اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی استان قم:

راه درمان بسیاری از آسیب‌های اجتماعی درون خانواده یافت می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون اجتماعی سازمان بهزیستی استان قم گفت: درمان بسیاری از آسیب‌های اجتماعی را می‌توان درون خانواده‌ها پیدا ‌و با استفاده از ظرفیت تاثیرگذاری خانواده‌ها در تربیت و برقراری ارتباط با فرزندان، از بروز بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی جلوگیری کرد.

راه درمان بسیاری از آسیب‌های اجتماعی درون خانواده یافت می‌شود
علی‌اکبر رضاخو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به آمار دختران فراری در سازمان بهزیستی استان قم، اظهار کرد: دخترانی که به هر دلیل اقدام به ترک خانه خود می‌کنند، با توجه به امنیت خاطر بیشتر و بعد مذهبی مناطق، به شهرهای قم، مشهد و شیراز عزیمت می‌کنند و این مسئله سبب شده تا تعداد دختران فراری که در این استان‌ها تحویل مراکز بهزیستی می‌شوند، نسبت به دیگر استان‌ها بیشتر باشد.
وی با بیان اینکه شهر مقدس قم شهری زائر‌پذیر است و همه ساله شاهد ورود تعداد زیادی از مسافران است، اعلام کرد: مراکزی همانند نیروی انتظامی و اورژانس 123 وظیفه جمع‌آوری و تحویل دختران فراری، دختران خیابانی و زنان آسیب‌دیده اجتماعی به سازمان بهزیستی را برعهده دارند.
معاون اجتماعی سازمان بهزیستی استان قم گفت: همچنین خود افراد بلاتکلیف و بدون مکان سکونت، می‌توانند با مراجعه مستقیم به مرکز مداخله در بحران سازمان بهزیستی، از کمک‌های این سازمان بهره‌مند شوند.
رضاخو گام نخست در حمایت و ساماندهی ‌دختران خیابانی را نگهداری این افراد در مکان‌های قرنطینه دانست و عنوان کرد: دختران فراری و زنان آسیب‌‌دیده اجتماعی پس از هماهنگی و کسب اجازه از مراجع قانونی و ذی‌صلاح، در مراکز مداخله در بحران قرنطینه و نگهداری می‌شوند.
وی در ادامه با بیان اینکه سازمان بهزیستی پس از شناسایی محل سکونت افراد اقدام به تحویل آنان به خانواده‌های خود می‌کند، افزود: اگر افراد ساکن قم باشند تحویل خانواده‌ها داده خواهند شد و اگر ساکن شهر دیگری باشند به سازمان بهزیستی شهر مورد نظر ارجاع داده می‌شوند.
رضاخو نقش خانواده‌ها در بروز ناهنجاری‌های اجتماعی را بسیار حائز اهمیت دانست و اظهار کرد: درمان بسیاری از آسیب‌های اجتماعی را می‌توان درون خانواده‌ها پیدا کرد و با استفاده از ظرفیت تاثیرگذاری خانواده‌ها در تربیت و برقراری ارتباط با فرزندان، از بروز بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی جلوگیری کرد.
وی با اشاره به اهمیت خانواده در جلوگیری از فرار دختران از خانه و جدایی مجدد این افراد از خانواده‌ها، اعلام کرد: مشاوران سازمان بهزیستی با اشراف به این موضوع، تلاش‌های خود را پس از تحویل دختران به خانواده‌ها قطع نخواهند کرد و به ارائه مشاوره به افراد و خانواده‌های آنها ادامه خواهند داد تا از بروز احتمالی این معضل جلوگیری شود.
معاون اجتماعی سازمان بهزیستی استان قم در پایان با بیان اینکه نظارت سازمان بهزیستی بعد از قطع ارتباط با خانواده‌های دختران فراری نیز ادامه خواهد یافت، گفت: سازمان بهزیستی تلاش خود را در راستای جلوگیری از این معضل انجام داده است و در آینده نیز انجام خواهد داد.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول