اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف مازندران خبر داد:

اجرای امیری‌خوانی مازندرانی در بقاع متبرکه

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از گرامیداشت روز مازندران در بقاع متبرکه استان خبر داد و گفت: به همین مناسبت، اجرای امیری‌خوانی مازندرانی در بقاع متبرکه از جمله این برنامه‌ها است.

اجرای امیری‌خوانی مازندرانی در بقاع متبرکه
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، حجت‌الاسلام سیف‌الله سهرابی ظهر امروز در جلسه گرامیداشت روز مازندران بیان داشت: 14 آبان که به نام روز مازندران از سوی شورای فرهنگ عمومی نامگذاری شده برای گرامیداشت این روز برنامه‌های مختلفی در امامزادگان استان از جمله گرامیداشت این روز بزرگ است که با اجرای برنامه مدیحه‌سرایی و امیری‌خوانی مازندرانی در بقاع متبرکه برپا می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: دین، تاریخ، زبان و ادبیات از مبانی هویتی جوامع بشری به حساب می‌آید و استان مازندران از این حیث دارای ریشه تاریخی، مذهبی و اعتقادی است و دین و مذهب از ابتدا تا به حال مهم‌ترین نقش را در هویت بخشی به مردم استان داشته است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به جریان انحرافی بعد از رحلت نبی مکرم اسلام (ص) تصریح کرد: خطه شمال ایران بعد از رحلت پیامبر (ص) این جریان انحرافی را قبول نکرده و از همان ابتدا شهد شیرین ولایت را پذیرا شدند و مرعوب قدرت‌های نظامی نشده‌اند و با وجود فتنه‌های خلفای اموی، عباسی و لشگرکشی‌ها و قتل و غارت‌ها خللی بر اراده مصمم مردمان این مرز و بوم وارد نشده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران توجه جدّی به عناصر هویتی و آشنا کردن نسل جوان و نوجوان به پیشینه‌های مثبت فرهنگی را یک ضرورت خواند و اذعان داشت: وجود بیش از یک‌هزار و 260 امامزاده در مازندران نشان‌دهنده هویت اصلی و عشق و علاقه به خاندان پیامبر(ص) است.
سهرابی در پایان برگزاری مراسم جشن و گرامیداشت روز مازندران، تبلیغات به‌صورت پارچه نوشته و بنر،  تهیه بروشور و معرفی بقاع متبرکه، معرفی شخصیت علمی، مذهبی و دینی را از جمله برنامه‌های این روز در بقاع متبرکه اعلام کرد.
انتهای پیام/ن۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول