور در پلیس راه صومعه‌سرا، 2 نفر راهور در پلیس راه چابکسر و یک نفر راهور در پلیس راه لوشان فعالیت می‌کنند.
جمشاد به 60 درصد کشته‌های ناشی از حوادث رانندگی در راه‌های فرعی و روستایی استان اشاره کرد و گفت: 63 درصد تصادفات گیلان در راه‌های فرعی و روستایی اتفاق می‌افتد و پلیس راه عملاً قادر به کنترل آنها نیست
فرمانده پلیس راه گیلان نقش راهور  محله را بسیار موثر ذکر کرد و اذعان داشت: گیلان بیش از 3 هزار کیلومتر راه روستایی دارد.
انتهای پیام/ص10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول