اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور استاندار کرمان:

چند طرح در کوهبنان بهره‌برداری و کلنگ‌زنی شد

خبرگزاری فارس: طی سفر یک‌‌روزه استاندار کرمان به شهرستان کوهبنان چند طرح عمرانی، آموزشی و مسکونی کلنگ‌زنی و یا افتتاح شد.

چند طرح در کوهبنان بهره‌برداری و کلنگ‌زنی شد
به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، استاندار کرمان ظهر امروز در سفر به شهرستان کوهبنان از پروژه کارخانه زغال‌شویی پابدانا بازدید کرد.
سرپرست نظارت کارخانه زغال‌شویی گفت: عملیات ساخت کارخانه زغال‌شویی در نزدیک معادن هشونی و معدن اصلی از آبان ماه سال گذشته در زمینی به مساحت 10 هکتار آغاز شده و در حال حاضر عملیات احداث ساختمان اداری، نمازخانه، نوار نقال و لجن‌گیر در کنار کارخانه آغاز شده است.
غلامرضا شهبازی افزود: در ساخت این کارخانه بیش از 30 میلیارد تومان هزینه می‌شود که 12 میلیارد تومان توسط بانک صنعت و معدن و مابقی توسط پیمانکار سرمایه‌گذاری شده است.
وی میزان تولید این کارخانه در سال را 300 هزار تن و ظرفیت نهایی آن را حدود 412 هزار تن ذکر کرد.
شهبازی تصریح کرد: با راه‌اندازی کارخانه زغال‌شویی شهرستان کوهبنان در خرداد ماه سال آینده بیش از 130 نفر به صورت مستقیم و حدود 500 نفر به صورت غیرمستقیم مشغول به کار می‌شوند.
به گزارش فارس، استاندار کرمان امروز محور ورودی کوهبنان به جور را افتتاح کرد.
در آیین افتتاح این محور روح‌الامینی‌ مدیر اداره راه و ترابری شهرستان کوهبنان گفت: این جاده به طول شش کیلومتر با اعتبار یک میلیارد و 400 میلیون تومان با همکاری شهرداری کوهبنان به بهره‌برداری رسید.
استاندار کرمان در این سفر همچنین پایانه مسافربری شهرستان کوهبنان را در زمینی به مساحت پنج هکتار افتتاح کرد.
اسماعیل نجار در آیین افتتاح پایانه کوهبنان اظهار داشت: رانندگان ناوگان برون شهری افراد تلاشگری در جامعه به شمار می‌روند که با دوری از خانواده و سختی‌های فراوان در مسیرهای مختلف در خدمت اقشار مختلف هستند.
وی با بیان اینکه توجه کمی به این قشر می‌شود، بیان داشت: باید مسافران از امر و نهی کردن به رانندگان خودداری کنند و با آنها همکاری داشته باشند.   
به گزارش فارس، احداث پایانه کوهبنان از ابتدای سال گذشته آغاز و با اعتبار 300 میلیون تومان و با ساختمان 450 مترمربع شامل سالن انتظار، هشت گیشه فروش بلیت، آبدارخانه، رستوران، محل اقامت مسافران غیربومی، نمازخانه، اتاق نگهبانی، سرویس بهداشتی و انبار توشه است.
بر پایه این گزارش استاندار کرمان ایستگاه سی‌ان‌جی مرکز شهرستان کوهبنان را نیز افتتاح کرد.
این ایستگاه با یک میلیارد تومان اعتبار توسط شرکت تعاونی روستایی کوهبنان احداث شده است.
همچنین استاندار کرمان در سفر یک روزه به کوهبنان، سوله امدادی هلال‌احمر کوهبنان را افتتاح کرد.
مدیر جمعیت هلال‌احمر استان کرمان در سخنانی اظهار داشت: گسل کوهبنان از گسل‌های فعال استان کرمان است که 40 درصد زلزله‌های 100 ساله گذشته این خطه از این گسل نشأت گرفته است.
کاووس محمودی گفت: بر این اساس فاز نخست سالن امدادی در زمینی به مساحت سه هکتار احداث شد و فازهای دوم و سوم، ساختمان سرایداری و زمین بالگرد نیز احداث می‌شود.
استاندار کرمان همچنین از مجتمع‌های پرورش کبک کوهبنان بازدید کرد.
منصور متقی فرماندار کوهبنان در حاشیه این بازدید گفت: کوهبنان بهترین نقطه برای پرورش کبک، بلدرچین، بوقلمون و شترمرغ است که در حال حاضر با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی تعدادی از جوانان جویای کار کوهبنان در این زمینه فعالیت می‌کنند. 
کلنگ احداث دانشگاه پیام‌نور کوهبنان نیز در زمینی به مساحت دو هکتار به زمین زده شد.
رئیس مرکز پیام‌نور کوهبنان ابراز داشت: این مرکز با اعتبار 670 میلیون تومان در 10 ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول