اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نیمه نخست سال 90؛

بهشهری‌ها 3131 واحد خون اهدا کردند

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز انتقال خون شهرستان بهشهر با اشاره به رشد خونگیری در نیمه نخست سال 90نسبت به مشابه سال قبل، گفت: بهشهری‌ها در این مدت 3 هزار و 131 واحد خون اهدا کردند.

بهشهری‌ها 3131 واحد خون اهدا کردند
محمد فضلی خلیلی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بهشهر اظهار داشت: شهرستان بهشهر تنها پایگاه مازندران است که در شش ماه نخست امسال در همه ماه‌ها نسبت به مشابه سال گذشته رشد خونگیری داشته است.
وی تصریح کرد: در سه ماه اول 90 به ترتیب 535، 619 و 491 واحد خون اهدا شد در حالی که این آمار در سال گذشته به ترتیب 490، 552 و 407 واحد بوده است.
رئیس مرکز انتقال خون شهرستان بهشهر خاطرنشان کرد: در سه ماهه دوم امسال به ترتیب 457، 592 و 467 واحد خون از سوی شهروندان بهشهری اهدا شد و این میزان در مدت مشابه سال 89 به ترتیب 388، 511 و 406 واحد خون بود.
این مسئول با بیان اینکه پایگاه ثابت انتقال خون شهرستان بهشهر در حال حاضر در یک شیفت کار می‌کند، بیان داشت: با وجود اینکه سال گذشته در دو شیفت کار می‌کردیم، اما رشد فعلی را نداشتیم.
رئیس مرکز انتقال خون شهرستان بهشهر از رشد خونگیری در ماه رمضان امسال نسبت به مشابه سال قبل گفت و اینکه بهشهر یکی از شهرستان‌هایی بود که در ماه رمضان 90 استقبال کنندگان قابل قبولی برای اهدای خون داشت.
فضلی با اشاره به آمار خونگیری در شش ماهه نخست امسال و فاصله بیش از 2 هزار نفری اهدا کنندگان مرد نسبت به اهدا کنندگان زن، تصریح کرد: طی نیم‌سال اول سال جاری 3 هزار و 131 واحد خون اهدا شد که از این تعداد 3 هزار و 34 واحد خون مربوط به جمعیت مردان و 97 واحد خون هم اختصاص به جمعیت زنان داشت.
وی در پایان خواستار همکاری بیشتر بانوان برای اهدای خون شد.
انتهای پیام/ن۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول