اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله نوری همدانی:

جوانان باید بر اساس علم در راستای اعتلای جامعه قدم بردارند

خبرگزاری فارس: آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به وظایف امروز جوانان گفت: وظیفه‌ای که امروز بر دوش جوانان نهاده شده، این است که ابتدا بر اساس علم و دانش و تحقیق و فناوری خودشان را بسازند و سپس در راه اعتلای جامعه و در مسیری درست قدم بردارند.

جوانان باید بر اساس علم در راستای اعتلای جامعه قدم بردارند
معصومه سلیمانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران از دیدار جمعی از بسیجیان و خانواده نیروهای سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) استان تهران با آیت‌الله نوری همدانی خبر داد و گفت: در راستای تعالی بخشیدن به باورهای دینی  و پاسخ به خواسته بسیجیان، مراسم دیدار با فرزانگان و مراجع تقلید در دستور کار معاونت‌های فرهنگی و اردویی سپاه قرار گرفته است.
مسئول مرکز فرهنگی خانواده سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) استان تهران هدف اصلی از برگزاری این مراسم را آشنایی خانواده‌ها به ‌ویژه کودکان و نوجوانان با سیره و زندگی فرزانگان و مراجع تقلید بیان کرد. 
وی در ادامه خاطرنشان کرد: اکنون یکی از مهمترین وظایف و رسالت‌های سپاه، اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت در میان نسل جوان و نهادینه کردن ارزش‌ها و افکار اسلامی در میان آنهاست و با توجه به آنکه خانواده نیروهای سپاه و بسیجیان سفیران فرهنگی این نهاد محسوب می‌شوند به صرافت افتادیم تا با تدارک این سفر زیارتی و معنوی در این راه ارزشمند گام برداریم.
حضرت آیت‌الله نوری همدانی در جمع خانواده کارکنان نمایندگی ولی فقیه سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) استان تهران و تعدادی از دانشجویان دانشکده فنی قم و دانشکده بوعلی شهر همدان، خطاب به جوانان اظهار داشت: وظیفه‌ای که امروز بر دوش جوانان نهاده شده است این است که ابتدا بر اساس علم و دانش و تحقیق و فناوری خودشان را بسازند و سپس در راه اعتلای جامعه و در مسیری درست قدم بردارند.
ایشان از جوانان خواستند تا نسبت به موقعیت‌ها و اتفاقات زمان خود شناخت کافی پیدا کنند و حوادث زمان را به بهترین شکل ریشه‌یابی و ارزیابی کنند تا دچار انحرافات زمان نشوند.
مرجع عالیقدر آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به رخدادهای پس از انقلاب بیان کرد: در طول سه دهه اخیر و پس از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد چهار موج عظیم در بطن جامعه بوده‌ایم که موج اول شامل قیام ملت ایران در برابر استعمارگران و سلاطین طاغوت و سپس پیروزی انقلاب اسلامی است. موج دوم رویارویی با جنگ تحمیلی و هشت سال دفاع مقدس در برابر دشمنان قسم‌خورده ایران بوده است که در طول این دوران توانستیم با پایداری و بیداری ملت و دولت ایران انقلاب ارزشمند ایران را به کشورهای دیگر صادر کنیم و موج سوم بیداری اسلامی کشورهای عربی و مسلمان جهان است که دارای سه خصیصه مردمی، اسلامی و ضد صیهونیستی است و اما موج چهارم که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، سرایت انقلاب اسلامی به کشورهای آمریکایی و اروپایی جهان است که این امر را می‌توان زمینه‌ساز عدل جهانی برشمرد.
ایشان در پایان به جوانان و اعضای حاضر در مراسم، خواندن مجموعه کتاب‌های تبیان، صحیفه نور و وصیتنامه سیاسی الهی امام خمینی (ره) را توصیه کرد.
در این سفر بیش از 120 نفر از خواهران بسیجی و خانواده های نیروهای سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) از شهرستان‌های ری، پاکدشت و ورامین حضور داشتند که تمام زائران از مرکز فرماندهی سپاه سیدالشهدا (ع) استان تهران در ری به سمت قم اعزام شدند.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول