اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه دامپزشکی بیرجند خبر داد:

اجرای طرح سالم‌سازی کود مرغی در بیرجند

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه دامپزشکی بیرجند گفت: با برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌های به عمل آمده با مرغداران شهرستان شرایط سالم‌سازی کود مرغی فراهم و در واحدهای پرورش طیور بیرجند به مرحله اجرا گذاشته شد.

اجرای طرح سالم‌سازی کود مرغی در بیرجند
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سعید افتخاری‌مقدم ظهر امروز در جمع مسئولان شهرستان بیرجند اظهار داشت: در راستای اجرایی کردن طرح مذکور با تشکیل جلسات متعدد با تولیدکنندگان، مقدمات ابتدایی کار نظیر اطلاع‌رسانی و تشریح طرح صورت گرفت.
وی افزود: در حال حاضر  نیز شرایط برای اجرای طرح مذکور فراهم شده است.
رئیس شبکه دامپزشکی بیرجند تصریح کرد: از آنجا که کود مرغی محل تجمع بسیاری از عوامل بیماری‌زای قابل انتقال بین واحدهای مرغداری است انجام این طرح نقش به سزایی در کاهش کانون‌های بیماری و تلفات طیور منطقه داشته که زمینه‌ساز تولید بیشتر و جلوگیری از هزینه‌های اضافی می‌شود.
افتخاری‌مقدم یادآور شد: کود سالم‌سازی شده در صورت حمل به خارج از استان، شهرستان و یا تخلیه در مزارع کشاورزی خطر انتشار بیماری‌های منتقله از طریق کود به سایر واحدهای پرورش طیور را به طور چشمگیری کاهش می‌دهد.
رئیس اداره قرنطینه دامپزشکی خراسان جنوبی نیز با اشاره به آغاز طرح تب برفکی از محدودیت صدور مجوز تردد دام در مدت زمان اجرای طرح خبر داد.
سیدمهدی رئوف افزود: در زمان اجرای طرح تب برفکی، حمل و نقل دام بین استان‌ها و شهرستان‌ها محدود بوده و مجوز حمل بهداشتی فقط برای دام‌هایی صادر می‌شود که 15 روز از واکسیناسیون تب برفکی آنها گذشته باشد.
وی تصریح کرد: به منظور پیشگیری از بروز بیماری تب برفکی، اقدامات قرنطینه‌ای و بهداشتی دامپزشکی قبل از نقل و انتقال دام‌ها اعمال می‌شود.
 رئیس اداره قرنطینه دامپزشکی خراسان جنوبی با تشریح رابطه مستقیم حمل و نقل غیرمجاز دام با انتشار بیماری‌های دامی به ویژه تب برفکی، از برخورد قانونی با متخلفان خبر داد.
رئوف تصریح کرد: هماهنگی‌های لازم برای توقیف خودروهای فاقد مجوز حمل بهداشتی با نیروی انتظامی استان و پست‌های قرنطینه دامی صورت گرفته است.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول