اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله مصباح‌یزدی:

عشق و محبت مردم به مقام معظم رهبری بی‌بدیل است‌

خبرگزاری فارس: رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی با اشاره به سفر مقام معظم رهبری به کرمانشاه و استقبال بی‌نظیر مردم این منطقه از ایشان، گفت: این عشق و محبت و این منطق در کجای عالم برای آن نمونه‌ای یافت می‌شود؟ آیا اینها نعمت‌هایی نیست که خداوند به ما داده است.

عشق و محبت مردم به مقام معظم رهبری بی‌بدیل است‌
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله محمدتقی مصباح‌یزدی ظهر امروز در دیدار مربیان طرح شجره طیبه صالحین و تعدادی از روحانیون عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی با مقایسه انقلاب اسلامی با دیگر تحولات جهان در نیم قرن اخیر اظهار کرد: تعمیق در این تحولات سبب خواهد شد تا اندکی اهمیت نعمت‌های خداوند بر جامعه ایران را درک کنیم.
وی تصریح کرد: یکی از بزرگ‌ترین نعمت‌های خداوند در طول تاریخ اسلام، پیروزی انقلاب اسلامی ایران و رهبری امام خمینی(ره) و سپس جانشین شایسته ایشان است که روز‌به‌روز اهمیت و ارزش این نعمت‌ها بیشتر کشف و ثابت می‌شود و این شکر ما را می‌طلبد.
عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: به جاست ارزش این نعمت‌ها را بیشتر درک کرده و از سوی دیگر وظیفه خود را در برابر این نعمت‌ها به عنوان شکر نعمت‌ها بشناسیم.
وی با بیان اینکه هرکسی که نعمت بیشتری به او ارزانی می‌شود، تکلیف او هم سنگین‌تر می‌شود، ادامه داد: پس باید خود را برای انجام تکالیف سنگین‌تری که در ازای این نعمت‌ها به عهده ما گذاشته شده است، آماده کنیم.
‌مصباح‌یزدی عنوان کرد: نظام این عالم بر اساس حکمت الهی بر این است که باید تضادهایی بین عوامل موثر در این عالم وجود داشته باشد تا انسان قدرت انتخاب داشته و خود بتواند مسیرش را برگزیند.
وی تصریح کرد: از اول تاریخ رفتارهای نابهنجار بین انسان‌ها وجود داشته است اما خداوند از یک سو عقل و انگیزه‌های خیرخواهانه را در مقام هدایت به ما داده است و از سوی دیگر در درون انسان انگیزه‌هایی قرار داده که او را به سمت تعدی، ظلم و... سوق می‌دهد.
رئیس موسسه امام خمینی(ره) اظهار کرد: وقتی خداوند نعمت عظیم پیروزی انقلاب اسلامی و رهبری امام خمینی(ره) را به ما داده است، عوامل شیطانی گمراه‌کننده‌ای هم قرار داده که در هیچ زمانی نبوده است.
وی با اشاره به سفر مقام معظم رهبری به کرمانشاه و استقبال بی‌نظیر مردم این منطقه از ایشان، گفت: این عشق و محبت و این منطق در کجای عالم برای آن نمونه‌ای یافت می‌شود؟ آیا اینها نعمت‌هایی نیست که خداوند به ما داده است.
مصباح‌یزدی خاطرنشان کرد: در برابر این نعمت عظیم، عوامل شیطانی هم قوی‌تر از گذشته است و این طبیعت عالم است که باید زمینه فسق و جور فراهم شود تا عده‌ای به هلاکت برسند و امروز هم اینچنین است.
وی ادامه داد: عوامل شیطانی برای گمراه کردن مردم در عالم فعال شده است و سایت‌ها و رسانه‌های مختلف که با نشر اکاذیب مردم را گمراه می‌کنند، در حقیقت نمونه‌ای از عوامل شیطانی هستند.
رئیس موسسه امام خمینی(ره) با مقایسه جایگاه روحانیت در گذشته و کنون گفت: روحانیت و سایر نیروهای فرهنگی و فرهیخته کشور باید در دو جبهه تلاش کنند؛ اول آنکه اسلام را از لحاظ اثباتی و ایجابی خوب بشناسند و خوب معرفی کنند و دیگر آنکه با افکار شیطانی، شبهات و شایعات و خرافات مبارزه کنند.
وی تصریح کرد: خرافاتی امروز در جامعه مطرح می‌شود که در طول تاریخ بی‌نظیر بوده است یعنی همه آنچه در طول تاریخ از انحرافات و کج‌اندیشی‌ها بوده است، امروز یک جا تحویل می‌دهند.
مصباح‌یزدی ادامه داد: باید این مسائل را خوب شناخته و خوب موضع‌گیری کنیم و تمام نیروی خود را صرف مقابله با آنها کنیم.
وی با بیان اینکه تبلیغ کار پیامبران است، عنوان کرد: کسانی که این مسئولیت مهم را بر عهده گرفته‌اند باید با دقیق شدن در یادگیری سیره پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) وظیفه و روش خود را در مواجهه با اقشار مختلف برای معرفی اسلام ناب بدانند.
عضو مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: دستگاه‌های تبلیغاتی و رسانه‌های امروزی این مسئله را ترویج می‌هند که هرآنچه می‌خواهند انجام دهند در حالی که کسی که معبودش دلخواهش شد محکوم به گمراهی است و کسی که خدا او را گمراه کند، کسی نمی‌تواند او را نجات دهد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: ما باید دنبال درس خواندن به منظور یادگیری قرآن، تهذیب نفس و خودسازی و درک صحیح از شرایط جامعه باشیم.
انتهای پیام/ج10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول