اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی:

اخلاق حرفه‌ای در خبر باید رعایت شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با توجه به همکاری و فعالیت خوب رسانه‌های استان با اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی، گفت: اخلاق حرفه‌ای در خبر باید رعایت شود.

اخلاق حرفه‌ای در خبر باید رعایت شود
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، جعفر قدیری دوشنبه‌شب در یازدهمین جلسه هم‌اندیشی اتاق فکر ورزش و جوانان استان با موضعیت بهره‌مندی از ظرفیت رسانه‌ها برای پیشبرد و توسعه اهداف ورزش و جوانان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه همیشه سعی بر آن بوده است که قبل از توصیه هر کاری به دیگران خود عامل به آن کار باشیم، اظهار داشت: باید همیشه انتقاد سالم را پذیرا باشیم.
وی با بیان اینکه اصلا به تفکر حذفی قائل نیستم، گفت: پیشنهاد عزل و نصب روسای هیئت‌ها در دست مدیر کل ورزش و جوانان بوده و به طور مستقیم نمی‌تواند روسای هیئت‌ها را عزل و نصب کند.
مدیر کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی فعالیت ورزشکاران و هیئت‌ها را بسیار عالی دانست و افزود: تاکنون تیمی به خاطر ندادن اعتبار از اعزام باز نمانده است که بگوییم اداره کل ورزش و جوانان کم کاری کرده است و حتی در بعضی از مواقع از جیب شخصی برای اعزام تیم‌ها همکاری شده است و جای انصاف نیست که برخی هیئت‌ها حق را بیان نکنند.
قدیری با اشاره به اینکه باید خبرنگاران در انعکاس خبر تمام جوانب را بسنجند، تصریح کرد: اخلاق حرفه‌ای در خبر بسیار مهم و ضروری است که باید خبرنگاران توجه ویژه داشته باشند که خبرنگاران استان به این امر توجه دارند.
وی ادامه داد: خبرنگاران باید تفکر انتقادی را بیاموزند و مسئولان هم در کنار آن انتقاد پذیر باشند و جواب خبرنگاران را به موقع بدهند.
مدیر کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی در پاسخ به خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی مبنی بر اینکه برخی هیئت‌ها در پاسخ دادن طفره رفته و اجازه مصاحبه را از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان می‌خواهند، گفت: کسانی که می‌گویند باید از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان برای مصاحبه اجازه بگیریم یک تفکر قرون وسطی‌ دارند.
قدیری با تبیین نقش و کارکرد اصلی رسانه‌ها یعنی تنویر افکار عمومی از دو قوه دیگر در کنار سایر قوا یعنی ورزش به عنوان قوه محرکه و مطبوعات به عنوان قوه منوره یاد کرد و با تاکید بر قدرت مطبوعات، افزود: این قوه می‌تواند با انجام رسالت اصلی خود مدیران را از دچار شدن به فساد باز دارد و باید به این نکته مهم توجه ویژه داشت.
وی خواستار عدم حرمت‌شکنی و ایراد افترا و تهمت شد و تصریح کرد: چرا که به طور یقین این مباحث در مجموع نه تنها کمکی به رشد ورزش استان نمی‌کند بلکه سبب ایجاد ضرر و زیان است.
قدیری در پایان به کارگاه آموزشی خبرنگاران ورزشی و همکاری بیشتر هیئت‌های ورزشی با رسانه‌های استان تاکید کرد.
همچنین در این جلسه هر یک از خبرنگاران انتقادات و پیشنهادات خود را مطرح کرده و مدیر کل ورزش و جوانان استان به برخی از انتقادها پاسخ داد.
در این جلسه خبرنگاران خبرگزاری ایرنا، فارس و ایسنا و روزنامه‌های خراسان جنوبی، آوای خراسان جنوبی، بیرجند امروز و روزنامه قدس شرکت داشتند.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول