اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

راه‌اندازی نخستین سیستم هیبرد روشنایی در دانشگاه آزاد میانه

خبرگزاری فارس: نمونه اولیه اولین سیستم هیبرد روشنایی با قابلیت تاشویی و آسانسوری، مجهز به سلول‌های خورشیدی و توربین بادی توسط اعضای باشگاه پژوهشگران جوان دانشگاه آزاد واحد میان در سایت اصلی دانشگاه نصب و راه‌اندازی شد.

راه‌اندازی نخستین سیستم هیبرد روشنایی در دانشگاه آزاد میانه
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل روابط عمومی دانشگاه آزاد میانه، عباس نعمتی رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و مدیر مرکز رشد اقماری واحد میانه در این زمینه گفت: این سیستم روشنایی می‌تواند روشنایی بخشی از محوطه اصلی دانشگاه را بدون نیاز به برق 220 ولت شهری تأمین کند.
وی تصریح کرد: از مزیت­های اصلی آن علاوه بر کاهش مصرف انرژی که آن را نسبت به اختراعات و طرح‌های دیگر برتر می‌سازد این است که اولا برای تعویض لامپ و ... نیاز به بالابر ندارد ( زیرا دارای قابلیت تاشویی، آسانسوری است و در صورت نیاز به تعویض لامپ و تعمیرات این کار به راحتی قابل انجام است)، ثانیا برق آن علاوه بر سلول­های خورشیدی توسط توربین­ بادی نیز تامین می‌شود به طوری که در طول شبانه روز از طریق منابع انرژی خورشیدی و بادی، ذخیره انرژی در باطری‌های پشتیبان انجام می‌شود.
نعمتی یادآور شد: این طرح توسط شرکت الکترو صنعت صبا مستقر در مرکز رشد اقماری واحد میانه با مدیریت و همکاری فیروز مختاری ( عضو باشگاه پژوهشگران جوان )، مجید کاظم‌خانی ( دانشجوی مهندسی برق واحد )، علی امیدیان و تحت حمایت مرکز رشد اقماری دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه ( زیر نظر پارک علم و فناوری استان آذربایجان‌شرقی ) با بودجه 180 میلیون ریال طراحی و ساخته شده و در اواخر سال 88 به تصویب رسیده است.
وی اضافه کرد: باشگاه پژوهشگران جوان و مرکز رشد اقماری واحد میانه از کلیه دانشجویان پژوهشگر و ممتاز بالاخص دانشجویان عضو باشگاه پژوهشگران جوان و نیز کلیه مخترعین دارای طرح برتر با قابلیت تجاری سازی، حمایت همه جانبه داشته و تمام تلاش خود را برای پیشرفت و موفقیت روزافزون این عزیزان و رشد و تعالی ایران اسلامی انجام می‌دهد و طرح حاضر در مرحله تولید و تجاری سازی است و در صورت نیاز ارگان‌ها و سازمان‌ها قابل ارائه است.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول