اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی همدان:

آینده در گروی استانداردسازی و ارتقای کیفیت محصولات است

خبرگزاری فارس: مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی همدان گفت: آینده از آن کشورهایی است که بتوانند در راستای استانداردسازی و ارتقای کیفیت محصولات خود گام بردارند.

آینده در گروی استانداردسازی و ارتقای کیفیت محصولات است
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان فرهاد تیموری دوشنبه شب در مراسم بزرگداشت هفته استاندارد اظهار کرد: اگر مسلمان واقعی هستیم باید به این نکته توجه کافی کنیم که آیات قرآن در تمام زمینه‌ها رعایت استاندارد را برای ما منظور کرده و پیامبر بزرگ اسلام حضرت محمد(ص) نیز در هزاران سال پیش مردی امین خطاب می‌شده است.
وی افزود: بنابراین اگر جهان امروز به استاندارد توجه کرده و رعایت آن را امری ضروری می‌داند ما چند‌ هزار سال پیش این موضوع را آموخته‌ایم.
مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی همدان خاطرنشان کرد: بنابراین اگر می‌خواهیم مسلمان واقعی باشیم باید در جهان اعتمادسازی کرده و این امر بدون رعایت استانداردها امکان‌‌پذیر نیست.
وی بیان کرد: در برنامه پنجم توسعه، بهره‌وری و ارتقای کیفیت محصولات مدنظر است و در این راستا جهاد کلمه‌ای مقدس است که می‌تواند ما را در رسیدن به هدفی چون واردات کمتر و صادرات بیشتر یاری کند.
تیموری ادامه داد: آینده از آن کشورهایی است که بتوانند در راستای استانداردسازی و ارتقای کیفیت محصولات خود گام بردارند و این در حالی است که از یک هزار و 500 واحد صنعتی موجود در استان و اشتغال به کار 30 هزار نفر در این واحدها، هنوز توانسته‌ایم از 50 درصد ظرفیت خود استفاده کنیم.
وی تصریح کرد: به منظور رهایی از معضل بیکاری می‌توانیم از ظرفیت‌های خالی استفاده کرده و با سه شیفته کردن کارخانجات تولیدی و واحدهای صنعتی میزان تولید و اشتغال را افزایش دهیم.
مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی همدان عنوان کرد: نرم استان همدان در صنعت استاندارد اجباری 75 درصد است و 25درصد باقی‌مانده فاقد پروانه استاندارد هستند.
مدیرعامل شرکت غذایی سحر همدان نیز گفت: برای به دست آوردن کیفیت، حفظ و ارتقای محصولات تولید شده باید زیرساخت‌ها فراهم شود که در این راستا بخش خصوصی و دولتی هر یک دارای وظایفی هستند و ما در بخش خصوصی با حفظ حقوق مصرف‌کنندگان، جذب کارشناسان مجرب و بالا بردن کیفیت تولیدات تلاش می‌کنیم محصولات صنایع غذایی خود را به نحو مطلوبی وارد بازار مصرف کنیم.
مسعود توتونچیان افزود: بنابراین از مسئولان انتظار می‌رود برای حفظ و ارتقای کیفیت محصولات، هزینه‌های تولید کیفی را کاهش دهند.
مدیرعامل شرکت غذایی سحر همدان اظهار کرد: در سال گذشته به دلیل اجرای قانون هدفمند شدن یارانه‌ها هزینه‌های حامل‌های انرژی افزایش یافت و به دلیل سیاست‌های دولت امکان افزایش قیمت محصولات تولید شده فراهم نشد.
وی تصریح کرد: بخش خصوصی از مسئولان انتظار دارد تا ضمن فرهنگ‌سازی و ایجاد زیرساخت‌های ارتقای کیفیت قیمت تمام شده محصولات را کاهش دهند چرا که دولت قبل از اجرای این قانون به بخش خصوصی این قول را داد که از تولیدکنندگان حمایت کند ولی در عمل به جز بخش کوچکی از صنایع، یارانه‌ها به واحدهای صنعتی پرداخت نشد و امروز شاهد هزینه‌های سنگین در بحث انرژی هستیم.
توتونچیان در پایان افزایش هزینه‌ها و کاهش سودآوری تولید را به حداقل یا صفر از مشکلات موجود واحدهای صنعتی و از جمله شرکت صنایع غذایی سحر عنوان کرد و گفت: با وضع موجود و به دلیل گران بودن قیمت تمام شده محصولات، سطح دانش تکنولوژی از بین رفته و ما نمی‌توانیم در رقابت جهانی بسته‌بندی  و کیفیت با سایر کشورها رقابت کنیم چرا که هزینه‌های تولید در تأمین منابع و تولید پول بالاست که خود سبب می‌شود واحدهای صنعتی روز‌به‌روز ضعیف‌تر شده و کارخانه‌ها و صنعت به سمت تعطیلی حرکت کنند و مدیران آنها روانه زندان شوند چرا که توان پرداخت تسهیلات بانکی مطالبه شده را ندارد.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول