اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی

سردار جزایری در یادواره شهدای 8 سال دفاع مقدس:

ولایت‌فقیه اصلیترین قدرت‌ نرم نظام اسلامی در مواجهه با دشمن است

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه ولایت فقیه اصلی‌ترین قدرت نرم نظام اسلامی در مواجهه با دشمن است، گفت: با یک بررسی اجمالی از ابتدای انقلاب تاکنون به‌راحتی در می‌یابیم که مدل حکومتی جمهوری اسلامی ایران یعنی ولایت فقیه همواره مورد تهاجم اصلی دشمن بوده است.

ولایت‌فقیه اصلیترین قدرت‌ نرم نظام اسلامی در مواجهه با دشمن است
به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس، سردار سرتیپ سید مسعود جزایری معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح شب گذشته با حضور در همایش نسیم خاطره‌ها که به مناسبت هفته دفاع مقدس در مسجد الرحمن برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد شهدای انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی گفت: انقلاب اسلامی ایران به دلیل اثرگذاری خود دشمنان زیادی دارد.

جزایری افزود: اگر انقلاب اسلامی ایران خنثی و منزوی بود هیچ جریان، گروه و دولتی با آن کاری نداشت.انقلاب اسلامی پویا زنده و اثرگذار است چرا که در عصر مادیگرایی سخن از خدا، معنویات و ارزش‌ها می‌گوید.
 
وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران با پیروزی خود سخنان و آموزه‌های معنوی بی‌شماری برای بشریت به ارمغان آورد، گفت: شیاطین جهانی هرگز چنین واقعه‌ای را نخواهند پذیرفت و اگر غیر از این باشد باید در حقیقت انقلاب شک کرد.

جزایری برهم زدن حکومت سلطنتی پهلوی توسط ملت ایران را عامل اصلی برهم زدن حلقه امنیتی آمریکا دانست و ادامه داد: پس از گذشت بیش از سه دهه از پیروزی انقلاب اسلامی امروز شاهدیم که همچون ایران قبل از انقلاب حاکمان منطقه حتی در امورات شخصی و زندگی معمولی خود نیز قادر به تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری نیستند و در تمامی  زمینه‌ها به دولت‌های غربی و مستکبر وابستگی دارند.

وی در ادامه افزود: سران کشورهای عربی آفریقایی منطقه تمامی ثروت، ‌حیثیت، تمدن و تاریخ ملت خود را به‌راحتی در اختیار دولت‌های استکباری قرار می‌دادند و البته ایران قبل از انقلاب به مراتب بدتر از کشورهای ترکیه، عربستان، مصر و لیبی فعلی بود.

جزایری با بیان اینکه آمریکا و انگلیس برای همیشه داغدار پیروزی انقلاب اسلامی خواهند ماند، گفت: مردم ایران با اقدام شجاعانه خود نظم متبوع صهیونیسم بین‌الملل را به هم زد و پازل آن‌ها را متلاشی کرد.

معاون فرهنگی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه در تاریخ کشورها گاهی اتفاقاتی می‌افتد که با سایر رویدادهای آن کشور متفاوت است و موجب می‌شود که آن کشور یا به آن افتخار کند یا در طول تاریخ شرمنده شود، افزود: پیروزی انقلاب اسلامی و 8 سال مقاومت ملت ایران در برابر یک جنگ خانمان‌سوز از نقاط درخشان، طلایی و ابدی در کارنامه نظام جمهوری اسلامی ایران است.

جزایری با بیان اینکه هنوز حکومت پس از پیروزی انقلاب به طور کامل مستقر نشده بود که به ناگهان مورد هجمه همه جانبه از سوی دشمن قرار گرفتیم، گفت: دشمن برای براندازی و سرنگونی نظامی که بر خلاف روش و منش آنها شکل گرفته بود برنامه‌ریزی سنگینی کرده بود و از آسمان و زمین کشورمان را مورد هجمه خود قرار داد و به‌ویژه در مناطق مرزی و روستاها جنایت‌های بیشماری مرتکب شد.

وی با اشاره به ساقط کردن هواپیمای مسافربری ایران در خلیج فارس و اعطای جایزه به مسبب این امر گفت: علاوه بر کشتار وحشتناکی که دشمن علیه ما صورت می‌داد مدام در رسانه‌های خود ایران را به عنوان کشوری تروریست معرفی می‌کرد.

معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه 4 هدف دشمن از راه‌اندازی جنگ نرم را تغییر در افکار، تغییر در باورها، تغییر در رفتار و تغییر در ساختار دانست و افزود: اگر دشمن در نبرد سخت نتواند کاری از پیش ببرد از طریق هجمه فرهنگی، باورها، ‌ارزش‌ها، هنجارها و تمدن‌های کشورها را تحت تأثیر آنچه خود می‌پسندد، قرار ‌می‌دهد و با این رویکرد بدون شلیک حتی یک گلوله نظام یک کشور را به راحتی سرنگون می‌کند.

جزایری خاطرنشان کرد: همزمان با جنگ تحمیلی، دشمن جنگ نرم تمام عیاری هم علیه ما به راه انداخته بود ادامه داشت و مدام در رسانه‌های و شبکه‌های خبری خود در سرتاسر جهان تبلیغ می‌کرد که متجاوز این جنگ ایران است و با دروغ‌پراکنی به توجیه‌ حملات و خشونت‌های خود به کشورمان می‌پرداخت.

وی با بیان اینکه دشمن هرگز تصور نمی‌کرد که ایران بتواند از پرتگاه‌های ایجاد شده توسط آنان عبور کند، گفت: جمهوری اسلامی ایران توانست با اقتدار تمامی محاصره‌های اقتصادی، سیاسی، امنیتی و نظامی دشمن را پشت سر بگذارد و همه آن‌ها را خنثی کند.

حزایری با اشاره به اینکه اکثر کشورهای اروپایی و تقریبا تمامی کشورهای عربی و آسیایی عراق را در حمله به ایران همراهی می‌کردند، گفت: آمریکا در 8 سال جنگ تحمیلی و تمامی سال‌های پس از آن با همه تجهیزات و توانمندی‌های خود به صحنه مقابله با ایران آمده است.

معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: دولت آمریکا در سال‌های اخیر تلاش گسترده‌ای در تغییر شکل، ماهیت و جغرافیایی خاورمیانه در قالب طرح خاورمیانه جدید و با هدف تأمین منافع 100 سال آینده خود را برنامه‌ریزی کرده بود.

جزایری ضمن تبیین موقعیت امروز جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان خاطرنشان کرد: دشمن نه تنها نتوانست خاورمیانه جدید و بزرگ را شکل دهد بلکه به ناگهان با امواج بیداری اسلامی در منطقه مواجه شد.

وی با بیان اینکه امروز صدای الله‌اکبر ملت‌ها در ضدیت با آمریکا از یکایک کشورهای منطقه شنیده می‌شود، گفت: کشورهایی که سال‌ها آمریکا، انگلیس و صهیونیسم جهانی بر روی آن‌ها سرمایه‌گذاری کردند، امروز به مراکزی علیه سیاست‌های خصمانه و ددمنشانه آن‌ها مبدل شده است.

جزایری گفت: خاورمیانه جدید نه تنها شکل نگرفت بلکه خاورمیانه منطبق بر آموزه‌های انقلاب اسلامی و در راستای اهداف دفاع مقدس، گفتمان  اسلام، رشادت‌ها و مقاومت اسلامی در حال شکل گرفتن است.

وی به چالش امروز دولت آمریکا در جنگ‌های عراق و افغانستان اشاره کرد و افزود: دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی برخلاف هژمونی رسانه‌ای که ایجاد می‌کنند به حدی در ضعف قرار دارند که حزب الله لبنان و گروه مقاومت اسلامی حماس به راحتی توانستند در  2 جنگ 22 و 33 روزه آنان را شکست دهند.

جزایری با بیان اینکه اسلام، ارزش‌های الهی و ولایت فقیه قدرت‌های نرم نظام اسلامی هستند، گفت: این نقاط همواره مورد تهاجم اصلی دشمن هستند و با یک بررسی اجمالی از ابتدای انقلاب تا کنون به راحتی در می‌یابیم که مدل حکومتی جمهوری اسلامی ایران یعنی ولایت فقیه هر لحظه مورد تهاجم اصلی دشمن بوده است.

وی با اشاره به اینکه ارزش‌های دفاع مقدس از دیگر محورهای مورد حمله دشمن است، گفت: اصل و اساس دفاع مقدس و جنگ مشروع ایران اسلامی، ایثار، شهادت و مقاومت اسلامی و شجاعانه ملت ایران هم مدام از جانب غرب به چالش کشیده می‌شود.

جزایری به عملیات روانی و رسانه‌ای دشمن در تلویزیون‌ها و رادیوهای بیگانه علیه بسیج و سپاه به عنوان یکی دیگر از مؤلفه‌های قدرت نظام اسلامی اشاره کرد و گفت: بسیج و سپاه سابقه خود در حفظ امانت الهی را همواره نشان داده‌اند و یکی از نقاط قوت نظام اسلامی در برخورد با توطئه‌ها و فتنه‌گری دشمن هستند.

معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به لزوم برخورداری از بصیرت در خنثی‌سازی توطئه دشمن گفت که هیچ جامعه‌ای خصوصاً کشورهایی که دشمنان بزرگی دارند بدون داشتن بصیرت هرگز پابرجا نخواهد ماند و حقیقتاً افول بصیرت نقطه سقوط هر ملتی خواهد بود.

جزایری گفت: در دوران امروز که به ظاهر تیری شلیک نمی‌شود همواره دشمن به دنبال غبارآلود کردن فضای کشور است و برنامه‌ریزی دشمن برای ایجاد فتنه و انحراف نباید مورد غفلت واقع شود.

به گزارش فارس در این مراسم سردار قاسمی، مسئول فرماندهی ناحیه حضرت ولی‌عصر(عج) نیز با برشمردن آمار تجهیزات، تسلیحات و حمایت‌های همه جانبه کشورهای غربی از رژیم بعث عراق در جنگ با ملت ایران حمایت‌ها و روشنگری‌های امام راحل و مقام معظم رهبری در احیای روحیه ایمان و مقاومت را عامل اصلی پیروزی ایران دانست.

همچنین سردار پیرعلی از سرداران 8 سال دفاع مقدس و فرمانده پایگاه بسیج مسجد الرحمن ابعاد دیگری از حماسه آفرینی ملت ایران در مواجهه همه‌جانبه دشمنان با کشورمان را تشریح کرد.

در پایان این مراسم منصور نورایی از سرداران جنگ تحمیلی به مدیحه سرایی و بیان خاطراتی از حال و هوای معنوی سال‌های جنگ پرداخت.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول