اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس فدراسیون اسکیت:

تمام استان‌ها صاحب پیست استاندارد اسکیت می‌شوند

خبرگزاری فارس: رئیس فدراسیون اسکیت گفت: در چهار سال آینده تمام استان‌های کشور صاحب حداقل یک پیست استاندارد اسکیت می‌شوند.

تمام استان‌ها صاحب پیست استاندارد اسکیت می‌شوند
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، جمشید وزیری پیش از ظهر امروز در جلسه آموزشی داوران و مربیان اسکیت در اردبیل اظهار داشت: هم اکنون استان‌هایی چون تهران، اصفهان، فارس، هرمزگان، خراسان رضوی، مرکزی و ایلام صاحب پیست استاندارد هستند و عملیات احداث این پیست در استان‌های آذربایجان شرقی، یزد و مازندران نیز آغاز شده است.
وی از احداث یک پیست استاندارد اسکیت در اردبیل خبر داد و گفت: با وعده مسئولان استان اردبیل قرار است این پیست در تیر ماه سال آینده احداث و راه‌اندازی شود.
این مسئول اضافه کرد: با اختصاص 300 میلیون تومان، پیست اسکیت استاندارد احداث می‌شود و این کار را می‌توان در کمتر از چهار ماه انجام داد.
وی از تغییر نگاه عمومی به رشته اسکیت در کشور خبر داد و افزود: امروز دیگر نگاه تفریحی و تفننی به این ورزش وجود ندارد و این رشته ورزشی به عنوان رشته مدال‌آور تمام فاکتورهای آمادگی جسمانی، نشاط و شادابی را دارد.
رئیس فدراسیون اسکیت ادامه داد: وظیفه فدراسیون و روسای هیئت‌هاست تا با ایجاد فضای مناسب به توسعه این رشته اقدام کنند و ما نیز معتقدیم نباید در خیابان و کوچه و بازار بچه‌های ما اسکیت بازی کنند.
وزیری ادامه داد: هر چند در بسیاری از کشورهای دنیا اسکیت در کنار ورزش، تفریح و سرگرمی و وسیله نقلیه خوبی نیز به شمار می‌رود، اما در کشورمان هنوز بستر این کار فراهم نشده که در خیابان‌ها یک لاین جداگانه‌ای برای اسکیت‌سواران فراهم کنیم تا از آن مکان‌ها تردد کنند.
وی یکی از آرزوهای خود را ایجاد این لاین در خیابان‌های شهرهای مختلف برای اسکیت‌بازان توصیف کرد و افزود: امروز رشته اسکیت به حدی توسعه و مورد اقبال عمومی قرار گرفته که در برخی از مکان‌های پر تردد و شلوغ نیز شاهد انجام حرکات مختلف و نمایشی با اسکیت هستیم که به نظر باید جلوی این کار گرفته شود.
رئیس فدراسیون اسکیت در ادامه از جذب مربیان خارجی برای آموزش مربیان، بازیکنان و داوران خبر داد و گفت: با دعوت از مربیان آلمانی، چینی، فرانسوی و ایتالیایی تاکنون دوره‌های متعدد آموزشی را برگزار کردیم و انتظار داریم همین روند ادامه پیدا کند.
وی ساخت پیست اسکیت را در فضای 10 هزار متر مربع مناسب و مطلوب ارزیابی کرد و بیان داشت: کشورمان در حال حاضر در رشته سرعت در آسیا در رتبه سوم یا چهارم قرار دارد و در نمایشی و هاکی نیز رتبه دوم و سوم آسیا را داریم.
رئیس فدراسیون اسکیت خاطرنشان کرد: در بخش سرعت و هاکی وضعیت رو به رشدی داریم، هر چند که جوانان ما در رتبه دوازدهم و بزرگسالان ما در رتبه 19 جهان هستند اما تا پایان برنامه دوم پنج ساله این فدراسیون کسب مدال در مسابقات جهانی دور از دسترس نیست.
وی با اعلام بی‌اطلاعی از سرانه فضای اسکیت در کشور، گفت: در اکثر استان‌ها دورخیز مناسبی را برای ساخت پیست و فضاهای مناسب اسکیت فراهم کردیم.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول