اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اردبیل:

مسکن مهر حسنه جاریه دولت دهم است

خبرگزاری فارس: فرماندار اردبیل گفت: مسکن مهر ماندگارترین خدمت دولت نهم و دهم در رفع دغدغه خانواده‌های بی‌سرپناه است.

مسکن مهر حسنه جاریه دولت دهم است
یوسف اکبری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: پرداختن به مقوله مسکن در طی سال‌های خدمت دولت نهم و دهم علاوه بر اشتغالزایی، ‌فعال‌سازی صنایع وابسته، تاثیر انکار ناپذیری را نیز در تسهیل ازدواج جوانان، ارتقای عفت عمومی، احیای ارزش‌های اسلامی و تحکیم بنیان نهاد مقدس خانه و خانواده داشته است.
این مسئول طرح عظیم و ماندگار مسکن مهر را به عنوان نهضت بزرگ در مسکن‌دار کردن مردم یاد کرد و افزود: این طرح زمینه‌های رانت‌خواری، زمین‌خواری و افزایش سرسام‌آور قیمت زمین و خانه را در فضای دلال‌بازی‌ها و سودجویی‌ها تا حد بی‌سابقه مهار کرده و بی‌شک به عنوان حسنه جاریه برای همه خدمتگزاران، طراحان و مبتکران این طرح به یادگار می‌گذارد.
وی بیان داشت:‌ هر چند در حوزه مسکن مهر مشکلات مالی بعضی از اعضای شرکت‌های تعاونی با وجود اعطای زمین رایگان و برخورداری از تسهیلات ویژه از حیث آورده‌های نقدی، سبب کندی در برخی از تعاونی‌های مسکن‌ساز شده، اما انتظار می‌رود با اقدامات هماهنگ و همسو عنایت ویژه‌ای به ساخت و ساز همزمان مراکز آموزشی، بهداشتی، اماکن مذهبی و فرهنگی انجام شود.
فرماندار اردبیل ایمن‌سازی منازل مناطق روستایی را در ماندگاری آنها و آغاز مهاجرت معکوس تاثیر‌گذار توصیف کرد و افزود: مهاجرت‌های بی‌رویه در سال‌های گذشته خسارت جبران‌ناپذیری را به صنعت کشاورزی و دامداری به عنوان رکن اساسی در توسعه، بالندگی، استقلال اقتصادی و خودکفایی ملی با هویت‌بخشی به کرامت انسانی تاثیر گذاشته بود، اما امروز شاهد مهاجرت معکوس ساکنان روستاها از شهرها به مناطق روستایی هستیم چرا که سازندگی و تولید در این مناطق همسو با مقاوم‌سازی منازل رونق گرفته است.
وی بیان داشت: از مجموع منازل مسکونی کم‌دوام و بی‌دوام در مناطق روستایی نزدیک به 60 درصد از این اماکن سکنه‌دار با استفاده از تسهیلات مقاوم‌سازی نوسازی‌ شده است.
اکبری در ادامه به سفر دور چهارم هیئت دولت به استان اردبیل اشاره کرد و افزود: آغاز سفرهای استانی دور چهارم از دیار ولایت‌مدار، حسینی و انقلابی اردبیل با حرکتی با شکوه و استقبال عظیم مردم، ماندگاری خدمات دولت را روزافزون‌تر می‌کند.
وی خاطرنشان کرد: در این سفر اهالی استان فرزند خدمتگزار خود را چون نگینی درخشان در آغوش گرفتند و بر دورش حلقه زدند و در یک همبستگی بزرگ ملی فرزند ولایی، شجاع و انقلابی خود را مورد حمایت قرار داده و در استمرار آرمان‌های امام و شهدا بر ویرانی کاخ شیطانی زورگویان و مستکبران ندا سر دادند.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول