اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت خبر داد:

واردات 530 قلم کالا در استان زنجان

خبرگزاری فارس: معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت گفت: با مجوز رسمی از اداره کل استاندارد 530 قلم کالا متناسب با نیاز جامعه وارد می‌شود.

واردات 530 قلم کالا در استان زنجان
سید جلال نبوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: با هماهنگی‌های صورت گرفته با معاونت وزارت خارجی واردات کالاهای مورد نظر اجباری است.
وی با اشاره به اینکه تاجران در درجه نخست موظف به دریافت موافقت برای ورود کالا از نظر کیفی هستند، خاطرنشان کرد: خریداران از خرید کالاهای غیر استاندارد خودداری کنند.
معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه شکایات متعددی در زمینه کالاهای غیر استاندارد در شش ماه نخست سال ثبت شده است، تصریح کرد: در خرید کالا به کد رهگیری، فاکتور، ضمانتنامه و نشانه استاندارد آن توجه شود.
وی با تاکید بر اینکه باید همه کالاها بر اساس قیمت مصوب دولت عرضه شوند، ادامه داد: پایدار و ثابت نگه داشتن قیمت‌ها از وظایف روزانه این سازمان است.
نبوی با اشاره به اینکه نداشتن پروانه کسب یکی از تخلفات محسوب می‌شود، اضافه کرد:‌ 600 واحد صنفی به دلیل نداشتن پروانه کسب شناسایی و به اداره کل تعزیرات استان زنجان معرفی شده‌اند.
وی با اشاره بر اینکه صدور شناسنامه کالا یا کد رهگیری از اقدامات معاونت بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت است، افزود: این کالاها از مجراهای قانونی وارد استان زنجان شده و در فروشگاه‌ها و نمایندگی‌های رسمی عرضه می‌شوند.
معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه در شش ماه نخست سال جاری 2 هزار و 350 مورد گشت مشترک با نیروی انتظامی، مجمع امور صنفی و دخانیات در سطح استان صورت گرفته است، ادامه داد: در این گشت‌ها 258 هزار و 131 نخ سیگار قاچاق کشف شده است.
وی با اشاره به تشکیل انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان در استان زنجان، خاطرنشان کرد: این انجمن با هدف اطلاع‌رسانی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان در زمینه کالا و خدمات تشکیل شده است.
نبوی با تاکید بر اینکه شهروندان به منظور طرح مشکلات خود با شماره تماس 4241753 در مرکز استان و سامانه 124 در شهرستان‌ها تماس حاصل کنند، اضافه کرد: ستاد خبری معاونت بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان نیز فعالیت خود را آغاز کرده است.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول