اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار شهرستان زنجان:

سرشماری ارتباطی به هدفمندی یارانه‌ها ندارد

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار شهرستان زنجان گفت: اجرای سرشماری در کشور هیچ ربطی به موضوع هدفمندی یارانه‌ها ندارد و به منظور برنامه‌ریزی برای استان‌ها و شهرستان‌ها است.

سرشماری ارتباطی به هدفمندی یارانه‌ها ندارد
ذکرالله کاظمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: انجام سرشماری یک کار ملی است و در همین راستا عزم ملی را نیز می‌طلبد.
وی با اشاره به دستورالعمل ابلاغ شده به مسئولان استانی و شهرستانی در زمینه سرشماری افزود: زمان برگزاری سرشماری این مرحله از دوم تا 22 آبان‌ماه است.
معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار شهرستان زنجان کاهش زمان سرشماری از 10 سال به پنج سال را یکی از اقدامات بسیار خوب دولت اعلام کرد و گفت: در همه کشورهای توسعه یافته نیز این کار را انجام داده‌‌اند.
وی خاطر نشان کرد: اجرای سرشماری کمک شایانی به مسئولان در برنامه‌ریزی‌ دربخش‌های مختلف می‌کند.
کاظمی یکی از شاخص‌های اصلی یک کشور توسعه یافته را اجرای سرشماری در فاصله زمانی مذکور عنوان کرد و یادآور شد: اجرای سرشماری به شکل صحیح و دقیق کمک شایانی در اجرای امور دولتی می‌کند.
وی ادامه داد: در راستای اجرای سرشماری اینکه اطلاعات در خصوص محل زندگی افراد و شرایطی که افراد دارند بسیار مهم بوده و کمک شایانی به مسئولان کشور و استان در اجرای امور مختلف می‌کند.
معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار شهرستان زنجان تصریح کرد: در حال حاضر همه مسئولان استان و شهرستان در تلاش هستند تا سرشماری مذکور با نظم و انسجام بسیار خوبی صورت گیرد.
وی با اشاره به اهمیت موضوع سرشماری در بین مسئولان شهرستان یادآور شد: فراخوان مربوط به جذب آمارگیر در سطح شهرستان داده شده و با استقبال خوبی از سوی برادران و خواهران متقاضی مواجه شده است.
معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار شهرستان زنجان با اشاره به مانورهای صورت گرفته در زمینه آسیب‌شناسی‌های موجود در سرشماری ادامه داد: در قالب این مانورها مشکلات و مسائل موجود در سرشماری مورد بررسی کارشناسی قرار می‌گیرد.
وی با بیان اینکه اطلاعات جمع‌آوری شده در سرشماری‌ها کاملا محرمانه است، اضافه کرد: شهروندان نباید هیچ‌گونه نگرانی نسبت به ارائه اطلاعات خود به ماموران سرشماری داشته باشند.
کاظمی با اشاره به اینکه فرم‌های ویژه‌ای برای انجام سرشماری در نظر گرفته شده است، افزود: طراحی این فرم‌ها به‌صورت مشخص بوده و به راحتی قابل تشخیص هستند.
وی بیان کرد: همه دستگاه‌های درگیر در امر سرشماری در تلاش هستند تا انجام سرشماری در زمان مقرر و تعیین شده به پایان برسد.
معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار شهرستان زنجان ابراز داشت: با آموزش‌های صورت گرفته و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته ماموران سرشماری موظف هستند در صورت حضور نداشتن افراد منزل در زمان حضور مامور سرشماری برای نوبت دوم و سوم نیز به منزل مذکور مراجعه کرده و سرشماری را انجام دهند.
وی با اشاره به اهمیت بسیار موضوع سرشماری یادآور خاطرنشان کرد: باید از طریق تریبون‌های مختلف آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی در زمینه موضوع سرشماری صورت گیرد.
کاظمی در پایان با تاکید بر اینکه بحث سرشماری هیچ ربطی به بحث هدفمندی یارانه‌ها ندارد، افزود: هدف از انجام سرشماری برنامه‌ریزی برای استان و شهرستان و کسب اطلاعات جدید از افراد ساکن در شهرهای مختلف است.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول