اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بروجن خبر داد:

افزایش 150 درصدی صادرات در بروجن

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان بروجن از افزایش 150 درصدی صادرات کالا از این شهرستان در شش ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

افزایش 150 درصدی صادرات در بروجن
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، فتاح کرمی بعد از ظهر امروز در جریان بازدید از چند کارخانه صنعتی این شهرستان اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 14 هزار تن کالا از گمرک شهرستان بروجن صادر شده است.
وی ارزش دلاری کالاهای صادر شده  را بیش 13 میلیون دلار  عنوان کرد و گفت: این میزان صادرات در مدت مشابه سال گذشته که بیش 5 میلیون و 400 هزار دلار گزارش شده است، رشد چشمگیری را نشان می‎دهد.
کرمی با بیان اینکه شهرستان بروجن بیش از 38 درصد صادرات استان را به خود اختصاص داده است، گفت: موکت پلی استر، موکت پلی پروپلین، سیلندر گاز، کاشی کف، روغن خوراکی و الیاف از مهم‌ترین کالاهای صادراتی این شهرستان محسوب می‎شود.
فرماندار شهرستان بروجن با اشاره به کشورهای مقصد کالاهای صادراتی این شهرستان گفت: کشورهای تاجیکستان، ترکیه، سوریه، عراق، افغانستان، پاکستان و عربستان صعودی از مهم‌ترین کشورهایی هستند که بازرگانان کالاهای خود را صادر می‌کنند.
وی بر ضرورت توسعه صادرات غیر نفتی تأکید کرد و گفت: در قرن حاضر سیر تکاملی توسعه جوامع و پیشرفت سریع در عرصه فناوری در زمینه‌های مختلف علمی، تاثیر بسزایی در نحوه زندگی و رشد اقتصادی به جای گذاشته است به‌ طوریکه این تحولات، ارتباط سریع ملت‌ها با یکدیگر و عدم تکیه بر اقتصاد بسته، صدور محصولات تولیدی و خدمات مهندسی را اجتناب‌ناپذیر کرده است.
کرمی خاطرنشان کرد: دولت‌ها نیز به منظور توسعه اقتصادی ناگزیر به اصلاح ساختار تولید خود شده و با توجه به نیاز تامین کالاها و مواد مصرفی مورد نیاز به امر بازاریابی و توسعه صادرات توجه خاصی مبذول می‌کنند.
وی با تأکید بر اینکه صادرات مناسب‌ترین راه عبور از مشکلات اقتصادی است، گفت: بر این اساس توسعه صادرات را عامل مهمی برای توسعه اقتصادی مطرح می‌کنند چراکه دستیابی به بازارهای خارجی امکان استفاده از ظرفیت کامل و تولید به مقیاس اقتصادی را فراهم کرده و در نتیجه کاهش هزینه تولید و تامین منافع مصرف‌کننده داخلی را به‌ دنبال خواهد داشت.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول