اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت سالگرد سفر مقام معظم رهبری صورت می‌گیرد؛

برگزاری اردوی فرهنگی و دفاعی میثاق با ولایت در قم

خبرگزاری فارس: فرمانده تیپ 83 امام صادق(ع) گفت: اردوی فرهنگی و دفاعی میثاق با ولایت به مناسبت سالروز سفر پربرکت مقام معظم رهبری به قم برگزار می‌شود.

برگزاری اردوی فرهنگی و دفاعی میثاق با ولایت در قم
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین عزت‌الله معتمد در نشست خبری با حضور خبرنگاران رسانه‌های گروهی که پیش از ظهر امروز در محل تیپ مستقل 83 امام صادق(ع) برگزار شد اظهار کرد: اردوی فرهنگی و دفاعی میثاق با ولایت به مناسبت سالروز سفر پربرکت مقام معظم رهبری به قم روزهای 28 و 29 مهرماه سال جاری در پادگان باقرالعلوم(ع) قم برگزار می‌شود.
وی افزود: به مناسبت این سفر تاریخی برنامه‌های متنوعی در بعد حوزوی و اداری توسط کمیسیون‌های تشکیل شده در استانداری و حوزه‌ علمیه قم از 27 مهرماه به مدت 9 روز تدارک دیده شده است.
فرمانده تیپ 83 امام صادق(ع) با اشاره به برنامه‌های حوزوی در این زمینه گفت: کلنگ پروژه فرهنگی- ورزشی ولایت با زیربنای حدود 12 هزار متر مربع و اعتباری بالغ بر پنج میلیارد تومان در نزدیکی تیپ مستقل 83 امام صادق(ع) روز 26 مهرماه با حضور آیت‌الله مقتدایی مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور و حجت‌الاسلام موسی‌پور استاندار قم به زمین زده می‌شود.
وی با بیان اینکه بزرگ‌ترین استخر شنای استان قم در این پروژه ساخته خواهد شد، افزود: سالن اجتماعات و باشگاه تیراندازی از دیگر بخش‌های پروژه ولایت است.
معتمد با اشاره به دیگر برنامه‌های سالروز سفر مقام معظم رهبری به قم اظهار کرد: طلاب رزمنده حوزه علمیه در روز چهارشنبه 28 مهرماه از میدان جهاد به سمت میدان آستانه،‌ مکان نخستین سخنرانی رهبری در سال گذشته حرکت خواهند کرد و پس از آن در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) تجمع می‌کنند.
وی گفت: سخنرانان این تجمع حجت‌الاسلام محمدی‌گلپایگانی، آیت‌الله مقتدایی و استاندار قم هستند که دستاوردهای حوزوی و عمرانی پس از سفر مقام معظم رهبری در قم را برای طلاب رزمنده تشریح خواهند کرد.
فرمانده تیپ 83 امام صادق(ع) از برگزاری بیش از 50 جلسه و نشست در مورد تبیین مطالبات حوزوی رهبری در مدارس حوزه علمیه خبر داد و ابراز کرد: این جلسات از روز نخست آبان سال جاری آغاز می‌شود ضمن اینکه فرماندهان و مدیران گردان‌های عاشورا، امام حسین(ع) و الزهرا نیز طی دیدارهایی با مراجع عظام تقلید از نظرات و رهنمودهای آنان بهره‌مند خواهند شد.
وی چراغانی و آذین‌بندی مدارس حوزه علمیه را از دیگر برنامه‌های ویژه سالروز سفر مقام معظم رهبری به قم دانست و افزود: مهم‌ترین برنامه‌ تدارک دیده شده برای این ایام، برگزاری اردوی فرهنگی و دفاعی میثاق با ولایت در اردوگاه باقرالعلوم(ع) با شرکت بیش از سه هزار نفر در قالب 15 گردان است.
معتمد یکی از اهداف این اردو را تبیین و تحقق بخشی از مطالبات رهبری پیرامون حفظ و گسترش نشاط و فرهنگ بسیجی در حوزه‌های علمیه دانست و خاطرنشان کرد: ایشان تفکر بسیجی را نیاز حوزه‌های علمیه می‌دانند ضمن اینکه در راستای تحقق منویات رهبری در زمینه افزایش قدرت دشمن‌شناسی طلاب، کلاس‌های بصیرت‌افزایی دینی، انقلابی و جهادی با موضوعاتی چون جریانات سیاسی داخلی و بیداری اسلامی طی اردوی دو روزه میثاق با ولایت برگزار خواهد شد.
وی تشریح آخرین تحولات داخلی و خارجی به‌ویژه نقش حوزه‌های علمیه در بیداری اسلامی را از دیگر اهداف این اردو برشمرد و گفت: رهبری همواره بر این امر تاکید دارند که روحانیون بسیجی باید پیچیدگی اوضاع را کاملا درک کنند ضمن اینکه یکی دیگر از اهداف مورد نظر اردوی میثاق با ولایت، تقویت و توسعه سازمان‌های بسیجی عاشورا و الزهرا به منظور حفظ آمادگی دفاعی طلاب است زیرا همان‌طور که امام راحل(ره) تنها راه دفاع از انقلاب را ایستادگی و مقاومت می‌دانستند، باید توجه داشت که مقدمه مقاومت، حفظ آمادگی است.
فرمانده تیپ 83 امام صادق(ع) به برنامه‌های اردوی میثاق با ولایت اشاره کرد و افزود: در روز نخست، طی سه مرحله نقل و انتقال نیروها صورت می‌گیرد و عصر همان روز نیز سامان‌دهی طلاب رزمنده آغاز می‌شود.
وی برنامه‌های روز نخست را شامل برگزاری کلاس‌های بصیرت، نماز جماعت، دعای کمیل و خاطره‌گویی برشمرد و اظهار کرد: حجت‌الاسلام سعیدی امام جمعه قم نیز در این روز برای روحانیون بسیجی سخنرانی خواهد کرد.
معتمد از برگزاری دعای ندبه و مراسم صبحگاه مشترک طلاب رزمنده در روز دوم اردو خبر داد و افزود: پیاده‌روی تاکتیکی نیروها به همراه عملیات انفجار در حاشیه این مراسم از دیگر برنامه‌های این روز است ضمن اینکه عصر همان روز عملیات بازگشت نیروها انجام می‌گیرد.
وی در ادامه با اشاره به وجود بیش از 25 هزار روحانی بسیجی در کشور ابراز کرد: بیش از 18 هزار و 600 نفر از طلاب حوزه‌های علمیه دارای اسناد حضور در جبهه‌ها هستند ضمن اینکه حوزه علمیه در طول دوران جنگ بیش از چهار هزار و 507 نفر شهید تقدیم انقلاب و میهن اسلامی کرده است.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول