اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نیشابور خبر داد:

امضای پیوند علمی بین دانشگاه‌ آزاد نیشابور با دانشگاه قونیه

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نیشابور گفت: پیوند علمی فرهنگی بین دانشگاه‌های آزاد اسلامی خوی و نیشابور و دانشگاه سلجوق قونیه ترکیه، امضا شد.

امضای پیوند علمی بین دانشگاه‌ آزاد نیشابور با دانشگاه قونیه
سیدهادی حسینی فدروی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نیشابور، اظهار داشت: پیش از این خواهرخواندگی بین شهر خوی با شهرهای قونیه و نیشابور ایجاد شده بود.
وی افزود: این پیمان سبب رشد و توسعه پایدار بین این شهرها و تعاملات فرهنگی در آینده می‌شود.
رئیس دانشگاه آزاد نیشابور ادامه داد: با توجه به اینکه شهرهایی که خاستگاه مشاهیر هستند به‌گونه‌ای ارتباط فکری و اندیشه‌ای دارند، رسم بر این است که عنوان خواهرخواندگی به این شهرها اطلاق می‌شود و با عنایت به اینکه در عطار و مولوی و شمس همسویی اندیشه‌های عرفانی وجود دارد و آرامگاه‌های این مشاهیر و بزرگان عرفانی در شهرهای نیشابور و قونیه و خوی است، به یمن و تبرک پیوند آسمانی این بزرگان عرفان، خواهرخواندگی بین این شهرها اعلام شده است.
حسینی ادامه داد: خواهرخواندگی قراردادی بین سران مملکتی یا سران دو شهر است که برای ایجاد همبستگی و اتحاد بیشتر انسانی و فرهنگی بسته می‌شود.
وی تصریح کرد: هدف از این قرارداد، پیوند و اتحاد بین شهروندان دو شهری است که دارای منافع مشترک هستند و مفاد این قراردادها موضوعات فرهنگی، اقتصادی و بازرگانی و اخیرا ورزشی را شامل می‌شود و بین شهرهایی که دارای تشابهاتی از قبیل تاریخی، علمی یا دانشگاهی که سمبل مشترک را دارا باشند منعقد می‌شود.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول