اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری:

800 هکتار از مرغزارهای شهرکرد احیا می‎شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری از اجرای طرح احیای مرغزارهای شهرکرد در سطحی معادل 800 هکتار خبر داد.

800 هکتار از مرغزارهای شهرکرد احیا می‎شود
عطاءالله ابراهیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار داشت: بیش از 300 هکتار از این مرغزار در راستای اجرای طرح‌های توسعه‌ای از جمله احداث فرودگاه شهرکرد اختصاص یافته است.
وی با بیان اینکه اعتبار مورد نیاز به ‌منظور احیا و بازسازی مرغزار شهرکرد تأمین شده است، افزود: با اتمام مطالعات و تحقیقات دانشگاه شهرکرد طرح احیا و بازسازی مرغزار شهرکرد اجرایی می‎شود.
ابراهیمی افزود: در راستای اجرای این طرح در جنوب شهرکرد با مراکز تحقیقاتی این استان قرارداد همکاری منعقد شده است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه نفوذپذیری آب در مرغزارها 60 برابر بیشتر از اراضی کشاورزی است، گفت: مرغزارها در کنترل و کاهش سیل‌خیزی رودخانه‌ها و حفاظت از مناطق کوهستانی پایین دست در برابر سیل نقش مهمی را ایفا می‌کند.
ابراهیمی در ادامه با بیان اینکه 35 درصد از جنگل‌های این استان در معرض آفات و امراض جنگلی است، گفت: طرح شناسایی آفات و امراض جنگلی از سوی این اداره‌کل در لردگان و منطقه بازفت کوهرنگ در دست اجراست.
وی خاطرنشان کرد: این طرح از ابتدای سال‌جاری عملیاتی شده و تاکنون در شهرستان‌ لردگان 40 درصد پیشرفت داشته است.
ابراهیمی با اشاره به میزان اعتبار تخصیص یافته به این طرح، گفت: به‌منظور اجرای این طرح بیش از 700 میلیون ریال اعتبار تخصیص یافته است.
وی خاطرنشان کرد: جنگل‌ها ثروتی عظیم و نعمتی همگانی است که حفظ و حراست از آن مستلزم تلاش همگانی و مستمر است.
ابراهیمی از جنگل به ‌عنوان موهبت الهی نام برد و گفت: تخریب جنگل‌ها زیانی فراگیر و جبران‌ناپذیر را به همراه دارد چراکه ادامه حیات سایر موجودات زنده بستگی به بقا و ماندگاری جنگل‌ها دارد.
این مقام مسئول بر ضرورت اطلاع‌رسانی بیش از پیش تمام رسانه‌های جمعی در راستای کاهش میزان آتش‌‎سوزی مراتع این استان تأکید کرد و گفت: اطلاع‌رسانی بهنگام رسانه‌های جمعی در افزایش حساسیت مردم نسبت به رعایت اصول و نکات ایمنی مراتع و جنگل‌ها و در نهایت کاهش آتش‌‎سوزی جنگل‌ها نقش تأثیرگذاری را ایفا می‌کند.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در سال‌های 88 و 89 میزان آتش‌سوزی مرتعی و جنگلی این استان بیش از یک‌هزار و 300 هکتار برآورد شده است، گفت: این در حالیست که میزان آتش‎سوزی مراتع در سال‌جاری به کمتر از 148 هکتار کاهش یافته است.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول